Ich bastel an einem MartialPath für den zweihändigen Speer rum und bräuchte jetzt ein bisschen Input fürs Feintuning:
Whirling Spear(1 Point):
You may use COORD as attribute for parrying closecombat attacks
Middle Grip(2 points):
You may ignore dice penalties when doing multiple parry actions
Spear Vault (3 points):
You may use COORD+Spear for Athletic checks, when used during fights and/or for multiple actions combined with attack/block.
Death from Above (4 points):
You only need half the distance for Depth Charge (7 feet), depth charge does one more point of shock and killing damage. .
??? (5 points):
You ignore medium armor penalties to Athletic Checks when used for acrobatic stunts (jumping, etc.), with the help of your spear you can jump as high as 14 feet.
----
Der Kampfstil soll Springen mit Depth Charge kombinieren, so dass Reiter auf ihren Reittieren angesprungen werden können, oder Infanteristen von oben herab angegriffen.
Ist der Aufbau so zu stark/zu schwach was könnte man noch austauschen verbessern?