First off, let me clarify that Attributes work differently from Edges (like Power Points) in this regard.
Attributes can only be increased by a level-up once per Rank.
Power Points can only be taken once per Rank (regardless of how it is gained).
The difference there is that Attributes increased by Hindrance points do not count against the Rank limit (since it does not happen by level-up), but it would apply to Power Points.
Anyway, as regards the specific question, when raising an Attribute, "You may only choose this option once per rank." Meaning the option cannot be taken more than once during a rank.
In other words, they don't save up. An Attribute can be raised once during a rank; if it isn't, then the opportunity is lost.
That said, as long as all the players follow the same rules, it's not really a major issue if it is a maximum number of Attribute increases equal to rank. Just might be weird to have an Heroic character suddenly pop up 4 die types in one Attribute or something.
Wie Clint schon sagt, spräche nichts dagegen, wenn - alle gleich behandelnd - die "vergebenen" Attribut-Level Ups später am Stück nähme. Und die PP-Grenzen kann man als Settingregel eh ausser Kraft setzen...
Edges sind in SW das charakterbildende Merkmal, nicht die Eigenschaften, nicht die Fertigkeiten. Es soll hier möglichst ein gleichmäßiger, kein sprunghafter Lernprozess erzeugt werden.
Und letztlich ist es egal, ob man - zumindestens für Eigenschaften - mal einen Rank verpasst, denn im Gegensatz zu Power Points können sie ja in Legendary weiter genommen werden. Und wie Fertigkeiten, treten die Eigenschaften, ab einem gewissen Wert bei der Lernerei mit höheren Rängen immer mehr in den Hintergrund.