Da die Rückmeldungen bezüglich der Teufelspuppe so super waren, gleich nochmal zwei Fragen an euch:
1. Folgender Zauber verwest schon seit Monaten als Rohentwurf auf meinem USB-Stick und ich hab keine Ahnung was ich damit machen soll. Ist ein Level-2 Spell für Clerics/Witches/Shamans der vom sog. "Silver Dancer" verliehen wird, einer Gottheit der Feen, des Glücks, des Guten und des Mondes (plus gutartiger Lykanthropen). Die Grundidee ist dass es eine Variante von
dancing lights sein soll mit der sich auch angreifen lässt:
Silver Dancer's Fireworks
School conjuration (summoning) [light]; Level cleric 2, witch 2, shaman 2
Casting Time 1 round
Components V, S, F/DF (a firefly)
Range medium (100 ft. + 10 ft./level)
Effect Up to four fireflies, all within a 20-ft.-radius area
Duration 1 minute/level
Saving Throw Fortitude negates (blinding only), Spell Resistance no
You summon up to four incorporeal fireflies who each shed silvery light like a torch. The fireflies must stay within a 20-foot-radius area in relation to each other but otherwise move as you desire (no concentration required), with a speed of up to 60 feet per round. A firefly winks out of existence if the distance between you and it exceeds the spell's range. Each firefly has AC 18 and hit points equal to your spellcasting attribute modifier (Wisdom for clerics, Intelligence for witches, etc.).
As a standard action, you can cause all fireflies to explode simultaneously in a 5-foot-radius burst each. All creatures in the area take 1d4 points of damage and must succeed on a Fortitude save or become blinded for 1 round. Creatures who succeed on this save are dazzled for 1 round instead. Creatures with light blindness take a -2 penalty on this save. Exposure to multiple exploding fireflies does not increase the duration of any resulting effects.
You can only have one silver dancer's fireworks spell active at any one time. If you cast this spell while another casting is still in effect, the previous casting is dispelled.
Sagt mir mal ob das Ding totaler Mist ist oder nicht, und ob ich da dringend was ändern sollte. Schadensart ist bisher undeklariert, ich bin geneigt das so zu lassen. Mit der aktuellen Formulierung sollte hoffentlich auch klar sein dass man die Dinger angreifen und sogar kaputtmachen kann (ich hoffe es zumindest).
2. Dann hab ich noch einen Bösewichten, bei dem ich unsicher bin wie gut der wirklich ist. Der kommt gar nicht mal zwingend persönlich vor, nur wenn die Spieler auf Gedeih und Verderb hinter ihm her recherchieren kann es zu einer direkten Begegnung kommen. Angepeiltes Level der Gruppe zu diesem Zeitpunkt ist Level 3, mit einer gewissen Chance dass sie erst Level 2 sind (in dem Fall wäre der Encounter sicher nicht ohne).
Der gute Mann ist Rogue und ein angehender Wizard und selbst daran interessiert eines der optionalen Abenteuer zu lösen (geht um Schattenmagie). Er besitzt mehr WBL als für NSCs angegeben, ich denke aber mal das ist noch im Rahmen. Es wird im Abenteuer ausdrücklich darauf hingewiesen dass der Mann gefährlich ist (also kein zwingend dem Level der Spieler angemessener Gegner ist), ich bin aber trotzdem daran interessiert es auch für Gruppen ohne große System Mastery oder Optimierungen schaffbar zu machen.
Trevian Caynes CR 3
XP 800
Human rogue 3/illusionist (shadow focused school) 1 (Pathfinder RPG Advanced Player's Guide 147)
NE Medium humanoid (human)
Init +4; Senses Perception +9
DEFENSE
AC 15, touch 14, flat-footed 11 (+4 Dex, +1 shield)
hp 25 (3d8+1d6+5)
Fort +3, Ref +7, Will +3
Defensive Abilities evasion, trap sense +1
OFFENSE
Speed 30 ft.
Melee mwk short sword +7 (1d6+1/19–20) or mwk dagger +7 (1d4+1/19–20 plus poison*)
Ranged mwk dagger +7 (1d4+1/19–20 plus poison*)
Special Attacks sneak attack +2d6
Illusionist Spell-Like Abilities (CL 1st, contentration +3)
5/day – binding darkness
Illusionist Spells Prepared (CL 1st, concentration +3)
1st – color spray (DC 14), mage armor, sleep (DC 14)
0 (at will) – daze (DC 13), ghost sound (DC 13), open/close
Opposition Schools evocation, necromancy
TACTICS
Before Combat Trevian casts mage armor and, if necessary, creates a distraction by casting ghost sound. He then drinks his potion of invibility shortly before entering combat.
During Combat He identifies the most dangerous PC and attacks him or her first. After that, Trevian uses the feint action to get additional sneak attacks. He casts color spray and sleep on the rest of the PCs to keep them busy, and he'll always use the terrain to his advantage (e.g. fighting from doorways so he can't be surrounded). He doesn't hesitate to deliver a coup de grace on helpless targets if it is safe for him to do so.
Morale Trevian is no fanatic and flees combat if brought down to 10 hp. He hides in a random location for a few hours and disguises himself before switching locations. He doesn't go back to his hideout for at least a week and uses all his resources to find out more about the PCs in case they meet again.
STATISTICS
Str 13, Dex 18, Con 12, Int 16, Wis 10, Cha 10
Base Atk +2; CMB +3; CMD 17
Feats Blind-Fight, Combat Expertise, Improved Feint, Weapon Finesse
Skills Acrobatics +10, Bluff +10, Craft (alchemy) +6, Diplomacy +7, Disable Device +8, Disguise +7, Knowledge (arcana) +6, Knowledge (local) +8, Knowledge (planes) +6, Linguistics +6, Perception +9, Sleight of Hand +10, Spellcraft +7, Stealth +11, Use Magic Device +4
Languages Aklo, Common, Draconic, Dwarven, Elven
SQ arcane bond (viper), extended illusions, rogue talent (finesse rogue), trapfinding +1
Combat Gear potion of cure light wounds, potion of invisibility, alchemist's fire (2); Other Gear masterwork mithral buckler, masterwork dagger, masterwork short sword, disguise kit, masterwork thieves' tools, wizard's spellbook, false papers, 87 gp.
*Shadow Essence
Type poison, injury; Save Fortitude DC 17
Frequency 1/round for 6 rounds
Initial Effect 1 Str drain; Secondary Effect 1d2 Str damage, Cure 1 save
Wie bewertet ihr das? Zu stark? Zu kompliziert?
Werte durch den Familiar (Viper) sind mit eingerechnet, inkl. Alertness. Attribute sind 20-Point Buy, das mache ich bei allen (potentiell) wichtigen NSCs so.