Pen & Paper - Spielsysteme > D&D5E
Ruins of Symbaroum
Raven Nash:
Die Alpha-Version ging als PDF an die Backer raus. Vom ersten Überfliegen her muss ich sagen: Sieht sehr gut aus!
Das Original-System war für mich immer ein "verkehrtes d20", und dieses "nur der Spieler würfelt" hat für mich auch nie einen Mehrwert ergeben (nicht bei dem System).
Was Fria Ligan jetzt aber für die 5e draus macht - hui, da sind einige Regeln dabei, die übernehme ich ins reguläre Spiel! Da wäre die Rest-Regel mit Short, Long und Extended Rest. Nix für den Dungeoncrawl, aber für eher düstere Settings: Super.
Dann die Social Challenges. Man hat hier eigentlich die Regeln von The One Ring konvertiert, mit Vorstellung und Verhandlung und abgestuften Erfolgen.
Mit Shadow & Corruption ist ein settingspezifischer Ansatz drin, den man aber sicher für andere düstere Settings übernehmen kann.
Wie die Magie funktioniert hab ich noch nicht herausgefunden - kann sein, dass das auch erst im Game Master's Guide kommt. Aber Zauber bringen jedenfalls Corruption mit sich.
Sieht jedenfalls schon sehr gut aus, auch wenn sich bis zur finalen Ausgabe noch ein paar Sachen ändern können.
Fezzik:
Könntest du das mit den Regeln für die Rast noch etwas genauer ausführen ? Was macht sie so besonders ?
sma:
--- Zitat von: Fezzik am 31.08.2021 | 18:30 ---Könntest du das mit den Regeln für die Rast noch etwas genauer ausführen ? Was macht sie so besonders ?
--- Ende Zitat ---
Im Schnellstarter war's so.
Raven Nash:
--- Zitat ---Short Rest
Short rests require one hour of light effort, no more than sitting and talking, tending to wounds and the like. You gain the following benefits when you complete a short rest:
• You can spend one or more Hit Dice to recover hit points, up to the character’s maximum number of Hit Dice, which is equal to your level. For each Hit Die spent in this way, you roll the die and add your Constitution modifier to it. You regain hit points equal to the total. You can decide to spend an additional Hit Die after each roll. You regain spent Hit Dice upon finishing an extended rest, as explained below.
• You reduce your temporary Corruption by your profi-ciency bonus.
• You can spend a Hit Die in order to reduce your tempo-rary Corruption by your proficiency bonus again. You can continue to do this as long as you have Hit Dice to spend and temporary Corruption to reduce.
--- Ende Zitat ---
--- Zitat ---Long Rest
A long rest requires around eight hours, six of which must be spent sleeping and the other two in light activity, such as being on watch, reading, or conversing with others. You gain the following benefits when you complete a long rest:
• You recover hit points equal to the maximum value of your Hit Die (e.g. 8 for 1d8) plus your Constitution mod-ifier. This does not count as using a Hit Die.
• You reduce your temporary Corruption by twice your proficiency bonus. • You can spend one or more Hit Dice to recover hit points, up to the character’s maximum number of Hit Dice, which is equal to your level. For each Hit Die spent in this way, you roll the die and add your Constitution modifier to it. You regain hit points equal to the total. You can decide to spend an additional Hit Die after each roll. You regain spent Hit Dice upon finishing an extended rest, as explained below.
• You can spend a Hit Die in order to reduce your tempo-rary Corruption by your proficiency bonus again. You can continue to do this as long as you have Hit Dice to spend and temporary Corruption to reduce.
--- Ende Zitat ---
--- Zitat ---Extended Rest
An extended rest requires at least 24 hours in a safe place where you can sleep, relax and tend to your wounds with-out threat of interruption. Extended rests often mark the end of an adventure, or at least a significant break in the action. You gain the following benefits at the end of an extended rest:
• You regain all of your hit points.
• You recover all of your Hit Dice.
• Your temporary Corruption becomes 0
--- Ende Zitat ---
Neben der Corruption-Mechanik finde ich vor allem die Unterteilung sehr sinnig. Kurze Pause zum Verschnaufen, eine Nacht am Lagerfeuer und schließlich ein Tag in einem Gasthaus sind IMHO deutlich stimmiger als Short und Long Rest RAW.
Fezzik:
Ja, klingt etwas stimmiger. Danke.
Steh dem aber immernoch kritisch gegenüber. Als Kunde/ Backer des "Originals" fühl ich mich irgendwo auch ein bisschen an der Nase rumgeführt.
Navigation
[0] Themen-Index
[#] Nächste Seite
Zur normalen Ansicht wechseln