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[Erzählt mir von] The Fantasy Trip

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Camo:
Aus dem Vorwort zu "In the Labyrinth":

--- Zitat ---The Fantasy Trip may be played two ways. It is possible for a GM to design a small tunnel complex in a couple of hours; then the players sit down, develop new characters, and begin play. At the end of the evening, the survivors with the most loot and experience are the winners.
More challenging is the “campaign game.” In such a game, the GM is likely to spend much more time to create a detailed world. There may be dozens of players, not all of whom will be active at any given time. Play is not terminated after one session; rather, the game goes on indefinitely.
Months and years pass in the fantasy world at a rate chosen by the players, while characters adventure, gain experience, age, make alliances, work at their jobs, intrigue against one another . . . whatever the players want. Labyrinth adventures are conducted at intervals by the GM, and the players spend the interim planning and negotiating. Several GMs (some of whom may also be players) can cooperate on a large campaign.
--- Ende Zitat ---

Ist also nicht wirklich das, was man heutzutage unter einem Rollenspiel versteht, eher ein etwas erweiterter Tabletop-Skirmisher...

Ich mag die Sachen... mag sie aber auch schon sehr lange.

RackNar:

--- Zitat von: Camo am  6.01.2023 | 15:05 ---Aus dem Vorwort zu "In the Labyrinth":
Ist also nicht wirklich das, was man heutzutage unter einem Rollenspiel versteht, eher ein etwas erweiterter Tabletop-Skirmisher...

Ich mag die Sachen... mag sie aber auch schon sehr lange.

--- Ende Zitat ---

Danke. Das spricht eher dafür. Es ist auch eher mein nostalgischer Sammler trieb, an dem diese frühen werke von Steve Jackson völlig vorbeigegangen sind.

Camo:
War hier auch eher immer ein Exot unter Exoten... außer, man trieb sich eh mit den SJG-Sachen herum.

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