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1of3:
Hi.

Mangels Mönch dachte ich mir, man könnte den Rogue dafür ummodeln.


Ausgangspunkt: Artful Dodger Rogue

- Tausche beim Subklassen-Feature und bei den Powers alle Einträge von Charisma auf Wisdom.
- Natürlich lassen sich alle Powers waffenlos benutzen.

- Entferne Hand Crossbow aus den Weapon Proficiencies.
- Bei den Defenses gibts +1 Will, +1 Reflex, statt +2 Reflex.

- Statt +1 auf Dolchangriffe gibts +4 auf waffenlose. Da das den gleichen Schadenswürfel macht, tut sich das nichts.


-Bei den Fertigkeiten sieht die neue Liste so aus (3 ausgetauscht):

Trainiert in Insight und vier von:
Acrobatics, Athletics, Endurance, Heal, History, Insight, Perception, Stealth.


Für die Enhancement-Boni könnte man sich überlegen, einen Mönchsgürtel einzuführen, der Enhancement-Boni und Waffeneigenschaften auf waffenlose Angriffe legt.


Meinungen?

Drudenfusz:
Sollte ein Mönch nicht vielleicht auch Religion in der Skillliste haben?

Ansonsten brauch der Monk noch Utility Powers die seine Bewegung herhöhen, vielleicht gibt es einige die man beim Ranger klauen kann.

Eulenspiegel:
Also ich denke, es geht hier eher darum, einen waffenlosen Nahkämpfer zu generieren. Und wenn es danach geht, würde ich persönlich auch eher Kampfsportler als Vorbild nehmen und weniger Shaolin-Mönche.

@1of3
Ja, das was du vorschlägst, ergibt schonmal einen brauchbaren waffenlosen Kampfsportler.

Vielleicht kann man als zusätzliche At-Will-Powers auch noch einen Judowurf und einen Judogriff einführen: (Weisheit interpretiere ich hierbei als das Wissen über die Kampfkunst.)

Judowurf
Target:One creature, which have the same or lower size than you.Attack:Dex. vs. Refl.Hit:You don't make damage, but you push the target a number of squares equal to your Wisdom modifier. The Target is prone. Make a secondary attack.2nd Hit:The Target ist dazed until the end of your next turn.
Judogriff
Target:One creatureAttack:Dex. vs. Fort.Hit:You don't make damage, but the target ist helpless, can't move and gets AC-5 (save ends).Effect:While the target is helpless, you are helpless and can't move, too. You can only use actions, which effects you or your current target.You can end this effect as a minor action. (So neither you nor your current target are helpless and both can move etc.)If you end the effect by a minor action, the target gets damage, which is equal to your wisdom modifier.
BTW:
Du hast Insight bei dir doppelt aufgenommen.

Smendrik:
hmmm...

Vergesst mir dabei aber bitte nicht "Flurry of Blows", ist schließlich die Fertigkeit die imho den Mönch ausmacht :)

Tantalos:
Die Wizards schlagen ja für eine Monk-Ummodelei einen Ranger vor (in den Rebuild your Character Artikeln)

Monk


--- Zitat ---At a glance, the player with a 3E monk might think that he’s out of luck until the 4E monk releases—there’s no unarmored, unarmed melee fighter option anywhere in the Player’s Handbook. However, with your DM’s permission you can create a martial-arts striker who captures much of the monk’s style by following this process:
Choose the two-blade ranger build (p104). (Don’t worry, this will make sense in a minute.)


Give up your leather and hide armor proficiencies, gaining a +3 bonus to AC when wearing no armor or cloth armor. You’re now only a point behind the normal ranger’s AC.


Gain a +2 bonus to Will defense (in addition to the ranger’s normal defense bonuses).


Replace Dungeoneering and Nature on your class skill list with Arcana, Diplomacy, Insight, and Religion. Choose five trained skills from your class list.


Give up your martial weapon proficiencies. Grant your unarmed strike a +3 proficiency bonus, increase the damage to 1d8, and add the off-hand property. Now you’re wielding two melee weapons that are as good as the martial melee options available to the ranger.


Rename Hunter’s Quarry as Monastic Battle Focus, and lose the Prime Shot class feature. (You thought you were getting that +2 bonus to Will for free, didn’t you?)


Focus on mobility-oriented powers, particularly those that reward a high Wisdom score (such as evasive strike, yield ground, and weave through the fray). As desired, you can rename those powers with a flavor that befits your monkish heritage (peerless balance of the crane instead of fox’s cunning, for example).


Pick up feats to recreate other 3E monk class features—Evasion, Fleet-Footed, Long Jumper—and use multiclass feats (p209) to replicate the supernatural features. For example, the warlock has several teleportation powers reminiscent of abundant step.

This doesn’t faithfully recreate every element of the 3E monk, but it’s definitely a reasonable stopgap if you’re really committed to sticking with the character. Feel free to experiment with additional tweaks, and by all means please share your results on the D&D message boards!
--- Ende Zitat ---

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