Autor Thema: [13th Age] Nachrichten  (Gelesen 59287 mal)

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Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #100 am: 3.08.2016 | 23:53 »
Mittlerweile gibt es über OneBookShelf (DrivethruRPG, RPGNOW) folgende Klassenerweiterungen zu 13th AGE von DASTOW Games, der kleinen Firma von ex-WotC-Designer David Noonan:




Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #101 am: 4.08.2016 | 15:41 »
Klassenerweiterungen zu 13th AGE von DASTOW Games

Können die was, hat das schon jemand gecheckt?

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #102 am: 4.08.2016 | 15:55 »
Für EUR 2,50 gefällt's:

Barbarian: halbe Seite Hinweise zur Klasse, eine Seite über Backgrounds, eine Seite über OUTs, 8 Talente (3/4/2), 2 Seiten die Rage-Variante "Furies", 2 Seiten Quick NPCs (Level 1, 5, 8, 10).
Bard: eine Seite Hinweise zur Klasse, eine Seite über Backgrounds, eine Seite über OUTs, 4 Talente, 1 Seite neue Battle Cries (1/1/2/2/2), 1,5 Seiten Spells (2/2/2/2/2), 1 Seite Magic Items, und 1 Seite Quick NPCs (Level 1, 5, 8 ).
« Letzte Änderung: 4.08.2016 | 15:59 von Lasercleric »

Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #103 am: 8.08.2016 | 08:19 »
Pelgrane hat wohl auf der GenCon das Bestiary 2 erwähnt. Coole Sache  :d

Offline Vigilluminatus

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #104 am: 13.08.2016 | 10:26 »
1 Seite Quick NPCs (Level 1, 5, 8 ).

Quick NPCs? Gekauft! Einer der wenigen Kritikpunkte, die ich bei 13A habe, ist, dass es im Bestiary und den Bestiary-Teilen der zwei Spieler-Bücher nicht allzu viele humanoide Gegner gibt mit so was Ähnlichem wie Klassen-Fähigkeiten gibt (also welche, die man als den Spielern ähnliche Gegner hernehmen kann). Klar, man kann mal einen Ork als Barbaren reskinnen und einen Drow als Menschen-Magier, aber ne große Auswahl ist nicht da. Das hier dürfte helfen.

Supersöldner

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #105 am: 13.08.2016 | 10:29 »
spielt das ihm selben Kosmos wie Patfinder ?

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #106 am: 13.08.2016 | 10:54 »
Quick NPCs? Gekauft! Einer der wenigen Kritikpunkte, die ich bei 13A habe, ist, dass es im Bestiary und den Bestiary-Teilen der zwei Spieler-Bücher nicht allzu viele humanoide Gegner gibt mit so was Ähnlichem wie Klassen-Fähigkeiten gibt (also welche, die man als den Spielern ähnliche Gegner hernehmen kann). Klar, man kann mal einen Ork als Barbaren reskinnen und einen Drow als Menschen-Magier, aber ne große Auswahl ist nicht da. Das hier dürfte helfen.

Da gibt's eine einfachere Lösung: NPC-Kit von David Black (Black Hack Autor)
« Letzte Änderung: 13.08.2016 | 11:03 von Lasercleric »

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #107 am: 13.08.2016 | 11:02 »
spielt das ihm selben Kosmos wie Patfinder ?
Das Spiel gibt keinen "Kosmos" als solchen vor. Der implizierte Welthintergrund verweist auf vollkommen generische ikonische Gestalten, die man in jeder Fantasy-Geschichte antreffen würde (Herr der Orks, Drachenkaiser, Hochdruidin, Schattenprinz usw.) und ist mehr als Zündstoff für eigenes improvisatorisches Spiel und Weltentwicklung gedacht. Hierbei entwickeln Spielleitung, Spielerinnen und Spieler den Hintergrund gemeinsam am Spieltisch während des Spiels weiter. Da es ein D&D-Derivat ist, gelten dieselben Grundannahmen wie bei D&D oder Pathfinder.

Da aber der Hintergrund hauptsächlich ein Ideen-Steinbruch ist, die Regeln sich beliebig auf jeden Hintergrund übertragen lassen, könnte man mit 13th Age ohne weiteres Golarion bespielen, wenn man dies wollte.
« Letzte Änderung: 13.08.2016 | 11:18 von Lasercleric »

Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #108 am: 15.08.2016 | 10:54 »
NOCTURNE ist jetzt für 13th Age auf OBS erhältlich.



Zitat
Meet Frankenstein’s monster with a vorpal sword… welcome to the realm of Dark Fantasy, and Gothic Horror for 13th Age!

 Within a twisted realm shaped by the malignant power of The Nightfall, your adventure comes to life using the Archmage Engine to explore the many lands of the realm. These lands are as varied as the denizens themselves, taking the place of traditional 13th Age Icons: good against evil, order against chaos, tyranny against freedom… but at every stage the lines are blurred.

 Nocturne is a 13th Age product, but also part of Savage Mojo’s Suzerain campaign setting, fitting neatly with the many realms of the Continuum.

The darkness is a friend, a weapon and a mystery.

Hear the midnight song. Heed the nocturne.

For Players Nocturne provides:

 * New options for adventurers: several custom classes such as the mysterious Bloodshire Slayer.
 * New races: the vampire, werebeast, and sallowfolk.
 * New equipment such as the diving suit for The Churn, so you can explore the mysterious depths of this watery “land”. Alternatively, there’s the fire sword, a non-magical item of ingenious technology which draws fuel from a reservoir in the handle.
 * New magic items such as Daemonic Wings, allowing your hero to fly. However, this is Nocturne and such magic comes with a price!

 For GMs Nocturne provides:

 * A complete dark fantasy setting with tones of gothic horror, steampunk, clockpunk, and more. Every land of Nocturne is detailed, with maps, and packed with story hooks to spin adventures galore.
 * A dozen new Icons for your players to discover, twisted beings pulled here by The Nightfall. They rule the lands but battle in opposed pairs for control.
 * A complete campaign, in the style of Savage Mojo’s award-winning Suzerain setting.
 * A whole slew of side quests, short adventures to slot between the main beats of your gaming group’s grand adventure.
 * A sandbox of ideas to use in the Nightfall realm, or to incorporate in your own campaign world.

 Welcome to Nocturne. The Nightfall is but a breath behind; if you have the courage and strength, you might just survive for one more day.

Product contains: A 146 page full color PDF with all you need to play in this setting using the 13th Age rules system.

Noch mehr Infos: https://savagemojo.com/forums/singleThread.cfm?tID=3136






Offline Scimi

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #109 am: 25.08.2016 | 00:36 »
Hmm, Roll20.net bietet gerade "Make Your Own Luck" als Kostenloses Spielset an. Selbst wenn man den Service nicht zum Spielen benutzt, kann man da auch noch einmal das Abenteuer als PDF herunterladen, wenn man noch nicht hat...

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #110 am: 4.09.2016 | 14:43 »
13th Age Monthly - Alarums & Incursions



Zitat
Fun random tables to generate mini-stories for player characters between adventures, or figure out what a character was up to when their player couldn’t make it to Game Night. Each icon-related task or experience includes a suggested contact, a temporary background, or a reward. GMs can also use these tables to generate zany plot ideas for NPCs related to the Archmage, Crusader, Diabolist, Dwarf King, Elf Queen, and Emperor. By Gareth Ryder-Hanrahan.
Alarums & Incursions: Downtime for Six Icons is the eighth installment of the second 13th Age Monthly subscription. When you subscribe to 13th Age Monthly, you will get all issues of the subscription to date.

The Crown Commands: Battle Scenes for Four Icons



Zitat
Iconic battles!
GMs: Crush a dwarven city beneath your mighty Gearwork Dungeon! Plunder the elven goldenwood library that holds the secrets of the Green! Soak the sands of the Emperor’s arena with the blood of his living champions in the name of the One-Eyed King! 
PLAYERS: Please, stop the GM’s wicked schemes!
The Crown Commands: Battle Scenes for Four Icons by Cal Moore offers icon-themed 13th Age Roleplaying Game encounters for the Dwarf King, Elf Queen, Emperor, and Lich King. You’ll find challenging fights at all levels of play, packed with dangerous foes on terrifying terrain.
The Crown Commands includes:
40 illustrated and mapped battle scenes for the Dwarf King, Elf Queen, Emperor, and Lich King: one set of battles for each of the three tiers of play.
New monsters and NPCs, including dwarf warriors, drow wizards, arena pit fighters, and owlbear cubs; along with new magic items to wield in battle.
Story ideas for getting the PCs into the battle scene, and possible outcomes that result from their actions.
Traps and terrain which make an exciting, challenging environment for PCs to face their foes.
Simple options to increase or decrease the difficulty of a battle.
Storylines that link each battle to the ones that come after, so you can take the PCs from one full heal-up to the next using only the battles in the set—with room to expand on these stories to fill multiple sessions of gameplay.
Battle Scenes are packed with ideas so that you can can incorporate them into your existing campaign, use them in a game when don’t have anything prepared; or when an icon relationship roll calls for a complication.
Four crowned icons of the Dragon Empire. Forty battles. Are you ready?

The Crown Commands: Battle Scenes for Four Icons Map Folio


Zitat
Bring your battles to life!
“Ye asked for it.”
Kella – Dwarf Mercenary
The Crown Commands Map Folio brings you 40 maps from The Crown Commands – Battle Scenes for Four Icons, in glorious full color by expert cartographers! This folio includes:
Player-facing maps for exciting battles in a gladiatorial arena, a haunted crypt, city streets, and more
GM-only versions of each map with the encounter title, page references, monster positions, and hidden terrain feature
A full index so you can easily cross-reference the maps with scenes in The Crown Commands
Why run static combat scenes when you can make ghouls burst from graves, pet baby owlbears, fight running street battles, and face a ziggurat crawling with orcs in front of a roaring crowd? Get The Crown Commands Map Folio—your players will thank you for it (once they’ve removed the dwarven axe from their breastplate and the Redcap blades from elsewhere)!
Status: Layout


13th Age Alliance - Tides of Fate: Part 2



Zitat
The magical ship Ostulti is a legend—created in a long-ago age, it’s a flying fortress able to ascend to the highest heavens where the living star-mask dungeons were long ago banished, and from which they have now returned. In order to reach the star-mask dungeon planet the Ostulti will be needed once again. The only problem? It was lost when the Wizard King fell.
Tides of Fate Part 2 is the latest 13th Age Alliance organized play adventure, designed for 8th level characters in four two-hour sessions. If you’re a 13th Age Monthly subscriber, you can download organized play adventures from your Bookshelf. RPGNow/DriveThruRPG/OneBookshelf subscriptions to 13th Age Monthly also include  organized play adventures.
« Letzte Änderung: 4.09.2016 | 15:20 von Lasercleric »

Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #111 am: 4.09.2016 | 16:28 »

Offline Scimi

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #112 am: 7.09.2016 | 00:45 »
Eine Menge 13th Age-PDFs bei Drivethru im Sonderangebot, falls sich noch wer mit Drittanbietermaterial eindecken will (oder die Bücher von Pelgrane noch als PDF braucht).

Läuft noch eine Woche.

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #113 am: 3.11.2016 | 20:28 »
Neu bei 13th Age Monthly:


Neues Supplement: The Crown Commands: Battle Scenes for Four Icons
Zitat
Iconic battles!
GMs: Crush a dwarven city beneath your mighty Gearwork Dungeon! Plunder the elven goldenwood library that holds the secrets of the Green! Soak the sands of the Emperor’s arena with the blood of his living champions in the name of the One-Eyed King! 
PLAYERS: Please, stop the GM’s wicked schemes!
The Crown Commands: Battle Scenes for Four Icons by Cal Moore offers icon-themed 13th Age Roleplaying Game encounters for the Dwarf King, Elf Queen, Emperor, and Lich King. You’ll find challenging fights at all levels of play, packed with dangerous foes on terrifying terrain.
The Crown Commands includes:
40 illustrated and mapped battle scenes for the Dwarf King, Elf Queen, Emperor, and Lich King: one set of battles for each of the three tiers of play.
New monsters and NPCs, including dwarf warriors, drow wizards, arena pit fighters, and owlbear cubs; along with new magic items to wield in battle.
Story ideas for getting the PCs into the battle scene, and possible outcomes that result from their actions.
Traps and terrain which make an exciting, challenging environment for PCs to face their foes.
Simple options to increase or decrease the difficulty of a battle.
Storylines that link each battle to the ones that come after, so you can take the PCs from one full heal-up to the next using only the battles in the set—with room to expand on these stories to fill multiple sessions of gameplay.
Battle Scenes are packed with ideas so that you can can incorporate them into your existing campaign, use them in a game when don’t have anything prepared; or when an icon relationship roll calls for a complication.
Four crowned icons of the Dragon Empire. Forty battles. Are you ready?

Für Vorbesteller der Printversion bereits jetzt zum pdf-Download erhältlich, und zwar hier

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #114 am: 1.01.2017 | 14:30 »


Zitat
More random tables for your player characters’ between-adventure mini-stories—this time for heroes connected to the Great Gold Wyrm, High Druid, Lich King, Orc Lord, Priestess, Prince of Shadows, and the Three. Each mini-story includes a reward, a temporary background, or a temporary contact; plus a question or two that will help players contribute to the campaign. By Gareth Ryder-Hanrahan.
Further Alarums – Downtime for Seven Icons is the eleventh installment of the second 13th Age Monthly subscription.

Pelgrane Press

Offline The_Nathan_Grey

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #115 am: 10.01.2017 | 13:05 »
Diesen Freitag gibt es 13% Rabatt auf alle 13th Age Produkte bei Pelgrane.
"Ne Ansichtskarte aus Solingen" - Zwei Himmelhunde auf dem Weg zur Hölle

"Wenn du noch einmal mit den Augen zwinkerst, zwinker ich mit dem Fingern" - Vier Fäuste für ein Halleluja

Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #116 am: 10.01.2017 | 19:48 »


Zitat
High Druid's World will be the final issue of 13th Age Monthly. The decision not to renew the Monthly for a third volume was a difficult one: we took account of the sales, and the resources and creative energy it took to run it, and decided that Rob’s time was better used concentrating on new books for 13th Age—including the 13th Age Bestiary 2.
 
 13th Age Monthly has been the source and inspiration for many new ideas, some of which we’ll develop further in future products. Thank you so much for supporting us, and keep enjoying 13th Age!

Offline +12vsMentalDamage

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #117 am: 10.01.2017 | 20:46 »
Gibt es eigentlich schon etwas Konkretes zu weiteren Bänden, seien es Abenteuer oder Supplements? Oder sind Heinsoo und Tweet mit 13th Age Glorantha gerade völlig eingedeckt?
Russkij wojennyj korabl', idi na chuj

Offline Lasercleric

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #118 am: 10.01.2017 | 22:11 »
Gibt es eigentlich schon etwas Konkretes zu weiteren Bänden, seien es Abenteuer oder Supplements? Oder sind Heinsoo und Tweet mit 13th Age Glorantha gerade völlig eingedeckt?
Die Arbeiten der Herren zu Glorantha sind im Spätsommer abgeschlossen gewesen, jetzt hakt es dafür bei Moon Design...

Im Übrigen: Ja, es wird ein Bestiary 2 kommen, die Kampagne Shards of the Broken Sky, das Book of Demons und der dritte Band der Battle Scenes Reihe.

Offline +12vsMentalDamage

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #119 am: 11.01.2017 | 22:01 »
Vielen Dank für das Update. Dann warte ich mal gespannt. Dieses großartige System verdient mehr Bücher - und auf eine weitere Kampagne freue ich mich noch mehr.
Russkij wojennyj korabl', idi na chuj

Offline Vigilluminatus

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #120 am: 24.01.2017 | 14:27 »
Bin persönlich froh, dass Monthly aufhört, wenn's dafür schneller Kampagne+Bestiary gibt - ich fand von den Monthlys nur ungefähr die Hälfte nützlich, aber so gut wie jedes Monster aus dem Bestiary wurde schon in unsere Kampagne eingebaut. Wenn's jetzt noch ein Buch mit mehr Klassenfähigkeiten gäbe, etwa etwas komplexere Talente für Pala/Barbar ...

Offline kalgani

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #121 am: 31.01.2017 | 16:02 »
Können die was, hat das schon jemand gecheckt?

Ich finde die können nix.
Da wird findet man passenderes Material im Vault

Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #122 am: 31.01.2017 | 20:51 »
Ich finde die können nix.
Da wird findet man passenderes Material im Vault

Ich habe nur eins ausprobiert und das ist wirklich extrem enttäuschend. Sogar die Fehler-Kommentare der Korrekturleser sind noch drin - unverbessert. Ist aber eher was für den Smalltalk.

Offline Ginster

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #123 am: 31.01.2017 | 20:53 »
Bin persönlich froh, dass Monthly aufhört, wenn's dafür schneller Kampagne+Bestiary gibt - ich fand von den Monthlys nur ungefähr die Hälfte nützlich, aber so gut wie jedes Monster aus dem Bestiary wurde schon in unsere Kampagne eingebaut. Wenn's jetzt noch ein Buch mit mehr Klassenfähigkeiten gäbe, etwa etwas komplexere Talente für Pala/Barbar ...

Ich fand's immer schön. Einfach, dass da monatlich was kam, wo man sich drauf freuen konnte. Auch wenn es letztendlich - das sehe ich wie Du - nicht immer nützlich war.

Offline Scimi

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Re: [13th Age] Nachrichten
« Antwort #124 am: 31.01.2017 | 23:23 »
Ich fand's immer schön. Einfach, dass da monatlich was kam, wo man sich drauf freuen konnte. Auch wenn es letztendlich - das sehe ich wie Du - nicht immer nützlich war.

Dito, einfach gut, dass da kontinuierlich was veröffentlicht wurde, woran man sehen konnte, dass an dem Spiel noch aktiv gearbeitet wird. Und meistens war zumindest ein nettes Artefakt oder Monster dabei.