Autor Thema: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder  (Gelesen 638 mal)

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Offline AndreJarosch

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Chaosium hat heute die "Basic Roleplaying Design Challenge" angekündigt!

Rollenspielentwicker, die Chaosiums neueste Edition "Basic Roleplaying - Universal Game Engine" (kurz BRP UGE), welche unter der ORC-Lizenz frei zur Nutzung verfügbar ist, als Basis für ihre eigene Rollenspielidee nutzen können Unterstützung in Form von Preisgeldern von Chaosium erhalten.

Kurzzusammenfassung:
Die Konzeptidee Eures Rollenspiels mit Rahmendaten bei Chaosium einreichen.
Zu einem noch nicht genannten Zeitpunkt wird Chaosium 10 Ideen aussuchen, welche als Unterstützung für die Durchführung ihrer Idee $ 500 erhalten.
Auf diesen 10 Ideen wird Chaosium noch einmal 3 aussuchen, welche nochmals mit $ 2.000 unterstützt werden.
Die Fans könne für die 10 gelisteten abstimmen, und der "Publikumspreis" erhält weitere $ 500, egal ob er zu den 3 Favoriten Chaosiums gehört oder nicht.

Habt ihr eine Idee für ein BRP-basierendes Rollenspiel, dass ihr bisher noch nicht in Angriff genommen habt?
Dann könnte dies die Motivation sein, dieses Projekt JETZT in Angriff zu nehmen!

https://www.chaosium.com/blogthe-basic-roleplaying-design-challenge/

Offline Outsider

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #1 am: 6.03.2024 | 12:37 »
Die Rahmendaten sind schon sehr explizit  8)

As part of submission, entrants will need to provide:

- A pitch for their game (both in long and short form).
- A production budget for their game.
- An outline on how the winnings from the BRP Design Challenge will help bring their game to life
- A competitor market analysis of their game, showcasing where it fits in the market as a product.
- How the BRP rules have been used in their game.
- What makes their use of the BRP system, their setting, and/or the gameplay experience unique.
(Klicke zum Anzeigen/Verstecken)

Offline AndreJarosch

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #2 am: 6.03.2024 | 12:54 »
Die Rahmendaten sind schon sehr explizit  8)

As part of submission, entrants will need to provide:

- A pitch for their game (both in long and short form).
- A production budget for their game.
- An outline on how the winnings from the BRP Design Challenge will help bring their game to life
- A competitor market analysis of their game, showcasing where it fits in the market as a product.
- How the BRP rules have been used in their game.
- What makes their use of the BRP system, their setting, and/or the gameplay experience unique.

Sie wollen sicherstellen, dass auch eine echte Publikationsabsicht vorliegt und nicht nur die "Ich schlage Mal eine Idee vor um das Preisgeld zu bekommen, mache dann aber nichts mit meiner Idee"-Mentalität.

Das "production budget" muss ja auch keine professionelle Standards erfüllen, sollte aber zeigen, dass man sich Gedanken gemacht hat.

Marktanalyse kann auch bedeuten:
"Das Thema X ist am Markt beliebt (Drivethru Suche), es gibt aber kein W100-Produkt zu dem Thema. ODER Das Thema X ist am Markt überhaupt nicht vertreten und würde eine Lücke füllen."

Interpretier da nicht zu viel rein..

Offline AndreJarosch

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #3 am: 16.04.2024 | 12:08 »
Mehr Infos und Tipps für neue BRP-Creator

11 Tipps wie man ein neues BRP-Projekt beginnen kann:
https://basicroleplaying.org/topic/22988-brp-design-challenge-11-tips-for-starting-a-new-game-design-project/

Jason Durall im Gespräch mit Tipps zur Erschaffung eines neuen BRP-Settings:
https://www.youtube.com/watch?v=oWg2hwjMImU

Offline AndreJarosch

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #4 am: 12.09.2024 | 09:19 »
Die "Short List" der 10 von Chaosium ausgewählten Titel (aus 195 Einsendungen) steht bereit und auch DU kannst deinen Favoriten wählen!

https://www.chaosium.com/blogshortlist-for-the-10000-brp-design-challenge-announced-vote-for-the-peoples-choice/

>>>>>>>>>>>>>>>
BRP Design Challenge Shortlist (in random order)

Titanosphere by Rakados
Titanosphere immerses players in the pulp science fiction action of giant monsters, colossal mecha, and transforming heroes of classic TV shows and Monster movies using a unique bonded characters system putting them in control of both a human protagonist a gigantic counterpart called titan. This split allows Titanosphere to seamlessly weave together scenes of human drama and action alongside earth-shaking brawls between giant monsters, robots, and super powered heroes.

Vanguard by Tyrant Nemesis
A cutting-edge space cruiser, lost in a remote and unexplored region of space with its worst enemy, together they must unite to survive or die separately. Aliens, scarce resources, secret experiments, deranged soldiers and conspiracies in the darkness of space are just some of the threats that will loom over the crew.

In Death by J.D. Trotter
IN DEATH is the only tabletop roleplaying game which takes grounded and realistic player characters and throws them into the dark and tragic world of the Afterlife. Players take on the role of Souls to explore purgatory, the underworld, and where the world of the living overlaps with the dead. Brandishing ancient and historical weapons, abilities such as ghostly hauntings or godly miracles, and fighting against the diminishing undead, demons, and worse, what will your players achieve IN DEATH?

Rustbelt by Matthew Tansek
Imagine a ruined world where you get to choose what is restored and what is not. Rustbelt is an absolute blast, both to create games for and to play in. Full of innovative abilities, it gives players loads of strategic choices while giving GMs the ability to leverage the bedrock of the BRP core rules. Fresh ways to approach workhorse interactions like combat and skill checks make it stand out from the crowd while keeping to a unique metallic theme of gritty adventure and heart-pounding action.

Season of Magic by Sam Robson
How far would you go for someone in need? Play as a witch equipped with knowledge, magic, and the kind heart necessary to heal even the deepest wounds and bitterest hearts.

Starlust Secrets by Μάριος Καγιασης
Starlust: Secrets establishes itself in a previously unexplored market; it's a sci-fi intrigue game set in space, that focuses on the social aspect of the game and dramatic conflict. The game includes alien species, advanced weapons, starships and robots to discover, but it’s primary features are its rules for social interactions. Its rules encourage players to consider NPCs and PCs as individuals. Critical and creative thinking is encouraged in social confrontations.

A Looking Glass Jukebox by Mark Holsworth
A Looking Glass Jukebox is a genre mashup of sixties rock bands, psychedelic absurdity, and alternate realities. It is Spinal Tap through the looking glass, The Beatles on The Magical Mystery Tour, The Monkeys in Head, The Archies knocking on The Doors of Perception, and The Partridge Family on acid…

Kleio by Ian Hathaway & Errico Borro
Kleio is a game written by a historian and an archeologist in collaboration with the History and Games Lab of the University of Edinburgh. We want to create a fun ttrpg usable for public history and in-class education at different levels. In Kleio, you play as a history enthusiast known as a Diver who, thanks to advanced AI, can experience the past firsthand. Each of Kleio’s scenarios contain quick to explore nodes combining traditional BPR gameplay with that of board games.

The Prince of Masks by Steve Devaney
The Prince of Masks is a surreal, baroque, dark fantasy setting inspired by psychological archetypes, and mythological/religious symbolism. Humanity is trapped in a region surrounded by ancient cyclopean statues that radiate such intense fear that no mortal can pass between them and escape. The primary adversary is a fey, vampiric race that uses eldritch sorcery to manipulate humanity, and prevent it from attaining its true potential.

Nuna by Tedankhamen Bonnah
Welcome to Nuna (The Land), a world where ice entombs the old cities of men and mystical beasts stalk the tundra. Here, Inuit and Settlers (Vikings, Whalers, & Scientists) co-operate to survive, uncover the lost treasures of the frozen world, and bring them back to build their communities. Created by a NunatuKavut (Labrador Inuit) and professor of Global Society Studies, this game straddles both the indigenous and modern worlds in which the author grew up.
<<<<<<<<<<<<<<<<


Und MICH würde interessieren, welches davon euer Favorit ist... denn dieser könnte ja irgendwann (bei ausreichend Interesse) auch übersetzt werden.
« Letzte Änderung: 12.09.2024 | 09:25 von AndreJarosch »

Offline Katharina

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #5 am: 12.09.2024 | 11:20 »
Ich finde die Idee zu Nuna am spannedsten, da mir dazu gleich mehrere interessante Abenteueraufhänger einfallen. Ich mag, dass das Setting sowohl für moderne als auch phantastische Elemente Platz bietet und ich sehe hier viel Potential für Erkundungs- und Survivalabenteuer, aber auch für Konflikte zwischen den Gruppierungen.
Leitet derzeit: Symbaroum, Cthulhu und (unregelmäßig) Oneshots in Indie-Systemen
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Offline foolcat

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #6 am: 13.09.2024 | 01:48 »
Verdammt, A Looking Glass Jukebox klingt abgefahren. Ob der Einband dann wohl auch aus Pappen besteht, wenn es verlegt werden sollte?  :think: ;D
(ja ja, ich find alleine raus)
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Offline D. M_Athair

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #7 am: 13.09.2024 | 02:35 »
Ich finde die Idee zu Nuna am spannedsten, da mir dazu gleich mehrere interessante Abenteueraufhänger einfallen. Ich mag, dass das Setting sowohl für moderne als auch phantastische Elemente Platz bietet und ich sehe hier viel Potential für Erkundungs- und Survivalabenteuer, aber auch für Konflikte zwischen den Gruppierungen.
Würde ich so unterschreiben.

In Death finde ich auch noch recht spannend. Allerdings frage ich mich, ob das Thema den Stärken von BRP wirklich entgegen kommt.
"Man kann Taten verurteilen, aber KEINE Menschen." - Vegard "Ihsahn" Sverre Tveitan

Offline AndreJarosch

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Re: [BRP] BRP-Design-Challenge -- über $ 10.000 Preisgelder
« Antwort #8 am: 13.09.2024 | 11:55 »
Verdammt, A Looking Glass Jukebox klingt abgefahren. Ob der Einband dann wohl auch aus Pappen besteht, wenn es verlegt werden sollte?  :think: ;D
(ja ja, ich find alleine raus)

Hattest du DAS schon gesehen?

https://www.tanelorn.net/index.php/topic,128555.0.html