Mir gefällt es sehr gut aus SL Sicht, dass ein Nachschlagen bei den Spells für Kreaturen entfallen wird. Die ersten Vorab Infos zum NPC Barden und War Priest scheinen das ja gut zu regeln
*Edit* Ah, sehe gerade das die Spells nicht komplett rausgenommen/angepasst wurden, nur diejenigen die Kampfrelevant sind. Hier mal der War Priest: War Priest Preview said:
Multiattack. The war priest makes two Maul attacks and it uses Holy Fire.
Maul. Melee Weapon Attack: +7 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 10 (2d6 + 3) bludgeoning damage plus 10 (3d6) radiant damage.
Holy Fire. The war priest targets one creature it can see within 60 feet of it. The target must make a DC 15 Wisdom saving throw. On a failed save, the target takes 12 (2d8 + 3) radiant damage, and it it is blinded until the start the war priest's next turn. On a successful save, the target takes half as much damage and isn't blinded.
Spellcasting. The war priest casts one of the following spells using Wisdom as the spellcasting ability (spell save DC 15):
At will: light, spare the dying, thaumaturgy
1/day each: banishment, command, detect magic, flame strike, guardian of faith, hold person, lesser restoration, revivify
*edit2* Wobei Flame Strike, Hold Person usw. noch normal aufgeführt sind. War der Beitrag aus dem ich das hatte missverständlich.