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Swords of the Serpentine

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Ginster:
Neues Gumshoe-Spiel von Kevin Kulp soll 2019 über Pelgrane kommen. Ich bin ja einigermaßen gespannt, wie das wird. Alle Zitate von Kevin Kulp auf diversen Social Media-Kanälen:


--- Zitat ---SotS is fun, cinematic sword & sorcery: Lankhmar meets Ankh-Morpork meets subterfuge and political machinations.  We're currently doing a first-pass edit. When that wraps up, it goes out for playtesting. Expect a 2019 traditional release (i.e. not a Kickstarter, but with pre-orders) with open playtesting long before that.
 I'm really excited to talk about this as soon as I can, and to have more people playing it. We customized the GUMSHOE combat system to make sure it feels like swords & sorcery (Conan isn't using a +1 Damage Modifier when he slashes the giant serpent with his broadsword, that's for sure), and the Sorcery rules make me grin every time I see them in play. So stay tuned.

--- Ende Zitat ---

--- Zitat ---We officially announced my new project yesterday at the Pelgrane Press Gen Con panel: a fantasy GUMSHOE game in the spirit of Fafhrd & the Gray Mouser! Cinematic combat, foul sorcery, sprawling cities, and high politics.
--- Ende Zitat ---

--- Zitat --- I wanted a fantasy game with dangerous freeform magic, a complex and political fantasy city loaded down with secrets, and flexible enough character generation that you could model Conan, Elric, Fafhrd & the Gray Mouser, and far more without it feeling wonky.
--- Ende Zitat ---

--- Zitat ---The politics and factions end up being one of my favorite parts of the game, but I can't talk about why in detail just yet. Suffice to say that if you want your Hero to be Pretty Damn Important (tm) in the local power structure, there's an easy and mechanically balanced way to make that happen.
--- Ende Zitat ---

Scimi:
Ich bin auch mal darauf gespannt.

Fantasyspiele gibt es zwar wie Sand am Meer, aber ich sehe da durchaus noch eine Lücke für ein Spiel, bei dem der Dungeon aus Plänen, Intrigen und Machenschaften innerhalb einer Fantasy-Stadt oder -gesellschaft besteht. Gerade die ikonische riesige Fantasystadt mit ihren Kulten, Gilden, Politikern und Verschwörungen dient ja meistens doch nur als Questhub oder Vorhof zum eigentlichen Dungeon, ohne an sich als Spielort genutzt zu werden. Ich hoffe nur, sie schaffen es, das Kampfsystem so dramatisch und swashbucklig zu gestalten, wie ich es für das Genre erwarten würde.

Ludovico:
Klingt super! Wenn das als KS kommt, kann es gut sein, dass es mein zweiter wird, den ich unterstütze.

Ginster:
Ich meine gelesen zu haben, dass es nur über pre-order läuft.

Mr. Ohnesorge:
Jo, steht in einem der Zitate. ;)

Bin gespannt, wieviel Scheibenwelt sich findet und wie cool das Setting werden wird.

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