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WtF Teaser - Diskussionen

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Selganor [n/a]:
Die Kampfform ist ja dadurch dass sie nur eine begrenzte Zeit aktiv sein kann schon fast sowas wie eine Power.

Mc666Beth:
So 1of3@aera hatte recht:


--- Zitat ---Gauru — The Wolf-Man

The nightmarish might and ferocity of the Gauru form is a werewolf at his most savage. A werewolf assuming Gauru form gains between two and three feet in height and 200 to 250 pounds of muscle mass. The body is covered in fur that shares coloration with the wolf form, and the head is that of a monstrous wolf, although the Gauru form remains capable of bipedal travel and retains opposable thumbs. The werewolf’s arms elongate and his hands end in wicked claws. A Gauru werewolf is capable of biting a man’s arm clean off with its powerful jaws (and need not make a grapple in order to bite). While not as perceptive as wolf form, Gauru form benefits from increased olfactory and auditory senses.

Gauru form is sometimes called “the war form,” and for good reason. While in Gauru, a werewolf is subject to Rage — a near-frenzied state of mind that both aids and limits him. In addition to the form’s terrible power, the werewolf’s enraged state means she can ignore wound penalties to dice pools until a wound is marked in his rightmost Health box. Until then, he simply doesn’t register pain. Similarly, Stamina rolls to remain conscious aren’t made when a bashing wound is marked in a werewolf’s rightmost Health box

But Rage must be fed. In any turn in which he is in Gauru, a werewolf must attack something (providing an enemy is in reach) or spend the turn traveling to the nearest visible enemy. If the werewolf does anything else while in this form (including using most spirit Gifts), she may succumb to an even more terrible frenzied state called Death Rage. What’s more, the werewolf in this form is actually incapable of any sophisticated Social or Mental tasks other than Intimidation, and she can’t use any sophisticated tools. She can only growl short phrases in human languages.

This terrible state is difficult to maintain, even for a werewolf. Characters can remain in Gauru form for only a number of turns equal to (Hishu) Stamina + Primal Urge. After that time, he can no longer maintain Gauru and must assume another form. If the werewolf is under his auspice moon, he may remain in Gauru somewhat longer.

Once a character leaves Gauru form, he cannot voluntarily assume it again for the remainder of the scene. If he is driven into Death Rage later on in the same scene, however, he automatically assumes Gauru form to unleash his berserk wrath.

Traits: Strength +3, Dexterity +1, Stamina +2, Size +2, Health +4, Initiative +1, Speed +4, Armor 1/1, inflict lethal damage (+1 bonus to claw attacks, +2 to bite attacks), +3 to perception rolls, track by scent

--- Ende Zitat ---

Trotzdem ist das ein Monster. +4 Health macht 11 Level Health bei einen durchschnittlichen Menschen. Armor darf mach auch nicht vergessen, genauso wie Initative...

Selganor [n/a]:
Es wird nur peinlich wenn man schwer verletzt (in Gauru) wieder zurueck in die menschliche Form kommt (oder kommen muss) und dann der Schaden auf einmal "heftiger" wird (weil ja die 4 Heath-Level fehlen) ;)

Timo:

--- Zitat von: Douglas Netchurch am 22.12.2004 | 14:37 ---Hab ich da was verpasst? Es gibt keine "Lupus-WerWölfe" mehr, also, deren natürliche Form der Wolf ist?

--- Ende Zitat ---
Ich persönlich finde das sehr gut, das mit den Wolfsgeborenen war mir immer irgendwie...nunja...ihr wisst schon das man als intelligentes (menschliche Intelligenz) Geschlechtsverkehr mit Tieren...ich kann jedenfalls durchaus verstehen warum das wegfällt.

Ich gehe mal schwer davon aus das es auch andere Gestaltwandler geben wird aus folgenden Gründen:
1. Habt Angst vor Spinnen (Zitat von der GenCon)
2. Die Artwork-Previews mit Bildern einer Ananasi und einem Rabengestaltwandler(Roksha?)
Wahrscheinlich fallen die jetzt unter niedere Wesen des Ghostrealm, die man stoppen muss, oder so.

Raphael:

--- Zitat von: ChaosAptom am 25.12.2004 | 02:34 ---Ich persönlich finde das sehr gut, das mit den Wolfsgeborenen war mir immer irgendwie...nunja...ihr wisst schon das man als intelligentes (menschliche Intelligenz) Geschlechtsverkehr mit Tieren...ich kann jedenfalls durchaus verstehen warum das wegfällt.

--- Ende Zitat ---

Ja, das stimmt ja, damit hatte ich persönlich auch meine Mühe. Nichtsdestotrotz war es ja meine schweinische Fantasie, die das Problem entstehen liess. Jüngere Spieler (nach meinen Erfahrungen so zwischen 13-17) kommen gar nicht auf solche Gedanken, und spielen einen solchen Wolf eher wie sie es von ihrem Hund her kennen. Was ja nicht falsch ist! Will jetzt keine Grundsatzdebatte vom Zaun brechen. Ich denke mir einfach, ein "besserer" Rollenspieler als ich hätte aus einem Lupus eine tolle Rollenspielerfahrung machen können, auch wenn die Implikationen politisch unkorrekt sind. Bin da zwiegespalten ... :-\


--- Zitat von: ChaosAptom am 25.12.2004 | 02:34 ---Ich gehe mal schwer davon aus das es auch andere Gestaltwandler geben wird aus folgenden Gründen:
1. Habt Angst vor Spinnen (Zitat von der GenCon)
2. Die Artwork-Previews mit Bildern einer Ananasi und einem Rabengestaltwandler(Roksha?)
Wahrscheinlich fallen die jetzt unter niedere Wesen des Ghostrealm, die man stoppen muss, oder so.

--- Ende Zitat ---

Diese Wesen des Ghostrealm, wären die dann auch körperlich?

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