Autor Thema: The Witcher 2  (Gelesen 8730 mal)

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Offline Haukrinn

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Re: The Witcher 2
« Antwort #50 am: 7.11.2011 | 21:28 »
Ich hatte es mir gekauft als es zur Feier der 2.0-Version besonders günstig bei GOG zu bekommen war (Aktionspreis in $ war dort gleich dem Aktionspreis in € bei Steam - tsss...) und bin jetzt durch.

Hervorragendes Spiel, hat mir extrem gut gefallen - bis ich dann plötzlich am Ende war. Die letzte halbe Stunde war wirklich eine Zumutung, auf Teufel komm raus wurden da alle losen Stränge aufgelöst und die beiden großen Storylines bleiben völlig offen - fand ich sehr enttäuschend und unbefriedigend. Eigentlich hätte da noch ein vierter Akt kommen müssen.
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Re: The Witcher 2
« Antwort #51 am: 9.11.2011 | 08:37 »
Ich hatte es mir gekauft als es zur Feier der 2.0-Version besonders günstig bei GOG zu
Hervorragendes Spiel, hat mir extrem gut gefallen - bis ich dann plötzlich am Ende war. Die letzte halbe Stunde war wirklich eine Zumutung, auf Teufel komm raus wurden da alle losen Stränge aufgelöst und die beiden großen Storylines bleiben völlig offen - fand ich sehr enttäuschend und unbefriedigend. Eigentlich hätte da noch ein vierter Akt kommen müssen.
Versteh ich jetzt nicht, was meinst du? Jenefer und wie es mit dem Foltests Königreich weitergeht? Von Jenefer weiß man das und wo sie lebt und für die Zukunft des Reiches hat man den
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Re: The Witcher 2
« Antwort #52 am: 9.11.2011 | 10:04 »
Ich glaube mich zu erinnern, dass die Entwickler das unbefriedigende letzte Stück von Teil 2 damit erklärt haben, dass dadurch der Grundstein für Teil 3 gelegt werden soll. Was Entwickler halt so sagen, wenn alle merken, dass für das Ende nicht mehr genug Zeit vorhanden war, um es fertig zu stellen.  :D Einen Link habe ich aber leider nicht mehr parat.

Offline Haukrinn

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Re: The Witcher 2
« Antwort #53 am: 9.11.2011 | 10:54 »
Ich frage mich dann zum Beispiel
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Weder die Witcherbücher noch der erste Teil haben die Geschichte so abgehackt beendet. Insofern ist das nicht Witchertypisch sondern nur schlampig. Da ein wenig nachzubessern hätte ich bei der 2.0-Version wesentlich besser gefunden als mir ein olles Tutorial und ne doofe Arena anzudrehen.  :P
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Re: The Witcher 2
« Antwort #54 am: 9.11.2011 | 10:59 »
Vielleicht kommt es ja noch? Die Entwickler hatten meiner Erinnerung nach angekündigt, dass die Version 2.0 noch nicht die finale Version ist, sondern sie noch "Großes" vorhätten...

Ranor

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Re: The Witcher 2
« Antwort #55 am: 11.11.2011 | 18:40 »
Die hier im Forum ja immer wieder gerne über Steam gejammert wird:

Steam: King Of Witcher 2 Download Sales

Plagiator

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Re: The Witcher 2
« Antwort #56 am: 13.11.2011 | 18:56 »
Naja, Verkaufserfolge sagen ja nicht unbedingt was über die Vor-/Nachteile von Steam (die es deifinitiv gibt) aus, sondern nur, dass viele Leute das Spiel haben wollen.  ;D

Offline Naldantis

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Re: The Witcher 2
« Antwort #57 am: 14.11.2011 | 09:37 »
Naja, Verkaufserfolge sagen ja nicht unbedingt was über die Vor-/Nachteile von Steam (die es deifinitiv gibt) aus, sondern nur, dass viele Leute das Spiel haben wollen.  ;D

Wir haben uns auch wieder Skyrim geholt, obwohl Steam und nur ank....

...und uns bei der n Stunden währenden Installtion mal wieder schwarzgeärgert!

Naja, wenigstens kann man es spontan und offlinespielen (über eine Hintertür, und muß nicht jedesmal das sinnfreie Steam anwerfen...

...aber für ein anderes Spiel wäre uns auch kein Steammehr ins Haus gekommen - mann kann ja ein halbes Jahr warten und dann das Spiel aus der Grabbelkiste nehmen, wenn es den Hack gibt, der die Onlinepflicht beseitigt.


Ranor

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Re: The Witcher 2
« Antwort #58 am: 14.11.2011 | 09:40 »
Naja, Verkaufserfolge sagen ja nicht unbedingt was über die Vor-/Nachteile von Steam (die es deifinitiv gibt) aus, sondern nur, dass viele Leute das Spiel haben wollen.  ;D
Von Vor- oder Nachteilen habe ich ja auch nix gesagt. Das Beispiel zeigt einfach nur, das an Steam so bald kein Weg vorbei führen wird.

mann kann ja ein halbes Jahr warten und dann das Spiel aus der Grabbelkiste nehmen, wenn es den Hack gibt, der die Onlinepflicht beseitigt.
Ich ergänze meinen Aussage von oben: Das Beispiel zeigt einfach nur, das an Steam so bald kein Weg vorbei führen wird - zumindest wenn man die legalen Wege bestreiten möchte.

Offline Teylen

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Re: The Witcher 2
« Antwort #59 am: 14.11.2011 | 14:26 »
Von Vor- oder Nachteilen habe ich ja auch nix gesagt. Das Beispiel zeigt einfach nur, das an Steam so bald kein Weg vorbei führen wird.
Doch, die Konsolen XD
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Auch im RL gebe ich mich nicht mit Axxxxxxxxxx ab #RealLifeFilterBlase

Ranor

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Re: The Witcher 2
« Antwort #60 am: 14.11.2011 | 14:42 »

Offline Crimson King

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Re: The Witcher 2
« Antwort #61 am: 12.06.2012 | 09:52 »
Meine Meinung zum Spiel: die erste Hälfte ist großartig. Die zweite Hälfte kann man nicht beurteilen, die ist ja noch nicht erschienen...

Der Wiederspielbarkeitswert ist dadurch, dass sich durch eine veränderte Entscheidung zum Ende des ersten Aktes die zwei folgenden Akte massiv verändern, sehr hoch. Das Spiel selbst ist an sich phantastisch, toller Plot, brilliante englische Sprecher und Texte, einwandfreie Sapkowski'sche Athmosphäre, (anscheinend inzwischen gepatchte) solide Steuerung. Es ist halt nur zu offensichtlich der erste Teil eines Mehrteilers.
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J.W. von Goethe

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Re: The Witcher 2
« Antwort #62 am: 12.06.2012 | 10:14 »
Dann sollten die aber mal besser mit einem dritten Teil als mit einer Cyberpunkverspielung um die Ecke kommen...  ;)
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Offline Kodiak

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Re: The Witcher 2
« Antwort #63 am: 12.06.2012 | 10:21 »
Öhmm...tun sie doch?
Sie haben ein zweites Team gegründet fürs Cyberpunk, und das erste werkelt fleißig an Witcher 3.
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Offline Meister Analion

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Re: The Witcher 2
« Antwort #64 am: 12.06.2012 | 10:29 »
Es ist halt nur zu offensichtlich der erste Teil eines Mehrteilers.
Finde ich nicht. Der Königsmörder ist aufgehalten und seine Motivation aufgedeckt. Es ist halt eine lebendige Welt, da passiert noch mehr was man nicht beeinflusen kann. Was wäre den ein "richtiges" Ende für dich? Nilfgaard wird besiegt? Das wäre für mich kein Ende, sondern ein Auftakt zu Machtkämpfer der nördlichen Königreiche  >;D

Gibt's da jetzt nicht irgendeine Erweiterung? Habe vor einiger Zeit ein geiles Intro gesehen wo der Königsmörder den ersten könig auf nem Schiff abmurkst.
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Offline Bluerps

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Re: The Witcher 2
« Antwort #65 am: 12.06.2012 | 11:14 »
Gibt's da jetzt nicht irgendeine Erweiterung?
Es gibt die "Enhanced Edition". Das ist ein monströser Patch der einen Stapel Bugs eliminiert und einen Haufen Inhalte hinzufügt. Ich hab leider keine Liste mit allen Details gefunden (es gibt ein zweiseitiges changelog, aber da stehen wohl nur die kleineres Sachen drin), aber die offizielle Seite sagt "The Enhanced Edition of The Witcher 2 gives you 4 more hours of quests, new cut-scenes and cinematics and over 100 improvements, when compared with the initial version of the game."


Bluerps - der endlich mal den ersten Witcher spielen muss, damit er dann den zweiten spielen kann
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Offline Crimson King

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Re: The Witcher 2
« Antwort #66 am: 12.06.2012 | 12:48 »
Finde ich nicht. Der Königsmörder ist aufgehalten und seine Motivation aufgedeckt. Es ist halt eine lebendige Welt, da passiert noch mehr was man nicht beeinflusen kann. Was wäre den ein "richtiges" Ende für dich? Nilfgaard wird besiegt? Das wäre für mich kein Ende, sondern ein Auftakt zu Machtkämpfer der nördlichen Königreiche  >;D

Ein richtiges Ende wäre eines, in dem die Hauptfigur nicht das lose Ende eines Fadens in der Hand hält, der dick wie ein Schiffstau und knallrot ist.

Gibt's da jetzt nicht irgendeine Erweiterung? Habe vor einiger Zeit ein geiles Intro gesehen wo der Königsmörder den ersten könig auf nem Schiff abmurkst.

Ich habe die Enhanced Edition. Das Intro ist hammergeil und mit das Beste, was ich an Dergleichen auf dem PC gesehen habe. Das war früher nicht dabei?
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Re: The Witcher 2
« Antwort #67 am: 13.06.2012 | 12:53 »

Ich habe die Enhanced Edition. Das Intro ist hammergeil und mit das Beste, was ich an Dergleichen auf dem PC gesehen habe. Das war früher nicht dabei?
Da war ein anderes dabei, wo der Königsmörder zum ersten mal auf Iorweth trifft und ihm den Kopf zeigt. Auch sehr geil gemacht, aber das neue ist besser (zumindest inhaltlich).
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Re: The Witcher 2
« Antwort #68 am: 13.06.2012 | 14:36 »
Das alte ist immer noch drin, zwischen Prolog und erstem Kapitel.
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Re: The Witcher 2
« Antwort #69 am: 13.06.2012 | 15:14 »
Da muss ich heute Abend mal direkt den Download starten  >;D
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Offline Uebelator

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Re: The Witcher 2
« Antwort #70 am: 11.07.2012 | 17:45 »
Hab mir das Spiel für die Xbox360 besorgt, fands ziemlich hübsch und spielerisch auch ganz interessant, aber bislang ist es das einzige Spiel, das meine Xbox zum abstürzen gebracht hat. Und nach dem Crash hab ichs erstmal nicht mehr angefasst. (Okay, das lag aber auch ein gutes Stück an Dragons Dogma)


Offline Tomas Wanderer

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Re: The Witcher 2
« Antwort #71 am: 16.06.2013 | 09:40 »
Bald wird wohl Full Combat Rebalance 2 verfügbar sein. Quelle

Zitat
CHANGELOG
CORE CHANGES
Up to 80% increase in responsiveness per Geralt's animations.
Up to 50% increase in responsiveness per NPCs animations.
Added strafing while being locked on an enemy and walking.
Geralt can block while moving ( NEW ANIMATIONS ). Static Guard Stance is no longer required to parry enemy attacks.
Geralt automatically parries enemy sword attacks and deflects incoming arrows. It doesn't mean Geralt is invincible. It's not a 100% chance to parry and the value is not constant. It changes depending on how many hits you block in a short time and from where does the hit land.
Geralt and his attackers are no longer bouncing off parry. It allows to continue attack sequence.
Monster attacks still cannot be parried with a sword.
While using Guard Stance Geralt channels an active Quen shield.
Above listed changes to defence mechanics decreased importance of rolling in combat.



ENEMIES
Durability of enemies is based on their defensive skills and armor, not just high vitality.
Mages and assassins don't use duration based shields, instead they have a chance to block each attack seperately, including witcher Signs. This removes the duration godmode from enemies that forced player to run away.
Letho and elite assassins will counterattack when player is relentlessly attacking them.
Arachas and Endriaga Queens learn they should defend against sword attacks after receiving few hits.
Removed knockdown effect from enemy swordsmen attacks.



CHARACTER DEVELOPMENT
Decreased the number of skills to ensure quality over quantity. Experience rewards and leveling were adjusted to current character development.
Geralt now starts with core witcher skills already learned. No need to go through Training tree before unlocking other branches.
Removed many passives from skill tree to replace them with more active abilities. Remaining passives are changed to make them more attractive.
All skills now have one level ( previously 2 ).
Aard and Igni Signs have been changed from projectile to cone area of effect.
Riposte doesn't require Guard Stance to activate, only attacking in a timed window.
Changed riposte animations ( NEW ANIMATIONS, DUH ) to prevent Geralt from sliding on enemies.
Experience points are given only for progressing through quests, not for killing enemies. This encourages role-playing without worrying about missing experience.
Geralt no longer buys witcher specific recipies from random merchants. He recalls lost memories as a part of character development.



BALANCE
Each enemy is balanced according to his constitution, combat skill, combat style, weapon and armor type. Following this pattern allowed to created consistent rules that every character follows. A barechested bandit won't survive more hits than a knight in platemail just because the bandit was encountered later in game.
Decreased the disproportion in stats between starting equipment and late game equipment.
Changed Geralt's starting equipment. He now carries core alchemical recipies and schematic for silver sword.
Moved the weight of character power from equipment to character development. Learned skills should have as big impact on Geralt's badass factor as items.
Geralt's armors are split into 4 categories: leather jackets, heavy leather jackets, combat jackets and heavy combat jackets. Heavier armors impose small damage penalty on Geralt. Players need to choose between max damage and protection.
Items imported from The Witcher savegames are of the same quality as in the first game. An exceptional armor and weapon remains valuable. This makes the game easier, but it is an intentional reward.
Set elixirs and oils duration to 1 hour.
Added potion overdose and heavy overdose debuffs on toxicity thresholds 55 and 65.
Removed Fatigue penalty that decreased sword damage and damage reduction on block when Vigor was spent on Signs or Parry. It discouraged some players from using Signs becaused it decreased Geralt's sword DPS.
NPCs deal full damage to other NPCs.
Removed 50% Hit Points condition for throwing enemy off height with Aard.
Decreased Riposte damage multiplier to 1.0, but added 30% enemy parry chance debuff.
Riposte no longer costs Vigor.
Silver throwing daggers are considered as silver weapons for damage calculations against monsters.
Made range weapons ignore armors when calculating damage -- armor penetration.
Inceneration, Bleeding and Poisoning effects are allowed to be active at the same time.
Made quest experience rewards more consistent. There are no longer any situations where player is rewarded with 50 experience points for one quests and 2000 for another.
Made moral choices in quests equally rewarding in terms of experience and items. Players should be encouraged more to role-play instead of weighing quest rewards.
Geralt gains knowledge about monsters faster.
Changed rewards for gaining knowledge about monsters to monster specific oils for swords.
Set minimal damage dealt by Geralt to zero ( was 5 ).
Removed bonus damage for backstabs. Geralt is not parrying attacks coming from behind, so there is a penalty already. Backstab damage bonus would be an overkill. As for the the enemies, this change removes the urge for immersion breaking behavior, like constantly rolling behind an enemy for bonus damage.
Changed arena item rewards for each wave to fit mod item progression.
Decreased amount of enemies in few arena waves.
Finally soaked boots in tutorial weigh more than dry boots!!



ECONOMY
Moved DLC armors from starting equipment to quest rewards and shops.
Decreased the number of armors and weapons present in game. Amount of equipment is adjusted to provide smoother item progression without making huge amount of items useless stat-wise.
Weapons and armors that are present in the game were picked according to these rules: visual differentiation, witcher low level magic setting. Some items available in game assets but not used in original game were reintroduced.
Moved more quality items from quest rewards to shops and distributed them among Chapters. Player should be encouraged to regulary spend money in shops.
Decreased buying cost of swords and armors. Player should be able to buy items more often, not hoard money.
Decreased amount of loot dropped from enemies.
Removed some of the junk items from container definitions.
Made vendors specialize in certain type of merchandize.
Witcher specific recipies cannot be bought but also cannot be sold to merchants.



VISUALS
Added Focused Combat Stance. Geralt enters focused state during challenging encounters. It's a visual eyecandy, so it happens automatically based on calculated combat threat level.
While in Focused Stance Geralt performs piruettes ( NEW ANIMATION ) instead of rolling and uses Guard Stance idle animation.
Enemies explode when killed by mage spells. Does not apply to witcher Signs - they are not that powerful.
Made finisher animations which use Signs unlocked by upgrading Aard and Igni in character development.
Removed cutscene swords. Geralt will use his currently equipped sword in all cutscenes.
Equipped enemies with swords according to their social status, wealth and current situation in the game. For example, soldiers patrolling areas near ghost fog in Act 2 are equipped with silver swords like the story suggests.
Decreased camera shake effect used on each step of huge creatures like trolls and golems.
Removed green cloud effect from enemy poisoning FX.



FIXES
Tweaked anim events in all combat animations to improve timings and responsivness.
Fixed sword oils not providing bonus damage against monsters.
Fixed Circle of Power: Endurance giving Circle of Power: Vitality bonus.
Fixed a bug where Geralt was always doing 2 more steps after roll before stopping.



OTHER
Decreased cooldown for returning to exploration after combat from 7 to 2 seconds. Geralt will be able to interact with environment quicker after combat.
Removed necessity to enter meditation panel to learn new skills on difficulty levels above Normal.
Changed item rarity names to reflect witcher's low level magic setting. Items are no longer MAGICAL and EPIC.
Decreased attacked enemy importance for targetting to make switching enemies easier.
Many, many other changes that were required to make features listed above work.



TODO THAT I'LL PROBABLY NEVER DO
I haven't changed icons in character development, so they do not reflect changes in skill trees.
Special effects for new Aard and Igni Sign are lacking. I'm not a special effect artist.

I'll probably never fix these unless I won't have anything better to do.