What is the correct way to managed a group of player characters using Stealth?
If they all individually roll then only the worsted roll matters, and in a party with a character with bad stealth they will always be noticed (well a lot of the time).
Well, that's pretty much how it works, and yeah, if the situation is everyone trying to sneak together (as opposed to just sending the people who are actually good at it), then usually it is the one person who gives everyone else away.
NPC groups get to do a Group Roll for Stealth, well that would not work for PCs.
To be clear, Extras can make a Group Roll for Stealth (out of combat). Wild Card NPCs would still make their own individual rolls like the players.
You could do a Coop Roll but that does not work as the best characters results could just get better and the party will never be noticed.
IRL good stealth people can help bad by pathfinding and clearing.
Cooperative rolls work to assist one character in an action; it would not help a group of individual characters perform an action at the same time.
In the above, the GM might apply a situational bonus if one character moves ahead and makes the path clear for those behind him, but it would of course slow down movement. An ability that innately provides such a bonus could potentially be adapted as an Edge where one stealthy character can provide a bonus to a limited number of companions.
But just by the basic rules, all the Wild Cards are making their own Stealth rolls.
Ein "Massenschleichen" ist einfach bescheuert. Es sagt einem ja schon der gesunde Menschenverstand, dass irgendeiner die Sache versemmelt und so die ganze Aktion über den Jordan katapultiert.
Man schickt gefälligst die besten Späher und Schleicher nach vorne. Wenn ihr keine habt, so kann man durch Gerätschaften, Magie und gewisse Talente situative Modifikatoren bzw. Würfelstufen erhalten, die die Erfolgschancen für den besten Kundschafter verbessern. Schleichen und Wahrnehmung gehören zu DEN Fertigkeiten, die in keiner Gruppe fehlen dürfen, so wie Kampf, Zaubern und Heilen.
Ein Spieler mit einem Diebesarchetypen wird sich bedanken, wenn Gott und die Welt ihn begleiten will und Krach macht. Das Anschleichen, Auskundschaften und Ausschalten sind DAS Feld wo er glänzen will. Das sollte man ihm nicht nehmen.
Wie von Clint erwähnt, bereitet der Kundschafter den Weg, damit seine Begleiter überhaupt nicht mehr schleichen müssen bzw. wesentlich bessere Chancen innerhalb der 5" haben.
Anschleichen und Wahrnehmung verlangen Kenntnis und Ausnutzen der Gegebenheiten. Gibt es irgendwo eine Ablenkung der Wachen? Ist es dunkel, nebelig, regnet oder schneit es? Wo sind die Lichtquellen, die gewisse Ecken in helfenden Schatten hüllen? Ist der Schleichende in mausgraues Leder oder in klingendes Metall gehüllt? Trägt er genagelte Stiefel oder weiche Mokassins? All das muss man beachten und dann klappt es auch mit dem Schleichen/Wahrnehmung.