Sieht nach 4-5 Mitspielern aus, oder ?
Wenn keiner sich vordrängelt, koennte ich leiten.
Mein Vorschlag: Es gibt diese Kampagne im Book of quests mit dem unabhängigen Zusatzabentuer Hessarets Treassure.
Die Vorteile sind:
Eine abgeschlossene Kampagne und ein Abenteuer, ein recht bodenständiges Mittelaltersetting mit wenig Magie (Keine Volksmagie).
Hier ein paar Anmerkungen zu den Regeln aus dem Buch:
҉›All the basic cultures are supported, although Barbarian,
Civilised and Nomadic are most suitable.
҉›The Realm is not magic-rich. Folk Magic is taught
only through the different cults and regaining Magic
Points can occur only at sacred and holy sights.
҉›Of the different magic systems found in RuneQuest,
Animism and Theism are the most apt. Sorcery is an
ancient, long-forgotten and feared art, known only
to corrupted individuals.
There is no inherent Mysticism tradition in The
Realm although it can be introduced if
Games Masters so wish.
҉›Membership of the Founding Four cults
is recommended for some characters,
especially if they want to wield magic.
Cult details are provided in the chapter
outlining The Realm.
҉›Character may also be members of the
Order of Truth: see page 17 for more
details.
҉›Non-human species exist but are rare.
Dwarves and Elves are possibilities
although Games Masters will need to
develop a rationale for their existence
and decide on likely locations for their
homes. Minotaurs are a further possibility:
their herds are found in the south
of The Realm.
Zeitlich wäre mein Vorschlag zweimal im Monat Samstags abends, das passt mir am besten.
Sollten wir die Kampagne durchspielen kann man weiter sehen, mein Traum wäre ja immer noch Glorantha zu leiten, irgendwann soll ja das RQ6-Buch dafür erscheinen.