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Rolemaster - Smalltalk
BobMorane:
--- Zitat von: Weltengeist am 18.09.2023 | 17:01 ---Wir haben einige sehr schöne Spacemaster-Runden gehabt.
Und ich habe immer davon geträumt, mal "Dark Space" zu leiten, aber irgendwie hat es sich nicht ergeben.
--- Ende Zitat ---
Das steht bei mir noch auf de To-Play Liste.
Mein momentaner Plan ist es Dark Space und Spelljammer in einen Mixer zu werfen und damit die Freeport Trilogie von Green Ronin zu bespielen. System muss ich mir dann noch überlegen.
--- Zitat von: Marduk am 20.09.2023 | 10:47 ---Ich selber habe früher ein paar Mal MERS geleitet und RMC sowie das 13 Mann Rolemaster zuhause liegen und blättere immer wieder durch. Meiner persönlichen Erfahrung mit Spielenden hat Rolemaster einen extrem schlechten Ruf als Überkomplex (und dann spielen dieselben Leute, die das behaupten mit Kusshand Pahtfinder 1, welches ich als in einer wesentlich höheren Komplexitätsliga spielend empfinde.).
Ich habe es bisher noch nicht geschafft, dass Spielende Rolemaster überhaupt eine Chance gaben
--- Ende Zitat ---
Überkomplex finde ich Rolemeaster eigentilich gar nicht. Auch wenn ich nur ein wenig Spacemaster gespielt habe. Meist haben wir MERS und dann später HARP und jetzt vsDM gespielt. Wenn ich Rolemaster ein Label geben würde, ist es SEHR Kleinteilig, einer Fertigkeitsliste von der man bequem 80% streichen könnte und immer nocht eine A4 Seite übrig hat ect.
unicum:
#Dark Space:
--- Zitat von: tartex am 18.09.2023 | 17:43 ---Weil der Traum gestorben ist, oder weil du es geleitet hast?
--- Ende Zitat ---
Weil ich es geleitet habe,... ist schon lange her und meine erinnerungen daran sind weder besonderst gut noch besonderst schlecht.
tartex:
So, mein Cyberspace ist angekommen.
Jetzt geht es um die Straffung der Charaktererstellung.
Die ganze Grundwerte kann man ja ohne Probleme zusammenstreichen, oder?
Meine Ansatz
Body: Strength+Constitution
Dexterity: Agility+Quickness
Intellect: Memory+Reasoning
Will: Self-Discipline+Presence
Awareness: Empathy+Intuition
Was spricht dagegen?
(Klicke zum Anzeigen/Verstecken)Übersichtstabelle:
Agility (Ag) — Manual dexterity and litheness are the prime components of this characteristic. Also referred to as: dexterity, deftness, manual skill, adroitness, maneuverability, stealth, dodging ability, litheness, etc.
Constitution (Co) — General health and well-being, resistance to disease, and the ability to absorb more damage are all reflected in a character’s Constitution. Also referred to as: health, stamina, endurance, physical resistance, physique, damage resistance, etc.
Memory (Me) — The ability to retain what has previously been encountered and learned. Note that in many instances it may be necessary for the character to rely on the player’s memory, since that tends to be used whenever it is advantageous anyway. Memory provides a good basis for determining how much is retained of the pre-adult period that the Gamemaster doesn’t have time to devise and describe in absolute detail to each player. Also referred to as: intelligence, wisdom, information capacity, mental capacity, recall, retention, recognition, etc.
Reasoning (Re) — Similar to intelligence: the ability to absorb, comprehend, and categorize data for future use. It also reflects the ability to take available information and draw logical conclusions. Also referred to as: intelligence, learning ability, study ability, analysis rating, mental quickness, logic, deductive capacity, wit, judgement, I.Q., etc.
Self Discipline (SD) — The control of mind over body, the ability to push harder in pursuit of some goal, or to draw upon the inner reserves of strength inherent in any individual. Also referred to as: will, alignment, faith, mental strength or mental power, concentration, self control, determination, zeal, etc.
Empathy (Em) — The relationship of the character to the all-pervading force that is common to all things natural and is the basis of most things supernatural. Also referred to as: emotional capacity, judgement, alignment, wisdom, mana, magical prowess, bardic voice, etc.
Intuition (In) — A combination of luck, genius, precognition, ESP, and the favor of the gods is embodied in this stat. Also referred to as: wisdom, luck, talent, reactive ability (mental), guessing ability, psychic ability, insight, clairvoyance, inspiration, perception, pre-sentiment, etc.
Presence (Pr) — Control of one’s own mind, courage, bearing, self esteem, charisma, outward appearance and the ability to use these to affect and control others are the principal elements of a character’s presence. Also referred to as: appearance, level-headedness, panic resistance, morale, psychic ability, self control, vanity, perceived power, mental discipline, bardic voice, charisma, etc.
Quickness (Qu) — Essentially a measure of reflexes and conscious reaction time, this stat is often lumped with several others as dexterity. Also referred to as: agility, dexterity, speed, reaction ability, readiness, dodging ability, litheness, etc.
Strength (St) — Not brute musculature, but the ability to use existing muscles to their greatest advantage. Also referred to as: power, might, force, stamina, endurance, conditioning, physique, etc.
AshLands:
Etwas spät, gebe ich zu.
--- Zitat von: tartex am 1.10.2023 | 18:40 ---Meine Ansatz
Body: Strength+Constitution
Dexterity: Agility+Quickness
Intellect: Memory+Reasoning
Will: Self-Discipline+Presence
Awareness: Empathy+Intuition
Was spricht dagegen?
--- Ende Zitat ---
Aus meiner Sicht nur, dass Du etwas Granularität verlierst. Z.B. führt die Fusion von Self-Discipline und Presence dazu, dass jemand, der einen hohen Stat-Bonus auf die soziale Fertigkeit Exploit erhält, den gleichen Bonus auch auf Contortions erhält. Für eine Vereinfachung erscheint mir der Ansatz aber ziemlich sinnvoll.
Vaughan:
Mal hier dumm nachgefragt weil es mir gerade einfällt:
Hatte die Firma von Rolemaster nicht mal Pleite gemacht ? Hatte das jemand neu aufgelegt, oder ist das falsch ?
Und könnten da die MERP - Sachen mal
neu aufgelegt werden oder lohnt sich das wegen den zu teuren Lizenzen oder Desinteresse nicht ?. Da steckte immerhin viel Arbeit drin. Die deutschen MERS- Sachen von Citadel waren ja sogar noch verbessert.
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