Hi
Inwischen Grassiert das BloodBowl-Fieber auch in meinem engeren Bekantenkreis, und das Zulegen zumindest von einem Team ist zwischen mir und wenigstens einer weiterren Person schon Fest beschlossen
Jetzt hatten wir ne´ verrückte (?) Idee:
Wir bauen uns einfach unsere eigenen Rassen, so von wegen Individualität und so...
Mit den Ergebnissen sind wir ganz zufrieden und werden wohl demnächst auch mal ein Testspielchen mit Papaufstellern auf dem Brett wagen... Nur... mit den Roostern und den Preisen für die Spieler werden wir uns nicht einig... Letzten endes solls ja auch Fair bleiben und ein Team nicht Hoffnungslos Über/unterpowert dastehen...
Langer Rede, Kurzer sinn:
Kann mal jemand über die beiden Rassen drübergucken, ob und was man noch ändern kann/muss, damit das ganze nicht all zu IMBA wird ?
Eine kurzbeschreibung (incl. neu erfundener Skills
) der Teams:
Mein Team:
LufaReRoll Kost: 60K (120K)
Players/Name/Mov/ST/AG/AV/Skills/Kost
0-6 / Fox-Runner / 8 / 2 / 3 / 5 / Thrall, Stunty, Cute Thing, Sprint / 40K
0-16 / Lufa-Lineman / 6 / 3 / 4 / 7 / Dodge / 80K
0-4 / Lufa-Blitzer / 7 / 3 / 4 / 7 / Block, Dodge / 100K
0-1 / Wolfen / 4 / 6 / 1 / 9 / BigGuy, Cant stand still, Of for a Bite, Thick Skull, Migthy Blow, Claw / 120K
New Skills:
Cute Thing (Racial Characteristic):
If this Player is sent of the Field (no matter if of a Foul or a Casualty, exept Knoked-out), the Fan-Factor of the Team the Player belongs to is reduced by 1 for the rest fo the Game (doesn´t affect the winning). If the player takes a Casualty, the Coach is forced by the Fans to use the Apothecary to Rescue the Sweet-eyed, little guy or cause a Pitch Invasion (like the Kickoff-Result, but only for the Team the Player belongs to). If there is no Apothecary, there is no Pitch Invasion.
Cant Stand Still (Racial Characteristic):
The Player cant stant still for even one Second. If you have a Player having this Skill in your Team, you MUST Place him on the Field. If The Player is on the field, you have to move him first before any other Player.
Das Team meines Freundes:
RacoonsReRoll Cost: 60k (120K)
Players/Name/Mov/ST/AG/AV/Skills/Kost
0-2 / Mouse Runner / 8 / 2 / 3 / 6 / Stunty, Right Stuff, Italian Schwalbenkoenig / 60K
0-16 / Racoon Lineman / 6 / 3 / 4 / 7 / Prehensile Tail / 80K
0-4 / Racoon Blocker / 5 / 4 / 3 / 8 / Prehensile Tail / 90K
0-4 / Racoon Blitzer / 7 / 3 / 3 / 8 / Prehensile Tail, Dauntless, Frenzy / 110K
0-2 / Big Racoon / 4 / 5 / 2 / 9 / BigGuy, Bonehead, Prehensile Tail, Migthy Blow, Throw Team Mate/ 120K
New Skills:Italian Schwalbenkoenig (General Skill):This Player learned to Act the poor, little guy, hurtet by an evil, evil Big Guy. If the Player gets Blocked and Knocked over, you may roll a d6. If you do so, the Player turns from Knocked-Over to Stunned. On a Roll of 1, the Player acts like beeing Fouled and the Ref. has seen it. On a Roll of 1-4 the Ref belives the Show an sends the Blocking Player off the Field. In Chase of a 5 or 6 the Ref figured out that "there is something wrong" and sents off the Italian Player. If Your Fans got the Ref, on a 5+6 nothing Happens. This skill never cause an Turnover for any Team. You cant use this skill if the Player is Stunned, Knocked out etc... by the Block anyway.