Autor Thema: Wargaming System für Warhammer Setting  (Gelesen 2038 mal)

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Offline dedan

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Wargaming System für Warhammer Setting
« am: 22.01.2014 | 10:49 »
Hi,

Problemstellung:
Ich habe 6 Spieler welche in einem Rollenspiel ihre Charactere hochspielen.
Alle haben ihre besonderen Fähigkeiten, Waffen, Rüstung Reittiere etc.

Zusätzlich hat jeder Spieler ein Anwesen und Truppen.
Bisher benutzen wir Warhammer zur Darstellung der Kämpfe im Wargaming bereich.

Ich habe das "Problem" das das Warhammer Battle System mit seinen wenig variablen Schnittwerten sehr begrenzt ist.
Das Magiesystem ist zudem etwas starr und nicht sehr schön ausbalanciert.

Beispiel:
Der Adlige hat die sehr ähnliche Werte wie die der Ritters und die Waldläuferin...
Also im Endeffekt unterscheidet sich der Zwerg vom Ritter/Adligen/waldläufer nur das der Zwerg einen Punkt mehr in Toughness hat...
Natürlich ist die Ausrüstung auch wichtig, aber naja es liegt eben alles sehr sehr nah beieinander.

Gibt es ein System wo man seine Kommandanten etwas individueller von den Werten her gestalten kann ohne das die Spielbarkeit leidet?
Gibt es Systeme was das oben genannte kann und wo Magie eventuell etwas weniger "knallt", aber trotzdem spielentscheidenden Einfluß haben kann?
Am besten sollte das System Skirmish und große Schlachten sinnvoll darstellen können.
Im Moment stehen meinen Spielern an Figuren jeweils etwa 3000 Punkte zur Verfügung, sie haben natürlich noch nicht alle Minis freigespielt, aber theoretisch könnten die Schlachten sehr sehr groß werden.

Gibt es ein System was das alles kann?

Danke fürs lesen. :O)

Gruß
Dan
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Pyromancer

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Re: Wargaming System für Warhammer Setting
« Antwort #1 am: 22.01.2014 | 11:21 »
Je nach dem, wie groß bei dir "sehr sehr groß" ist, könnte Savage Worlds einen Blick wert sein, bzw. dessen Skirmish-Ableger "Showdown". Über 50-100 Einheiten pro Spieler würde ich damit aber nicht gehen.

Offline dedan

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Re: Wargaming System für Warhammer Setting
« Antwort #2 am: 23.01.2014 | 16:29 »
Ok krass, habs mir eben durchgelesen.
Danke für den Tip!
Das klingt eigentlich ganz gut, nehme an du meinst das System hier

http://www.peginc.com/store/savage-worlds-showdown/

Wurde das weiterentwickelt oder ist das der aktuelle Stand?

Gruß
Dan

EDIT:
Hab mir auch eben Realm angeschaut, das scheint auch recht interessant zu sein.
http://realmfw.com/
« Letzte Änderung: 23.01.2014 | 16:42 von dedan »
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Offline D. M_Athair

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Re: Wargaming System für Warhammer Setting
« Antwort #3 am: 23.01.2014 | 19:43 »
Vielleicht würde es ja Sinn machen die Mortheim-Regeln reinzukreuzen.
"Man kann Taten verurteilen, aber KEINE Menschen." - Vegard "Ihsahn" Sverre Tveitan

realmfw

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Re: Wargaming System für Warhammer Setting
« Antwort #4 am: 8.02.2014 | 12:23 »
Ok krass, habs mir eben durchgelesen.
Danke für den Tip!
Das klingt eigentlich ganz gut, nehme an du meinst das System hier

http://www.peginc.com/store/savage-worlds-showdown/

Wurde das weiterentwickelt oder ist das der aktuelle Stand?

Gruß
Dan

EDIT:
Hab mir auch eben Realm angeschaut, das scheint auch recht interessant zu sein.
http://realmfw.com/

Hi dedan.

I'm the creator of Realm Fantasy Warfare. I noticed some traffic to the site from tanelorn.net and thought I had better check it out. Unfortunately I don't speak a word of German but I'm happy to answer any questions you may have about the system!

Cheers,

Scott.

Offline dedan

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Re: Wargaming System für Warhammer Setting
« Antwort #5 am: 16.04.2014 | 09:22 »
Hi,

sorry I only saw your entry in my thread now. :D
I have a lot of work going on at the moment, so i cant focus on RPG or TT. :(
But hell I have questions and perhaps you can help me find the answers.

My Problem what I explained iabove is that I have a warhammer Campaign with a mix of economy simulation, wargaming and RPG (Hero System) going on.
The background is warhammer but the wargaming rules are a bit shitty, so I search for a system that simulate a battle better then warhammer does at the moment.

My issues with warhammer so far.

- Inconsistent Movement rules (rough terrain, roll for movment etc.)
- Magic is hitting far to heavy
- The attributes are very close together, between my human noble (PC) and the elven fighter (PC) is nearly no difference
- This d6... is quite not nice for scaling

Can you explain how youre system can help me to fix my issues?

Thx for youre help!

Best regards,
Dan
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realmfw

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Re: Wargaming System für Warhammer Setting
« Antwort #6 am: 21.04.2014 | 04:33 »
Hi,

sorry I only saw your entry in my thread now. :D
I have a lot of work going on at the moment, so i cant focus on RPG or TT. :(
But hell I have questions and perhaps you can help me find the answers.

My Problem what I explained iabove is that I have a warhammer Campaign with a mix of economy simulation, wargaming and RPG (Hero System) going on.
The background is warhammer but the wargaming rules are a bit shitty, so I search for a system that simulate a battle better then warhammer does at the moment.

My issues with warhammer so far.

- Inconsistent Movement rules (rough terrain, roll for movment etc.)
- Magic is hitting far to heavy
- The attributes are very close together, between my human noble (PC) and the elven fighter (PC) is nearly no difference
- This d6... is quite not nice for scaling

Can you explain how youre system can help me to fix my issues?

Thx for youre help!

Best regards,
Dan

Hi Dan!

It seems I missed your reply also. I think I've signed up for notifications of this thread now so hopefully I'll get an email next time.

I'll do my best to address the points you have raised.

Inconsistent movement rules:
With Realm I opted for a somewhat forgiving movement system. Movement itself if very simple and straightforward, it doesn't attempt to recreate genuine battlefield manoeuvres, which I find too cumbersome for a fantasy game. Movement should be simple and fun, not a chore.

Magic is too heavy hitting:
There is still some balancing issues I'm working on with magic at the moment, but with the current system, I should be able to achieve exactly what I want with magic. Magic in Realm is generally supportive, rather than destructive. It is also reactive, all magic is cast *after* a situation occurs, so there isn't any guesswork required. Also in the latest update (which has not been officially released yet), players are free to choose their spells as they see fit, there is no randomising or being lucky and getting the 'good' spell before the battle.

Attributes between races are too similar:
I guess this remains somewhat an issue in Realm. An Elf is similar to a Dwarf who is similar to a Human. It is mitigated however by the d10 system, allowing a greater range of values. Each unit available in the game has a set of special rules further individualising each one.

d6 is not great for scaling:
Realm uses a d10 system, which makes sense to me on a number of levels.

Hope that helps.

Scott.