Autor Thema: SIDEKICK  (Gelesen 2132 mal)

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Offline Selganor [n/a]

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SIDEKICK
« am: 19.03.2004 | 14:03 »
Der "Kleine Bruder" des HERO System ist endlich draussen.

Sidekick

Ich durfte letztes Jahr schon ein Vorabexemplar testen, die Print-Version ist im Moment in der Post und kommt entweder morgen oder Montag zu mir...

Mehr dann.

Von der Produktseite folgende Infos:

Stock# DOJHERO106
ISBN# 1-58366-030-5
128-pg Trade Paperback, Perfect Bound
Retail $9.99
Author: Steve Long
Artist: Various
Available Now!

Fragen?
Abraham Maslow said in 1966: "It is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail."

Samael

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Re: SIDEKICK
« Antwort #1 am: 27.03.2004 | 18:56 »
Hast dus mittlerweile?

Lohnt sich das Ding, wenn man Fred hat? Naja, bei dem Preis.

Offline 8t88

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Re: SIDEKICK
« Antwort #2 am: 27.03.2004 | 19:09 »
AFAIK lohnt es sich wohl nicht, weil Sidekick eine abgespeckte Regelversion von Fred ist.
Ist also meh roder minder ein Intro-Kit.
Live and let rock!

Klick den Spoiler Button!!
(Klicke zum Anzeigen/Verstecken)

Offline Selganor [n/a]

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Re: SIDEKICK
« Antwort #3 am: 28.03.2004 | 19:33 »
SIDEKICK ist praktisch das Regelwerk fuer die Spieler die zwar schon irgfendwelche HERO Regeln haben wollen, sich aber nicht durch FREd arbeiten wollen...

Idealerweise hat der Spielleiter FREd und die Spieler eines oder mehrere Exemplare von SIDEKICK (und evtl. ein FREd fuer die Dinge die in SIDEKICK nicht drin sind)

Wer neue Spieler fuer HERO begeistern will der kann ihnen erstmal SIDEKICK geben... wenn sie DAS immer noch abschreckt dann sind die Spieler eh' nicht "HERO-tauglich" ;D
Abraham Maslow said in 1966: "It is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail."

Offline Selganor [n/a]

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Re: SIDEKICK
« Antwort #4 am: 14.07.2005 | 13:11 »
Hier mal eine Liste was in FRED drin ist aber nicht in Sidekick:

Things not in Sidekick:

Options for variant power level games.


Skills:
Analyze
Autofire Skills
Defense Manuever
Penalty Skill Levels
Rapid Attack
Teamwork
Two-Weapon Fighting



Powers:
Absorption
Damage reduction
Duplication
Endurance Reserve
Find Weakness
Lack of Weakness
Missile Deflection
ShapeShift
Summon

Power Frameworks:
VPP


Advantages:
attack versus limited defense
cumulative
delayed effect
difficult to dispel
does body
does knockback
double knockback
duration-inherent
hole in the middle
indirect
megascale
penetrating
range-line of sight
sticky
time delay
transdimensional
trigger
usable on others
variable advantage
variable special effect


Limitations:
duration
gradual effect
independant
some limited examples
no conscious control
reduced penetration
restrainable
variable limitations

Disadvantages:
Age


Combat:
List of Sense Groups
Perception roll modifiers
Multiple Power Attacks


From Actions Table (how long to do this or that):
These actions are missing: Find Weakness, missile defelection, Perception with non-targeting sense, casual strength.

This action is new to Sidekick: Get to one's feet
(guess somebody must've asked in a forum how long it took to stand up.)

Velocity based DCV and section on movement.

DCV Modifers Table:
Affects of no DEX, Affects of no STR, Autofire, Bulky Focus, Rapid Fire or Sweep


Combat Modifiers:
Bouncing Attack, Coordinated Attacks, Spreading Attacks, Throwing Object, Unusual Weapon Size or Shape.

Missing on area attacks works differently.

Moving while Encumbered
Multiple Attackers


Combat Maneuvers:
Grab By, all of the optional manuevers, the special maneuvers of the martial arts styles.


These sectcions are all completely not present:
Special circumstances on adding damages
Optional Effects of damage Section (such as hit locations, wounding, bleeding, placed shots, etc)
Other COmbat Effects Section (invisibility, breaking grabs, casual strength, missed shots)
Endurance and Pushing Section
Environmental Effects (temperature, dehydration, pressure, magnetic fields, etc)

Living in a Dangerous World:
Missing Vehicle Impact
Radiation
'Other' Guidelines

Concealment section missing
Animals section missing

Equipment Chapter:
Automatons
Computers
Bases


Gamemastering Chapter missing
Changing the System Chapter missing
Conclusion Chapter missing
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