Autor Thema: [RuneQuest 6e] Luther Arkwright: Roleplaying Across the Parallels  (Gelesen 1591 mal)

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Offline Jed Clayton

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Weil ich heute Abend gerade wieder mal auf der Seite von The Design Mechanism (jetziger Verlag von RuneQuest) herumgesurft bin:

Habt ihr eigentlich hiervon schon etwas gehört?

Im Jahr 2014 soll es ein eigenes Rollenspiel zur Graphic-Novel-Serie Luther Arkwright geben, das die RuneQuest 6 Regeln verwenden wird.


Zitat:
December 2012: The Design Mechanism has licensed the exclusive rights to produce a brand new roleplaying game based on Bryan Talbot’s acclaimed graphic novel series The Adventures of Luther Arkwright.

Luther Arkwright is a trans-dimensional troubleshooter working for WOTAN, the agency that monitors the myriad parallel worlds of the multiverse. The first, iconic graphic novel series focuses on the attempts by the sinister Disruptors to unleash the Firefrost weapon and so cause widespread destruction and chaos across the parallels. Luther, working in a version of Earth where Cromwell’s descendants still hold power, goes to extraordinary lengths to thwart the Disruptors’ plans.
An overview of the Luther Arkwright saga can be found at:
http://en.wikipedia.org/wiki/Luther_Arkwright

And at Bryan’s own site at: http://www.bryan-talbot.com/arkwright/

Luther Arkwright: Roleplaying Across the Parallels will see Bryan’s iconic character and setting powered by the RuneQuest 6 rules. The game will focus on WOTAN’s attempts to police the multiverse and prevent the Disruptors’ (and others’) schemes. Characters in the game each have a unique ability that has brought them to WOTAN’s attention, including psionics, mysticism and other talents of the kind found in the Arkwright multiverse.

The game takes RQ in a new direction: rules for the modern era, along with mechanics for Steampunk concepts, travel between parallels, and even maintaining the same character across multiple worlds, will be included.

The game will be written by Pete Nash and Lawrence Whitaker, collaborating with Bryan Talbot. Bryan had this to say:
“2014 is the 36th anniversary of the beginning of the original serialisation of The Adventures of Luther Arkwright graphic novel, and it’s never been out of print since then. In the summer, Dark Horse books are releasing a large format, hardback prestige edition of the book, which will also include the sequel, Heart of Empire, an extensive illustration gallery and a ten page interview. It’s so very cool that this brand new Luther Arkwright roleplaying game is being published in this same year. I’m very excited about the project”.

Lawrence Whitaker added:
“As you can imagine, we share Bryan’s excitement. Pete and I are long-time Arkwright fans and, with our deep love and affection for multiverse-spanning concepts, eternal champions, and the whole Fin de Siècle milieu, this is a perfect setting for us. We’re very much looking forward to working with Bryan and getting the Luther Arkwright game finished for the end of 2013.”

Further information regarding Luther Arkwright: Roleplaying Across the Parallels will be made available via the Design Mechanism website and its forums: www.thedesignmechanism.com
"Somewhere there is danger, somewhere there's injustice, and somewhere else the tea is getting cold."

(Doctor Who, Survival, 26th season, serial 4, part 3)

Offline knörzbot

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Ich habe das erste Rollenspiel dazu im Regal stehen. Habe ich mir mal aus akuter Sammelwut zugelegt, weil es doch recht obskur ist.

Offline Jed Clayton

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Ich habe das erste Rollenspiel dazu im Regal stehen. Habe ich mir mal aus akuter Sammelwut zugelegt, weil es doch recht obskur ist.

Ja, Tatsache! Ich hatte heue Nachmittag einen kleinen Schriftwechsel auf Facebook mit einem der Autoren, die damals an der ersten Version mitgearbeitet haben. Er meinte, das Spiel sei damals schon auf einer RQ/Call of Cthulhu-Regelgrundlage aufgebaut gewesen, sei aber etwas übereilig veröffentlicht worden, als die Autoren noch nicht richtig fertig waren und gern weitergetestet und redigiert hätten.

Dieses Mal wird es anscheinend von den neuen RQ-Verantwortlichen Lawrence und Pete geschrieben.
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Offline Jed Clayton

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Ich habe mir inzwischen mal die Rezi zu dieser ersten Fassung auf RPG.net durchgelesen. Sehr informativ, aber aus diesem Text weiß ich nun auch, dass das erste Arkwright-Rollenspiel recht weit von der BRP-Basis entfernt und alles in allem wackelig und unausgegoren war:

Sämtliche Stats waren auch Prozentwerte, im Gegensatz zu den RuneQuest-Werten mit 3-18 als Ausgangsbasis.

So hatte das alte Luther-Arkwright-Spiel anscheinend komplett andere Attribute: Strength, Endurance, Willpower und PSI - und alle begannen mit einem unterschiedlichen Prozent-Grundwert bzw. Mindestwert.

Auch das Bestimmen von Erfolg und Misserfolg und der einzelnen Erfolgsgrade lief doch deutlich anders. Das Ganze war auch kein Chaosium-Produkt (sonst hätte ich wohl schon einmal davon gehört oder gelesen), sondern kam von dem völlig obskuren Verlag 23rd Parallel Games, im Jahre 1992.

Insofern bin ich froh, dass es nun sehr eng an dem bereits veröffentlichten RQ6 liegen soll. Den Comic kenne ich selbst noch nicht, habe ihn aber auf meiner Wunschliste für diesen Sommer. Zudem will der Verlag Dark Horse offenbar noch in diesem Jahr eine Art Deluxe Edition herausbringen.
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