So, jetzt schnell was zu den Charakteren. Zur Erschaffung müsst ihr ein paar Fragen beantworten:
What’s Been Keeping You Awake?This is the source of the character’s insomnia, and sets up what the character’s immediate history has been like.
Think about: What troubles him? What pressures turned him into an insomniac? Is he running from something? Does he stay awake due to nightmares or substance abuse?
What Just Happened to You?This is what happens to the character in his very first scene of the game – it’s not in the GM’s hands, it’s in the player’s! Such a moment should always feature a moment of high stress for the character. This may be different from what’s been keeping the character awake.
Think about: What would make an exciting, stressful scene? Is the source of the stress mundane or supernatural? Did you just lose your job? Did a monster jump out of your closet? Did you walk in on your wife and another guy in bed?
-> Das ist der klassische Quasi-Kicker. Es geht darum, wie ihr in das Abenteuer starten wollt.
What’s on the Surface?This determines the first impressions the character gives off, and tells what is obvious about him.
Think about: What does the protagonist appear to be at first blush (as opposed to what he actually is)? How do others see him? What’s his physical appearance? What sort of personality does he have?
What Lies Beneath?This speaks to the protagonist’s secrets, the part of himself that he doesn’t show to the world if he can help it.
Think about: What’s the protagonist’s real deal? What would be a surprising twist that plays counterpoint to what’s been said about him so far? What secrets would he give his life to protect? How does he see himself? What lies does he tell himself?
-> Das ist so ein bisschen die Issue des Charakters. Wo hat er im Kern ein Problem, dass keiner kennt?
What’s Your Path?This question addresses the character’s goals, and points to how – in a vacuum – a story about him could reach its conclusion.
Think about: Where is the protagonist headed? If a story were written about his life, what would its theme be? What are his goals? What does he want or need?
Dazu braucht ihr dann noch ein Exhaustion Talent und ein Madness Talent.
Exhaustion Talent: Etwas, das der Charakter schon vor seinem „Awakening“ gut gekonnt hat. Diese Fähigkeit wird jetzt ins übernatürliche gesteigert. Also z.B. Rennen (dann kann er ein Auto einholen), Leute bequatschen (Eskimos den 3. Kühlschrank verkaufen), Schießen (der Fliege das rechte Auge ausschießen – mit einem Großkaliber) usw.
Madness Talent: Etwas klar Übernatürliches. Teleportation, Gedanken lesen, durch Wände gehen, Unverwundbarkeit, Vorahnungen, usw.
Schreibt bitte zu den Fragen und den Talenten kurz etwas im Thread. Wir besprechen das dann im TS und passen es entsprechend an. Wenn jemand schon Ideen hat, was die Charaktere gemeinsam haben könnten (ein Problem, ein Thema), woher sie sich kennen könnten, was sie miteinander zu tun haben könnten, dann bitte auch posten. Das werden wir im TS noch genauer klären.
Bei Fragen, … ihr wisst schon.