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Pen & Paper - Rollenspiel => Pen & Paper - Allgemein => Thema gestartet von: Greifenklaue am 25.03.2008 | 15:30

Titel: Die 13 besten, elektronischen DnD-Versionen
Beitrag von: Greifenklaue am 25.03.2008 | 15:30
So heißt ein recht interessanter, englischsprachiger Artikel auf Dvice.com.

-> DVICE: The 13 best electronic versions of Dungeons & Dragons (http://dvice.com/archives/2008/03/10_great_forays.php)

Zu bestaunen gibt es 13 Umsetzungen von DnD, manchmal als Computerspiel, aber auch als Flipper, als portables stand-alone Spiel oder als elektronisches Labyrinth.

Bestaunenswert!

(http://dvice.com/pics/dnd-Computer-Labyrinth-boardgame.jpg)
Titel: Re: Die 13 besten, elektronischen DnD-Versionen
Beitrag von: ragnar am 25.03.2008 | 16:24
Eher die kuriosesten, als die besten, aber trotzdem ein schöner Artikel.

EDIT Wobei für die kuriosesten sicherlich noch Dragon Strike (http://en.wikipedia.org/wiki/DragonStrike_%28computer_game%29) fehlen würde.
Titel: Re: Die 13 besten, elektronischen DnD-Versionen
Beitrag von: Greifenklaue am 25.03.2008 | 17:55
Ja, "beste" war nur die Übersetzung, ich tendiere auch eher zu kurios  :mimimi:

Das Labyrinthspiel (s.o.) fand ich am verrücktesten...
Titel: Re: Die 13 besten, elektronischen DnD-Versionen
Beitrag von: ragnar am 25.03.2008 | 18:02
Das Labyrinthspiel finde ich zugegeben auch sehr faszinierend. Vor allem da ich mir aus den anderthalb "elektronischen Brettspielen" die ich kenne, keinen Reim daraus machen kann, wie die "Elektronik" (!?) Einfluss auf das Spiel hat.
Titel: Re: Die 13 besten, elektronischen DnD-Versionen
Beitrag von: Ein am 25.03.2008 | 18:37
@ragnar
Zitat
Game Play:

The game could be played solo or two-player. The goal was to explore the "dungeon" within the 64-square area, map it, find the dungeon's single treasure, and take it home to a "secret room" without being killed by the guardian of the treasure, a man-killing dragon. If two players were playing, one player could take the treasure from the other and run for home, or lead the dragon to the other player for a bit of take-that fun.

Each turn, a player could move up to 8 squares. The move was cut short if the player's miniature came up against a wall...or the dragon.
All clues were given by sound. There was a sound for a successful step into a new square, one for hitting a wall, one for hitting a door (in the advanced level) one for finding the treasure, one for waking the dragon (if you got too close), one for the dragon flying, one for being attacked by the dragon, one for being killed by the dragon, and one for successfully getting the treasure home.

As the game progressed, the orange wall segments built up a physical map of the dungeon. When a player got too close to the dragon or found the treasure, the dragon would awake and fly toward the adventurer until he found the adventurer and attacked him. At that point, the adventurer is struck, loses the treasure (which goes back to the treasure room), and loses several movement points. After the third attack, the adventurer is killed. The adventurer is also slowed by carrying the treasure, and if he gets back to his secret room without being attacked by the dragon, he gets a victory tune from the game.

The advanced level added doors, which opened and closed randomly. This was particularly nerve-wracking, especially when the dragon was chasing you. Very disheartening.
Game Geek hilft weiter (http://www.boardgamegeek.com/game/4746)
Titel: Re: Die 13 besten, elektronischen DnD-Versionen
Beitrag von: ragnar am 25.03.2008 | 18:44
Danke!