Gestern gabs den ersten Spieltest. Die Regeln bedurften hier und da einiger Klarstellung, was aber sehr fruchtbar war.
Method Casting hat sich aus meiner Sicht als zu stark herausgestellt. Ich überlege daher aktuell an folgenden Änderungen.
TARGET SPHERE VS. METHOD SPHERE
Which Sphere do you use to cure a headache? Life, probably. Or maybe Matter to make some Aspirin. Or use Spirit, to make them feel good and start their body’s self-healing.
Life in this instant is called the target sphere. It’s the obvious choice. Matter and Spirit take more circuitous routes for the same end. It work like this: If you can explain how another sphere helps in a spell, you may roll Arete + Method Sphere instead of Arete + Target Sphere, if that yields a larger dice pool.
You cannot use the Sphere masteries in your method sphere, though. So you either have to use masteries in the target sphere or ignore requirements by other means. The Four Humours benefit helps with that.
Four Humours (Hippocratic Circle)
The four humours govern the bodily functions and the human character. Relying on this ancient approach the Cosians have holistic theory relying on Life. When you use Life as a method sphere for a Spirit spell (or vice versa), you may use one of your Sphere masteries in the method sphere. (Note: Normally you cannot use masteries of a method sphere.)
Troubles: ?
Other names: Holistic theories for other spheres may include The Theory of Everything (Forces & Matter), Maya (Mind & Correspondence), Animism (Matter & Spirit), Biochemistry (Life & Matter), Dimensional Sciences (Fate & Correspondence) etc.
Hardened (Void Engineers)
You are humanity’s first and last line of defence. Stuff must work. When you spend Willpower, in addition to the usual benefits of Willpower, you may ignore one die of reductions to your casting dice pool. (Because of injury, active spells etc.) You may also delay a paradox backlash once per scene.
Sagt gern, was ihr davon haltet.
Ein anderes Problem ist dieses: Für gewöhnlich setzt WoD die maximale Zahl der möglichen Würfe auf bei einer erweiterten Handlung gleich der Größe des Würfelpools. So eine Obergrenze ist nicht doof, da es ja auch irgendwann langweilig wird sich nen Wolf (weiß oder andersfarbig) zu würfeln.
Das Problem, dass damit die geminmaxten Charaktere noch mal deutlich besser werden. Also sollte es irgendein andere Kriterium geben. Ideen?