Zum Vergleich der Adler aus dem Pulp-GM's-Toolkit:
Attributes: Agility d10, Smarts d4(A), Spirit d6, Strength d6, Vigor d6
Skills:. Fighting d6, Guts d6, Notice d12+4, Stealth d8
Pace: 2; Parry: 5; Toughness: 4
Treasure:.None
Special Abilities:
•.Blind:.When.attacking.large.prey.(such.as.characters), eagles go for the eyes. If the eagle scores a raise on its Fighting roll, it has hit the character’s face. The character must make an Agility roll. On a failure, he
suffers the One Eye Hindrance until the wound heals. A roll of 1, regardless of the result of any Wild Die, results in him gaining the Blind Hindrance until the wound heals.
• Claws: Str+2.
• Flying: Flying Pace 8”, Climb 4”.
• Size –1: Eagles are large birds of prey, measuring up to 3’ in height and with a much larger wingspan.
Dem gegenüber nochmal der Falke aus dem Savage-Beasts-Kreaturenband:
Normal Hawk
These birds of prey are often tamed and used for hunting.
Attributes: Agility d10, Smarts d6 (A), Spirit d10, Strength d4, Vigor d6
Skills: Fighting d8, Guts d8, Notice d10
Pace: 2 ; Parry: 6; Toughness: 3
Special Abilities:
Claws/Beak: Str+2
Go for the Eyes!: With a raise on its Fighting roll, the hawk has attached itself to the targets head, and will begin clawing and pecking at their face. The target is at -4 to all rolls while they're being attacked, and must make an opposed Strength roll to get the hawk off. While attached, the hawk gets a +2 to its Fighting and damage rolls. If the character suffers an injury from this damage, they've lost an eye. Anyone attacking the hawk while it's attached must get a raise on their attack roll or they'll hit the victim instead!
Swoop: If the hawk can fly at least 10" in a straight line before attacking, they do Str+4 damage with its claws.
Slow: On the ground, hawks can only hop for a Pace of 2, and can't run.
Flight: Hawks fly at Pace 20, with an Acceleration 5.
Sharp Eyes: Hawks get a +4 to all Notice rolls.
Size -2
Ich würde eher auf den Werten für den Adler aufsetzen und diese anpassen.
Attributes: Agility d10, Smarts d4(A), Spirit d6, Strength d4, Vigor d6
Skills:. Fighting d6, Guts d6, Notice d12+4, Stealth d8
Pace: 2; Parry: 5; Toughness: 3
Treasure:.None
Special Abilities:
•.Blind:.When.attacking.large.prey.(such.as.characters), hawks go for the eyes. If the hawk scores a raise on its Fighting roll, it has hit the character’s face. The character must make an Agility roll. On a failure, he
suffers the One Eye Hindrance until the wound heals. A roll of 1, regardless of the result of any Wild Die, results in him gaining the Blind Hindrance until the wound heals.
• Claws: Str+d4
• Flying: Flying Pace 12”, Climb 6”.
• Size –2
Man braucht KEINE "Swoop"-Fähigkeit, da dies bereits bei The Drop enthalten ist. Das ist die Art, wie ein Greifvogel mit The Drop angreift.
Small ist m.E. NICHT angezeigt, da hier das ganze Tier inklusive Flügeln/Spannweite zu berücksichtigen ist. So klein sind Falken auch wieder nicht, wie ich erst vor ein paar Monaten aus eigener Anschauung lernen konnte. Der Size-Abzug auf die Toughness macht einem Greifvogel mit effektiver Toughness von 3 bei einem halbwegs üblichen Treffer von 7 Punkten (Durchschnittsstärke W6 und Knüppel +W6) den Garaus.
Zu überlegen wäre, ob der Wendigkeit von Falken noch
Block und
Dodge als Edges zu geben, muß aber auch nicht unbedingt sein.
Quick wäre hier auch angezeigt, meine ich.
Zum Thema Gewichts-Umrechnung in Size:
Size ist NICHT als harte, (hartwurstige) Gewichtskategorie gedacht. Es finden sich viele Kreaturen, bei denen die Size nicht wirklich mit den zoologisch akkuraten Gewichten übereinstimmt. - Ich würde darauf wenig geben, sondern das nach Gefühl anpassen.
Mehr als -2 Abzug auf Toughness führt zu lächerlich geringen Toughness-Werten. Eine Toughness von 3 könnte (KÖNNTE!) einen Treffer mit minimalem Schaden von 2 Punkten noch gerade so wegstecken, eine Toughness von 2 bedeutet SICHER Shaken und beim zweiten Treffer (spätestens) SICHER tot!
Hier greifen eher regeltechnisch motivierte Überlegungen und keine zoologisch akkurate Simulation von Körpermasse, Körpervolumen und Widerstandskraft gegen körperliche Mißhandlungen.