Autor Thema: [Erzählt mir von] Twilight Struggle  (Gelesen 1733 mal)

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Offline Andhur

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[Erzählt mir von] Twilight Struggle
« am: 20.07.2008 | 22:12 »
Hallo,

hat jemand das oben genannte Spiel schon einmal gespielt und kann etwas darüber berichten?

Offline Andhur

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Re: [Erzählt mir von] Twilight Struggle
« Antwort #1 am: 22.07.2008 | 13:26 »
Niemand kennt das Spiel?

...naja, ich habes mir jetzt gekauft, werde es mal anspielen und darüber berichten.

Ludovico

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Re: [Erzählt mir von] Twilight Struggle
« Antwort #2 am: 22.07.2008 | 13:28 »
Kenne bloß Twilight Imperium. Check doch mal boardgamegeek.com

Offline Andhur

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Re: [Erzählt mir von] Twilight Struggle
« Antwort #3 am: 22.07.2008 | 14:00 »
TWILIGHT STRUGGLE


"Now the trumpet summons us again - not as a call to bear arms, though arms we need, not as a call to battle, though embattled we are - but a call to bear the burden of a long twilight struggle..." - John F. Kennedy, Inaugural Speech, January 1961

In 1945, unlikely allies toppled Hitler's war machine, while humanity's most devastating weapons forced the Japanese Empire to its knees in a storm of fire. Where once there stood many great powers, there then stood only two. The world had scant months to sigh its collective relief before a new conflict threatened. Unlike the titanic struggles of the preceding decades, this conflict would be waged not primarily by soldiers and tanks, but by spies and politicians, scientists and intellectuals, artists and traitors. Twilight Struggle is a two-player game simulating the forty-fiveyear dance of intrigue, prestige, and occasional flares of warfare between the Soviet Union and the United States. The entire world is the stage on which these two titans fight to make the world safe for their own ideologies and ways of life. The game begins amidst the ruins of Europe as the two new "superpowers" scramble over the wreckage of the Second World War, and ends in 1989, when only the United States remained standing.

Twilight Struggle inherits its fundamental systems from the carddriven classics We the People and Hannibal: Rome vs. Carthage. It is a quick-playing, low-complexity game in that tradition. The game map is a world map of the period, whereon players move units and exert influence in attempts to gain allies and control for their superpower. As with GMT's other card-driven games, decision-making is a challenge; how to best use one's cards and units given consistently limited resources?

Twilight Struggle's Event cards add detail and flavor to the game. They cover a vast array of historical happenings, from the Arab- Israeli conflicts of 1948 and 1967, to Vietnam and the U.S. peace movement, to the Cuban Missile Crisis and other such incidents that brought the world to the brink of nuclear annihilation. Subsystems capture the prestige-laden Space Race as well as nuclear tensions, with the possibility of game-ending nuclear war. Can you, as the U.S. President or Soviet Premier, lead your forces to victory? Play Twilight Struggle, and find out.



...Berschreibung und Spielbericht folgen
« Letzte Änderung: 22.07.2008 | 14:05 von Saladin »

Fire

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Re: [Erzählt mir von] Twilight Struggle
« Antwort #4 am: 22.07.2008 | 14:08 »
Twilight Struggle is a two-player game

Und damit ist das spiel raus...für mich müssen brettspiele auch mit mehreren spielbar sein...also mind. 2-4!!! eher 2-6

Schade, hörte sich sonst ganz interessant an!

Offline Dirk

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Re: [Erzählt mir von] Twilight Struggle
« Antwort #5 am: 28.07.2008 | 13:47 »
Spiele es und liebe es, für eine Weile!

Das Spiel war für mich zuerst ein Augenöffner in Sachen Gamedesign. Das Thema und die Mechaniken, obwohl die relativ einfach ausfallen bilden zusammen ein wunderbare Einheit. Mit der Zeit wirst Du entdecken dass die Russen einen Vorteil haben, einige Karten nicht ganz balanciert sind und der Zeitaufwand für ein 2-Spieler-Spiel zu hoch ist.

Sollte dich das aufhalten das Spiel zu kaufen und zu entdecken? Auf keinen Fall! Es ist trotzdem unglaublich gut. Die Kritik wirst Du auch erst dann verstehen wenn das Ding oft gespielt wurde.

Es soll wohl bald auch auf Deutsch erscheinen...

MfG
Dirk
« Letzte Änderung: 28.07.2008 | 14:57 von Dirk »
Erdmännchen finde ich schon echt putzig!

Aber Koks ist einfach nicht meine Droge.