Pen & Paper - Spielsysteme > Shadow of the Demon Lord / Weird Wizard
Shadow of the Splinter Moon (Splittermond mit Shadow of the Demonlord)
(1/1)
tartex:
Wenn alles gut geht, beginnt Sindar morgen für uns Splittermond mit SotDL zu leiten.
Das ganze soll ja mit so wenig Regeländerungen wie möglich vor sich gehen, deshalb mussten wir bis jetzt nur zwei Rassen auf Level 0 umsetzten. (Und die Mondsplitter kommen noch.)
Wir spielen auf Englisch, deshalb ist der Text auch auf Englisch:
Gnome (passierend auf Halfling):
--- Zitat ---Starting Attribute Scores
Strength 9
Agility 11
Intellect 10
Will 11
Perception equals your Intellect score
Defense equals your Agility score
Health equals your Strength score
Healing Rate equals one-quarter your Health, round down
Size 1/2
Power 0
Speed 10
Damage, 0 Insanity, 0 Corruption 0
Languages and Professions You speak the Common Tongue.
Fae Sense When you roll to navigate or seek knowledge about the Fae Realms, you make challenge rolls with 1 boon.
Uncommon Courage When you become frightened, you can use a triggered action to make a Will challenge roll. On a success, you remove the affliction.
--- Ende Zitat ---
tartex:
Varg (Anpassung des Orks)
--- Zitat ---Starting Attribute Scores
Strength 11 12
Agility 10
Intellect 9
Will 9
Perception equals your Intellect score + 1
Defense equals your Agility score
Health equals your Strength score
Healing Rate equals one-quarter your Health, round down
Size 1
Speed 12
Power 0
Damage 0
Insanity 0, Corruption 0 Languages and Professions You speak the Common Tongue and Dark Speech. Shadowsight You see in areas obscured by shadows as if those areas were lit.
Size 1,
Speed 12
Power 0 Damage 0, Insanity 0, Corruption 1
Languages and Professions You speak the Common Tongue.
Teeth & Claws Your unarmed strikes deal 1d3 damage instead of 1 damage.
--- Ende Zitat ---
Evtl. könnte da noch ein +1 auf Defense dazukommen. (Natürlicher Rüstungsschutz). Allerdings scheint Strength 11 als Startwert anders als andere Attribute Scores verrechnet zu werden.
Update: habe es doch Strength 12 gemacht, weil der Centaur auch 12 als Startwert hat, und Varge größer als Orks in SotDL sind.
tartex:
--- Zitat ---Splinter Points
Every character starts each game session with 3 Splinter Points.
A Splinter Point allows to
* reroll your last challenge roll
* reroll a damage roll aimed at your character
You can spend two Splinter Points to pick one of the options above for another character than your own.
--- Ende Zitat ---
Mondzeichen sparen wir uns mal für den Anfang. Die kommen wohl auf höheren Leveln.
tartex:
Achja, und dann gibt es natürlich noch Level-0/Power-0-Magietraditionen für alle. Dass da ein Spruch der Stufe 0 dabei ist, versteht sich von selbst.
--- Zitat ---Starting Professions
You begin with two professions. You can choose any profession you like or let the dice decide. In the latter case, roll a d6 and consult the Profession Types table, following the instructions.
Languages
You can trade out a profession to learn to speak another language or gain the ability to read a language you already know how to speak. Every character speaks Basargnomish (the common language), plus their mother tongue (based on the Splittermond cultural background).
Magic Tradition
You can trade out a profession for discovering one magic tradition.
--- Ende Zitat ---
Der Novice Path Adept auf Forbidden Rules ist natürlich auch noch recht wichtig, um Kämpfer mit magischen Fähigkeiten darzustellen.
Bei Priests auf Lokaris würde ich die Auswahl einer vorgeschlagenen Magie-Schule aus der Götterliste auf Seite 312f des Splittermond-Regelwerks fix verlangen. Die zweite Schule kann stattdessen frei gewählt werde.
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