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ED3 Charakter Generator - Helfer gesucht

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hischild:
Danke, ist notiert!

hischild:
Hat diesmal eine ganze Weile gedauert, aber er ist da. Der neue Release 0.35 steht zum download und testen bereit.

Wie immer sind wir für Feedback sehr dankbar. Bugs bitte in diesem Thread posten oder direkt im Bug-Tracker

Hier mal das ChangeLog
## EarthdawnCharacterEditor-0.35-20111201.zip ##
+ Bugs
   + Fixating column order of the tables skill, spell and talent
   + optional talent spell matrix now works again for circle 1 if circle 2 is in use
   + Now Redbrick PDF export works even if no discipline was chosen
   + Parsing problems with weight and size field solved
   + TalentAbility of thread items now with correct bonus
   + Defence calculation of thread items corrected
   + Background picture of inventory tab will no longer scale with inventory
   + Row mismatch off the optional talents area within the Ajfel+Mordom PDF export solved
   + DamageStep of weapons will now be recognise
+ New disciplines:
   + Monk (Cathay)
   + Samurai (Cathay)
   + Scholar (Cathay)
+ XML Schema enhanced
   + Attribute 'birth' added to element APPEARANCE
+ For all columns of the tables within the GUI, the width can be configured: eceguilayout.xml
+ Main window size and sub window size can now be configured: eceguilayout.xml
+ Add more comments within the source code for optional talents procedures
+ Add RemoveLastDiscipline button within the discipline tab
+ Add Show/Hide Default Skills button within the skill tab
+ Buttons within the discipline tab are no longer transparent
+ Now all tabs have background pictures
+ New background pictures
+ New default window and columns sizes
+ All yard entries removed and replaced by hex entries
+ SpellEffekt font size within the Ajfel+Mordom PDF export re adjusted
+ Example characters updated

hischild:
Hallo mal wieder,

kurz vor Ende des Jahres haben wir noch ein neues Release. Diesmal gibt es auch richtig was zu sehen an Veränderungen.
Der "General" Tab ist stark überarbeitet.

Was sonst noch alles neu ist findet ihr im ChangeLog

Das neue Release könnt ihr hier herunter laden.

Bugs bitte im Bug-Tracker melden.
Über Feedback würden wir uns freuen!

# Change Log #
## EarthdawnCharacterEditor-0.36-20111220.zip ##
+ Bugs
   + if creating a new character the file handle will also be reset. So "Save" will no longer automatically overwrite the
           previous saved character
   + BloodDamage will no correct calculated
   + Ajfel+Mordom PDF form fields updated
+ FAQ file is now formatted as HTML
+ The Tabs Attributes and Disciplines have swapped their places
+ Additional column 'Dice' within the talent tabular and the attribute tabular
+ New column width for the columns of the talent tablle
+ If a armor item have an undefined type, it will now be set to 'ARMOR'
+ Inventory Tab
   + GUI layout of armor updated and enhanced
   + Items flagged as 'virtual' are now longer editable
   + GUI layout of blood charms updated and enhanced
   + GUI layout of items updated and enhanced
   + GUI layout of weapons updated and enhanced
   + MAGICITEMType, THREADITEMType, TALENTABILITYType, DEFENSEABILITYType will now be displayed if part of a thread item. Editing will follow later
+ The GUI Layout of the General Tab substantial updated
+ New edit fields with in the General Tab
   + Player name
   + Birth (day)
   + Description
   + Comment
   + Blood wound
   + No gender
+ Race abilities will now be shown on the General Tab, including those which have already take account by the editor
+ XML Schema enhanced
   + No extra BloodCharm Type any more. All Items can have blood damage
   + Blood charms are now from type MagicItem
   + The attributes of DEATHType are now longer requiered. The have now an default value
   + HEALTH enhanced with blooddamage and depatterningrate
+ New icon for item type 'AMMUNITION'
+ Example Character Eloxis updated.
+ Some more item kinds
+ New icons for ARTISAN, POT, LIGHT, TOOL, AMMUNITION, RATION, UNDEFINED, INSTRUMENT, GRIMOIRE

hischild:
Im nächsten Release wird es voraussichtlich die Chrakter-Portraits im Editor zu sehen geben. Dafür könnten wir noch ein paar Charakter-Portrais brauchen die wir verwenden dürfen.

Freuen uns also wenn jemand von euch ein Charakter-Portait hat das er uns zur Verfügung stellt. Wir werden dann versuchen für jede Rasse mindestens ein männliches und ein weiblicher Portrait beizufügen.

DANKE!!!

arma:
Versuch mal, über die RB Foren oder ED Compendium Kontakt zu Sade zu bekommen, die hat sowas wahrscheinlich, und stellt es ggf. zur Verfügung (Forenavatare usw. in den Fanforen waren IIRC von ihr).

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