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Emotion

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Zu'Me:
Hi,

hat jemand von euch ein 3rd Players Handbook und kann mir den Zauber "Emotion" 3rd Level Cleric Spell nachsehen ?
Er ist in 3.5 durch einen anderen ersetzt worden und ich wüsste gern die Unterschiede.
(Moon Domain, Erwähnung im FRCS, daß er im PHB stehen soll)

thx,
Suse

Ein:
1 act; all living creatures within 15ft; dur: concentration; will negates; spell resist

arouses a single emotion

despair: -2 morale penalty; dispels emotion (hope)

fear: creature flees from you; dispels ~ (rage)

friendship: NPC attitude shifts to next better reaction; but creatures involved in battle, fight still back; disples ~ (hate)

hate: NPS attitude shifts to next worse reaction; dispels ~ (friendship)

hope: +2 morale bonus; dispels ~ (dispair)

rage: +2 morale bonus to STR and CON, +1 morale bonus on Will saves, -1 on AC; does not stack with barbarian's rage; dispels ~ (fear)

Zu'Me:
super, danke, Ein !
Schade, der ist ja wirklich schön :)
Aber vermutlich doch ein bisschen zu stark gewesen.

Ein:
Naja, ist ein 3rd Lvl. Ich find ihn jetzt nicht so mächtig, kommt ja auch 15ft weit...

Selganor [n/a]:
Emotion war ein Spruch Stufe 3 fuer Barden oder 4 fuer Sor/Wiz. (Und ist auch fuer die 3.0 Moon Domain 4. Stufe)

Er wurde wohl deshalb "geteilt" weil er sonst fuer Sorcerer ZU interessant da man sonst einen "Emotionalen Rundumschlag" machen koennte.

Der Spruch aus dem 3.0 SRD:

--- Zitat ---Emotion
Enchantment (Compulsion) [Mind-Affecting]
Level: Brd 3, Sor/Wiz 4
Components: V, S
Casting Time: 1 action
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Targets: All living creatures within a 15-ft. radius
Duration: Concentration
Saving Throw: Will negates
Spell Resistance: Yes
This spell arouses a single emotion of the character's choice in the subjects. The character can choose any one of the following versions:
Despair: The enchanted creatures suffer a –2 morale penalty to saving throws, attack rolls, ability checks, skill checks, and weapon damage rolls. Emotion (despair) dispels emotion (hope).
Fear: The enchanted creatures flee from the character whenever they are in sight of the character. Emotion (fear) dispels emotion (rage).
Friendship: The enchanted creatures react more positively toward others. Their attitude shifts to the next more favorable reaction (hostile to unfriendly, unfriendly to indifferent, indifferent to friendly, or friendly to helpful). Creatures involved in combat, however, continue to fight back normally. Emotion (friendship) dispels emotion (hate).
Hate: The enchanted creatures react more negatively toward others. Their attitude shifts to the next less favorable reaction (helpful to friendly, friendly to indifferent, indifferent to unfriendly, or unfriendly to hostile). Emotion (hate) dispels emotion (friendship).
Hope: The enchanted creatures gain a +2 morale bonus to saving throws, attack rolls, ability checks, skill checks, and weapon damage rolls. Emotion (hope) dispels emotion (despair).
Rage: The enchanted creatures gain a +2 morale bonus to Strength and Constitution scores, a +1 morale bonus on Will saves, and a –1 penalty to AC. They are compelled to fight heedless of danger. Emotion (rage) does not stack with barbarian rage or with itself. Emotion (rage) dispels emotion (fear).

--- Ende Zitat ---
Dass ALLE Lebewesen in einem 15-Fuss-Radius auf LANGE Reichweite  davon betroffen sind ist schon recht hart, aber durch die Dauer (Concentration) ist der Spruch unter Umstaenden leicht "gebannt"... Einfach den Anwender angreifen und schauen wann er seinen Concentration-Check versiebt.

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