Autor Thema: D&D Next  (Gelesen 245474 mal)

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Offline Glgnfz

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #875 am: 24.05.2012 | 16:27 »
Ich kriege die Seite gar nicht auf -  scheint ordentlich voll zu sein.
Visionär: "Geht weg ihr Rabauken mit eurer Rockmusik und den Rauschgifthaschischspritzen!"

Coldwyn: "Hach, was haben die Franzosen für schöne Produkte, wir haben irgendwie nur Glgnfz. Wie unfair."

Offline La Cipolla

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #876 am: 24.05.2012 | 16:28 »
Hier einige Infos zu den Link-Problemen (Twitter sei dank ;D).

Edit: Mein Download läuft!! xD
Edit2: Nein, ich bin NICHT GEHYPED ODER SO
Edit3: So, ich bin erstmal weg. :3
« Letzte Änderung: 24.05.2012 | 16:36 von La Cipolla »

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #877 am: 24.05.2012 | 16:35 »
Bei mir kommt nur bad Url wenn ich deren Link benutze...
Ich bin viel lieber suess als ich kein Esel sein will...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nicht Sieg sollte der Zweck der Diskussion sein, sondern
Gewinn.

Joseph Joubert (1754 - 1824), französischer Moralist

Offline Liftboy

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #878 am: 24.05.2012 | 16:39 »
Habe mein Paket jetzt herunter geladen.  :)

Na dann mal schauen!

Offline Glgnfz

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #879 am: 24.05.2012 | 16:43 »
Streberleiche!  >;D
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Offline Silent

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #880 am: 24.05.2012 | 16:59 »
Ist ein klein wenig laaaaahhhhhm die Seite gerade ^^

Warum müssen immer alle downloaden, wenn ich downloaden will *G*
>Werbefläche zu vermieten<

Offline Der Oger (Im Exil)

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #881 am: 24.05.2012 | 17:02 »
Der Link schickt mich nach "Find Answers". Nix Download.
Oger ist jetzt nicht mehr traurig. Oger darf jetzt seinen Blog in die Signatur aufnehmen: www.ogerhoehlen.blogspot.com


Welche Lösung bleibt da noch? - Ruft die Murderhobos!

Offline Praion

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #882 am: 24.05.2012 | 17:03 »
Der Link schickt mich nach "Find Answers". Nix Download.

So geht's mir auch
"Computers! I got two dots in Computers! I go find the bad guy's Computers and I Computers them!!"
Jason Corley

Offline Praion

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Re: [D&D5] Eindrücke vom ersten Playtest-Paket
« Antwort #883 am: 24.05.2012 | 17:05 »
ICH HALTE ES NOCH NICHT IN MEINEN HÄNDEN!  :'(
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Jason Corley

Offline Silent

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #884 am: 24.05.2012 | 17:05 »
Der erste Link führt auch nur dazu, dass man sich da anmelden kann und einen zweiten Link anfordern kann, womit man dann später dl kann ;)
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Offline Liftboy

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #885 am: 24.05.2012 | 17:07 »
Der Link schickt mich nach "Find Answers". Nix Download.

Wenn du da D&D Next eingibst, findest du den Link für den Download, zumindest habe ich ihn so gefunden.

Offline Praion

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #886 am: 24.05.2012 | 17:07 »
Es geht mir ja um die zweite E-Mail die mich nur zum Costumer service führt. Schade, hätte man besser machen müssen Wizards.

Edit: Ich glaube ich habs zum laufen gebracht
« Letzte Änderung: 24.05.2012 | 17:28 von Praion »
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Santa

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #887 am: 24.05.2012 | 17:39 »
Ich wollte gerade fragen, ob das nicht mal wer auf eine sinnvolle Seite stellen kann. :D

Offline chad vader

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #888 am: 24.05.2012 | 18:34 »
Mein erster Eindruck: Ich war immer skeptisch, ob NEXT den Editionskrieg beenden können würde. Jetzt hab ich die Gewissheit, dass daraus nix wird.

Offline La Cipolla

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #889 am: 24.05.2012 | 18:42 »
War nicht von Anfang an klar, dass das eine Werbemasche ist...? ;D

Mein erster Eindruck: Wow. Gibt ein paar wenige Punkte, an denen für mich entweder Praxis oder optionale Regeln her müssten, aber davon abgesehen ist das selbst in dieser Form schon das beste D&D bisher (inklusive Pathfinder). Für mich natürlich.

Mehr die Tage, nach extensiver Beschäftigung. ^^

Offline Praion

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #890 am: 24.05.2012 | 18:45 »
Mein erster Eindruck: Wow. Gibt ein paar wenige Punkte, an denen für mich entweder Praxis oder optionale Regeln her müssten, aber davon abgesehen ist das selbst in dieser Form schon das beste D&D bisher (inklusive Pathfinder). Für mich natürlich.

Das kannst du nach 2mal drübergucken ohne ausprobieren sagen?
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Offline La Cipolla

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #891 am: 24.05.2012 | 18:54 »
Einmal HowToPlay, Charaktere und Bestiary lesen ohne Ausprobieren, ja. ;D

Natürlich ohne Garantie... ich habe kein Problem damit, diese Aussage morgen wieder zu widerrufen. ;)


Offline chad vader

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #892 am: 24.05.2012 | 19:08 »
War nicht von Anfang an klar, dass das eine Werbemasche ist...? ;D
Der Verdacht war da, jetzt wissen wirs sicher, wie leer die Ansage war.

Davon abgesehen würden wohl meine Urteile für alle D&D-Editionen völlig anders ausfallen, wenn ich isoliert Stufe 1-3 und einer Hand voll Zauberklassiker betrachte. Das komplette Sytem mit 20-30 Stufen ist eine völlig andere Geschichte.

Offline Selganor [n/a]

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #893 am: 24.05.2012 | 19:14 »
Mein erster Eindruck: Ich war immer skeptisch, ob NEXT den Editionskrieg beenden können würde. Jetzt hab ich die Gewissheit, dass daraus nix wird.
WOW! Du kannst aus einem ersten Playtest Dokument erkennen wie das komplette D&D Next Regelwerk aussehen wird?

Dann waere es vielleicht Zeit mal eine Bewerbung bei WotC abzusetzen (da Monte Cook ja nicht mehr da ist haben die ja eine Stelle frei) ;D

Nochmal zur Erinnerung das Zitat von Morrus von der letzten Seite:

Zitat
I've seen a few comments on this board which make me think there are people misunderstanding the nature of a playtest; and in the interests in keeping down the hysteria tomorrow, here are a few quick reminders:
  • You're signing up to participate in a planned playtest program, not to receive a new edition of D&D for free.
  • This means that the playtests reflect the specific elements the designers need feedback on at a given time. They're asking for your help with specific elements at specific times. You're not obligated to help them with what they need right now, but they're also not wrong for not including what you want right now.
  • The fact that they haven't included your desired part (character generation, epic level play, soul-teleport-destroyer-nunchukus class, etc.) is not a reflection on the final game.
  • The game is 18 months away. WotC is still writing it.
  • It's fine if you don't want to participate because, say, character generation isn't in the initial playtest package; you can choose not to participate in the process for any reason you wish. That's OK. Hang on till next year and check out the game when it's released.
  • You are very, very, very unlikely to be able to run a campaign based on tomorrow's playtest package. That's not what a playtest package is for. WotC is not giving you a free edition of D&D; they're asking for your help testing some very specific things. They need lots of input on a few things at a time, not a little input on a lot of things at a time.
  • All that said, participating is awesome, and will help shape the game. I encourage you to take part.
So, come tomorrow, you'll have either downloaded the playtest package or you won't. But it's important to know in advance what a playtest package is. It's not a free game, it's a specific selected package of stuff deigned to exhaustively test a selected list of things. Later packages will test different things.

Enjoy your playtesting! My playtest game is scheduled for two weeks' time, and I'm looking forward to it. I'm not running it, so I'll be seeing it from the player persepctive, which I'm sure will be a lot of fun.
Abraham Maslow said in 1966: "It is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail."

Offline Archoangel

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #894 am: 24.05.2012 | 19:19 »
Ich kann. Du nicht?
4E Archoangel - Love me or leave me!

Methuselah-School GM

Ideologie ist der Versuch, den Straßenzustand durch Aufstellung neuer Wegweiser zu verbessern.

Offline Selganor [n/a]

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #895 am: 24.05.2012 | 21:39 »
Achja, noch ein nettes Posting zum Thema Playtesting: http://critical-hits.com/2012/05/23/playtest-dd-next-like-a-pro/
Abraham Maslow said in 1966: "It is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything as if it were a nail."

Offline Wormys_Queue

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #896 am: 29.05.2012 | 20:03 »
Ich denke das ist der entscheidende Punkt - gerade in der Anfangszeit gab es natürlich auch eine Menge unbegründete Vorwürfe bei denen auch die Einzelaspekte der Kritik nicht vorhanden waren und zum Teil dann damit argumentiert wurde das was im Buch stünde zählt ja gar nicht.

Das kenn ich ja eher anders herum. Kam immer dann, wenn man seine Kritik mit offiziellen Aussagen der Designer/Zitaten aus den Büchern belegen wollte. Da wurde dann auf einmal von den 4E-Freunden rumgeeiert, dass es die wahre Pracht war.

Die unbegründete Kritik hat mich allerdings eh nicht interessiert. Gab schließlich genügend, was ich begründet kritisieren konnte.
Think the rulebook has all the answers? Then let's see that rulebook run a campaign! - Mike Mearls
Wormy's Worlds - aktueller Beitrag: If I could turn back time

Offline La Cipolla

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #897 am: 29.05.2012 | 21:29 »
Hier läuft gerade ein SEHR interessanter Chat mit den Autoren. :d
Ich editiere ein paar Punkte rein.


- "Mearls: Races that have a cultural affinity for weapons get a die bump in damage. So, halflings are good with slings and therefore use a bigger damage die. NQ.
Jeremy Crawford: Also, one of our developers is currently doing a review of every weapon. Expect some of the dice to change."

- "Mearls: You can gain more skills through your class and through your theme.
Mearls: The samples we showed off don't happen to offer that. But as an example - the rogue class receives a few bonus skill, and you can expect the same for the ranger. NQ.
Jeremy Crawford: We will also provide an option for you to build your own background, which effectively means you can choose skills a la carte."

- "Jeremy Crawford: Armor--that's going through the same review with weapons, so I expect changes there too.
Mearls: Yes, armor will go back to the drawing board. We included it in the document as a reference, but it hasn't received a lot of attention. I'd like to see if we even need medium armor in the game. Starting gear might also change - you might start lower on the totem pole and buy your way up to better armor over the first few levels. NQ."

- "Jeremy Crawford: We have played with several versions of the action system. The one you're using now is the simplest. We want to see how far we can go with it."

- "Mearls: I believe that the first survey launches later this week, plus we're watching forums and blogs for reactions. Posting a playtest recap in a forum or blog is great, because we get to read it and it helps get people talking about issues.
The next phase will depend on what the feedback looks like. I'd like to start pushing out some more fighter options and perhaps show off the tactical rules module.
As far as an actual schedule, we're aiming at a big update about every 5 to 6 weeks. NQ."

- "Mearls: A rule for breaking away from melee is something we've seen come up a bit. It's a tricky thing to navigate. It might come in as a rules module. The hard part has been finding a rule that works that also doesn't feel too restrictive. For instance, for a while the rule was that your movement stopped if you entered a hostile creature's reach. However, that feels a little artificial.
Jeremy Crawford: We have experimented with a number of opportunity attack alternatives. Ultimately, we don't want everyone in the core system to make such attacks, but we expect certain characters and monsters to be able to do so as a special ability.
Mearls: Another one we talked about - leaving a creature's reach is an action. If you don't use that action, it gets a free hack at you. So, you can't attack and move away without a return attack. This is an area where after playing without such a mechanic, I'd like to put it out there as an option and see if people want it as an option or in the core. NQ."

- "We're definitely aiming for something at each level, and you can expect that to be spread across class and theme. Race does not automatically give you something, but we've talked about race-based themes (dwarven defender) that speak to your race abilities.
So, you could imagine that at each level you get either a class thing, a theme thing, or an improvement to an existing ability. I do believe that your skill bonuses increase at a couple, specific levels, so backgrounds do improve. NQ."

- "Jeremy Crawford: We expect certain characters to have more than one theme, and we are exploring the concept of advanced themes at higher levels.
Mearls: Background is a level 1 choice that represents what you did before becoming an adventurer, so it doesn't change. However, you can gain access to more skills and traits at higher levels through class and theme.
For themes, you can pick one and advance in it, mix a couple, or build your own by selecting feats a la carte. I also hope that DMs see them as a tool to create custom themes for their campaigns."

-"Jeremy Crawford: We're not likely to make long-term wounds a part of the core, but we have discussed providing a wound option for DMs to incorporate into their campaigns.
Mearls: We erred on the side of letting long rests heal everything, primarily because we were fairly split on how to treat it. Personally, I'd like to see a rule where you get back a certain amount of hit dice each extended rest. It might be based on Con and/or class. I have to admit that the current rule picks at my sense of realism.
Mearls: To follow-up what Jeremy said, I've toyed with a wound system where you get some effect each time you drop below 0 hp, to represent a bad injury, For instance, broken bones, strained joints, concussions, etc. NQ.
Mearls: But that would be a rules module.
Jeremy Crawford: This is another example (the long rest) of us leading with the powerful version of something with the expectation that we might end up dialing it back, based on playtest feedback."

- "Mearls: Monsters are still a work in progress. With the medusa, we tried a mechanic where a character can choose to take a risk or avert his eyes and suffer a drawback. The stirge also shows something of a 4e approach, with a condition that gets worse and can scale up. It does have an issue with stacking, though, so the final form might be a save or check each round, rather than a situation where three stirges pounce on and kill a character. NQ."


Sind ein paar wirklich nette Punkte dabei. Und cool, dass sich das Ganze noch so krass verändert, ist wohl echt nicht nur eine Promo-Aktion, sondern ein tatsächlicher Playtest. Daumen hoch an der Stelle (bei Dragon Age etwa ging es ja mehr um ein kostenloses Proofreading der Fans...).
« Letzte Änderung: 29.05.2012 | 21:55 von La Cipolla »

Offline tartex

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #898 am: 30.05.2012 | 12:03 »
Kam immer dann, wenn man seine Kritik mit offiziellen Aussagen der Designer/Zitaten aus den Büchern belegen wollte. Da wurde dann auf einmal von den 4E-Freunden rumgeeiert, dass es die wahre Pracht war.

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Offline Tantalos

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Re: D&D5: Here we go!
« Antwort #899 am: 30.05.2012 | 12:34 »
Schade dass ihr das ganze Dingen hier nicht auf Englisch gemacht habt, vielleicht wär das denen ja eine Hilfe gewesen  ;)
Rebellion? Läuft gut!