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The Siege of Killburn Castle - Radulf bastelt ein Sandboxabenteuer
Radulf St. Germain:
Hier die Karten zu ein paar der kleineren Orte im Abenteuer. Diese werden nach und nach in den "Missionen" aufgegriffen.
Radulf St. Germain:
Zu recht habt ihr kritisiert, der Sandbox-Aspekt komme zu kurz. Die Mission mit dem Kartographen sollte dem aber etwas Abhilfe tun.
The Cartographer
Tintus Scribblefist, royal cartographer, has been sent to the Sharkfin coast to update the maps used by his majesty. Since there is no strong motivation for this expedition other than completism, Tintus is only accompanied by his loyal elemental servant and 5 guards. The smugglers are worried that these maps will be useful for their opponent Martellus, so they ask the party to keep Tintus from getting too good a map from the region around the castle. In fact, Martellus has already bribed one of the guards to regularly drop off copies of the maps to his scouts.
Scribblefist will move along the map in a way you find interesting. PCs will note that he is easily distracted by interesting sites, so it should be easy to stir him. Also, the cartographer is no hero, so obvious dangers will make him hesitant. He has a total of 5 days for his expedition, so if the party manages to distract him long enough, he will not be able to provide a map of the castle’s surroundings. Due to the time needed to measure and draw maps, the expedition travels 6km per day.
Rocha Manne, the guard in the pay of Martellus is a merry drunk who is good at telling tall tales. He will try to stir Scribblefist towards the castle with is tales and badmouth the sites the players propose. Ideally, this turns into a battle of fables and lies with Tintus at the center.
Reward: A cloak of shadows that grants +2 to stealth checks. If the user rolls a natural 1, he or she gets lost on the plane of shadows for half an hour.
Radulf St. Germain:
Eine der "kleineren" Locations, welche die Spieler vielleicht besuchen oder auch nicht - Deadheart. Dieser verderbte Tempel liegt tief im Wormwood und ist für dessen Niedergang verantwortlich. Der Ort wird über Gerüchte ins Spiel gebracht. Ich überlege mir noch, welche Belohnung die SC hierhin locken könnte. Vielleicht ein zweifelhafter Verbündeter.
Maarzan:
--- Zitat von: Radulf St. Germain am 25.01.2022 | 18:42 ---Eine der "kleineren" Locations, welche die Spieler vielleicht besuchen oder auch nicht - Deadheart. Dieser verderbte Tempel liegt tief im Wormwood und ist für dessen Niedergang verantwortlich. Der Ort wird über Gerüchte ins Spiel gebracht. Ich überlege mir noch, welche Belohnung die SC hierhin locken könnte. Vielleicht ein zweifelhafter Verbündeter.
--- Ende Zitat ---
Vielleicht nicht sofort, aber gerade wenn Kunde von unheiligen Ereignissen oder gar konkrete Hinweise zu unheiligem Wissen (z.B. dem Ritual oder nach einem Fall der Kultisten vom Haitempel) nach draußen, sprich die Handelsroute zum Hauptland rüber gelangen sollte, könnten unethische Forscher/Abenteurer in dieser Richtung aktiv werden. Und je nachdem, wie die Gruppe zur Bevölkerung oder Offiziellen dann steht, wären sie diejenigen, welche auf die neuen "Gäste" aufmerksam gemacht würden.
Radulf St. Germain:
Langsam nimmt alles Gestalt an. Hier ist eine Timeline für die Ereignisse. Die Spieler können auf diese reagieren, sie verhindern etc.
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