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The Expanse - The RPG!
Infernal Teddy:
Green Ronin bringt wohl ein Rollenspiel zur Romanreihe und Serie The Expanse heraus, hier die Pressemitteilung:
--- Zitat ---GREEN RONIN TO PUBLISH THE EXPANSE RPG
James S.A. Corey’s Sci-Fi Epic Comes to the Tabletop
August 17, 2017—SEATTLE, WA: Green Ronin Publishing announced today that it has signed a licensing agreement with James S.A. Corey to adapt The Expanse series of novels as a tabletop roleplaying game.
“The Expanse is the most exciting thing to happen in science fiction in the last decade,” said Green Ronin President Chris Pramas. “It’s not just that they are cracking good stories—which of course, they are—but like all of the best science fiction they reflect the issues of today. We could not be more delighted to bring the Expanse to roleplaying games.”
“The Expanse began as a gaming concept nearly two decades ago, and was played as a home brewed RPG for years before becoming a book series,” said Ty Franck. “To have Green Ronin taking the universe of The Expanse back to its roots is very exciting. I’ve loved their game adaptations of other literary works, and I couldn’t be happier to be partnering with them on this project.”
“I came to the story first as a RPG, and clearly I had a great time with it,” added Daniel Abraham. “I’m delighted to have other gamers get the chance to make their own stories in this setting.”
Green Ronin will run a crowdfunding campaign for The Expanse RPG next year and publish the game in August, 2018. The Expanse RPG will use Green Ronin’s popular Adventure Game Engine, which powers its Blue Rose, Fantasy AGE, and Modern AGE RPGs. More information about The Expanse RPG will appear on greenronin.com in the coming months.
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About Green Ronin Publishing
Green Ronin Publishing is a Seattle based company dedicated to the art of great games. Since the year 2000 Green Ronin has established a reputation for quality and innovation that is second to none, publishing such roleplaying game hits as Blue Rose, A Song of Ice and Fire Roleplaying, and Mutants & Masterminds, and winning over 40 awards for excellence. For an unprecedented three years running Green Ronin won the prestigious Gen Con & EN World Award for Best Publisher.
About James S.A. Corey
James S.A. Corey is the pen name of Daniel Abraham and Ty Franck.
About The Expanse
The Expanse book series is published in 30 countries and 27 languages, and has sold over a million books in North America alone. It has been adapted as a television show, now entering its 3rd season, and as a soon to be released board game. It has also been nominated for the Hugo Award twice, and won the Locus Award for best science fiction novel in 2014.
--- Ende Zitat ---
Haukrinn:
Okay, wie AGE (das ich ja total gerne mag) jetzt zu Expanse passen soll ist mir zwar nicht klar, aber trotzdem ist das eine gute Nachricht dass Expanse nun auch die Gelegenheit bekommt zu seinen Wurzeln zurück zu kehren. (Mir ist das Eclipsephasig genug als das ich da persönlich kein gesondertes Spiel für bräuchte...)
Ludovico:
Wie funktioniert denn AGE?
Jed Clayton:
--- Zitat von: Ludovico am 17.08.2017 | 22:11 ---Wie funktioniert denn AGE?
--- Ende Zitat ---
AGE, die Adventure Game Engine, ist das System hinter Dragon Age und natürlich hinter Fantasy Age (auch auf Deutsch von Truant erhältlich). Kurz und gut: Es funktioniert fast genau wie D&D mit 3 sechsseitigen Würfeln, also einen Modifikator für Attribut, Skill und so weiter plus 3W6 addiert gegen eine Schwierigkeitszahl. Gleich der Schwierigkeitszahl oder höher ist ein Erfolg.
Die Attribute - hier: Abilities - sind neun an der Zahl und heißen Accuracy, Communication, Constitution, Dexterity, Fighting, Intelligence, Perception, Strength, Willpower.
Bei den 3W6 gibt es dann noch die große Besonderheit des Stunt-Würfels: einer der drei W6 Würfel sollte durch eine spezielle Farbe von den anderen beiden W6 abgehoben sein - du verwendest zum Beispiel zwei weiße W6 und einen purpurroten W6, oder irgendeine andere Kombination, bei der man den einen Würfel sofort unterscheiden kann. Addiert werden generell immer die Augen auf allen drei Würfeln, aber wenn man irgendeine Form von Pasch und dazu einen Erfolg gewürfelt hat (z.B. 4 - 4 - 3, 5 - 5 - 3, 6 - 6 - 3), zeigen die Augen auf dem Stunt-Würfel die verfügbaren Stunt-Punkte an. Je mehr Stunt-Punkte man hat (1 bis 6), desto mehr Spezialeffekte, Zusatzeffekte oder "coole Moves" kann der Charakter bei der ausgeführten Aktion für sich herausschlagen.
Zitat:
"To make an ability test, first pick up three six-sided dice (3d6).
Two of the dice should be one color and the third a different
color. The off-color die is known as the Stunt Die (see The
Stunt Die). Roll all three dice and add the results together;
you want to roll high. You then add the ability you’re testing
and another 2 if you have an applicable ability focus. The final
number is your test result."
Test result = 3d6 + ability + focus
Die Stunts sind in dem jeweiligen Regelbuch noch weiter aufgeteilt und aufgeschlüsselt, in Fantasy Age zum Beispiel in:
- Combat Stunts
- Magic Stunts
- Exploration Stunts
- Roleplaying Stunts
Eine andere Besonderheit ist, dass es anstatt Skills einfach Foci gibt und man immer nur einen Focus pro Ability Test anwenden darf. Zudem beschränkt das System die Klassen auf die absolut grundsätzlichsten Grundklassen (Mage, Rogue, Warrior - willst du in einer Fantasy-Welt zum Beispiel so etwas wie einen Kleriker spielen, bekommst du einen Mage mit Heilungszaubern; ein Paladin ist ein Warrior mit Magie und religiöser Überzeugung). Wie das dann in einer Sciencefiction- und Weltraumversion und speziell im Universum aussehen soll, kann ich nur raten. Sicherlich gibt es dort dann keinen Mage oder Warrior.
Ludovico:
Das Dragon Age-System? Das ist ganz nett. Danke!
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