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Raiders of Arismyth - Ein moderner West Marshes Dungeoncrawler
JollyOrc:
--- Zitat ---The life of an adventuring hero is hard and full of danger. So it is understandable, that one wants to let off a bit of steam after a long trek through the wilderness, fighting monsters, and so on.
And once one is back in civilisation, one not only wants to celebrate having made it back, spend some of those riches, but also make sure that others know of your legendary exploits, find new leads, hire new followers, and so on.
There are a few benefits of Carousing:
* Telling your story will boost your own fame and notoriety. This will result in a higher reputation, potentially attracting better backers or followers. It also can help you when meeting other groups out there.
* While the Henchmen Advancement allows one to hire and control them, Carousing is usually how you actually recruit them.
* Carousing and hobnobbing in town is also how you get to know those people who can train you for new advancements.
* You not only tell your own story, but you hear interesting rumours, maybe obtain actual maps to places you wanted to visit for some time now.Of course, Carousing can also go wrong in all the interesting ways: You spend more money than intended, you drunkenly start up trouble, or end up in situations that might become tricky to get out of again. There is a certain amount of luck involved in the whole situation.
You Carouse as a group, not as individuals. When Carousing, you spend 100 gold pieces and roll one d10 per group member plus
* one d10 for each additional 100 gold pieces spent on partying
* one d4 for each person that did not make it home from the last expedition (include followers, hirelings, henchmen, etc.)
* one d12 if you destroyed a splinter of Arismyth and tell people about itNow check the results:
* Every 1 you roll will cancel out any successes you have.
* Every 1 or 2 you roll will trigger a special event, roll on the “Carousing Mishaps” table
* Every 10 you roll (even if cancelled out by a 1) will trigger a special event, roll on the “Luck of the Drunk” table
* For every 10 Successes in total you gain one point of Reputation for your group.Any remaining successes (including the dice that rolled a 10) can be spent one to one to purchase:
* any one Advancement for any one character or hireling, including a trainer that can teach you the thing you want to learn. (with a maximum of three per character)
* a Henchman of any gender
--- Ende Zitat ---
Es folgen dann Zufallstabellen mit verschiedenen fiesen und tollen Dingen drin.
Blechpirat:
Sehr hübsch.
Willst du es belohnen, wenn die Spieler das Narrativ mit eigenen Ideen befeuern?
JollyOrc:
--- Zitat von: Blechpirat am 25.09.2023 | 15:30 ---Willst du es belohnen, wenn die Spieler das Narrativ mit eigenen Ideen befeuern?
--- Ende Zitat ---
Grundsätzlich immer. Meinst Du für das Feiern, oder die Ergebnisse davon?
(Generell werde ich im Regelsystem für so etwas aber wohl nur Hinweise für das Einbinden von Ideen geben, anstatt dafür feste Regeln anzubieten. Zumindest momentan noch.)
JollyOrc:
So, dank Blechpirat ist der Carousing Teil fertig, UND es ist gleich auch noch ein Fame-Subsystem mit rausgefallen.
Gemein ist, dass so langsam Ausrüstungstabellen mit Preisangaben zu den wichtigsten Dingen notwendig werden. Eigentlich hatte ich gehofft, mich da drum herum schummeln zu können, aber das geht wohl nicht mehr lange. Meh...
Blechpirat:
--- Zitat von: JollyOrc am 26.09.2023 | 15:13 ---So, dank Blechpirat ist der Carousing Teil fertig, UND es ist gleich auch noch ein Fame-Subsystem mit rausgefallen.
Gemein ist, dass so langsam Ausrüstungstabellen mit Preisangaben zu den wichtigsten Dingen notwendig werden. Eigentlich hatte ich gehofft, mich da drum herum schummeln zu können, aber das geht wohl nicht mehr lange. Meh...
--- Ende Zitat ---
Ab Fame 10 gibts Rabatt auf alle Rüstungen aus Metall!
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