Pen & Paper - Spielsysteme > World of Darkness

Die Uhr tickt ...

<< < (30/46) > >>

Cenrim:
das erklärt mehr...
ich denke sogar, du hast da nich nur mehr, sondern den durchblick ;)

Vandal Savage:
Thursday December 4, 2003
//intercept/source—unknown//:
The freehold of Queen Karolinda is no more, and the queen herself is dead, victim of a massive ghille dhu, nearly twelve feet in height, which came to our lands sowing death and destruction in its wake. Green Man’s Fever grips the citizenry, and many more have died. Before it left, know that the ghille dhu roared a message: “The last Gold Oath is broken, and the world is theirs at last!”

Puh, da muss ich im Kontrast aber mal zugeben, dass ich keine Ahnung von Changeling habe, worum es sich hier vermutlich handelt.
Explanation, anyone?

Vandal Savage:
Kommt schon Leute, irgendeiner wird doch immerhin einen Verdacht haben!


Friday December 5, 2003
Texas ‘Vampire-Hunter’ Sentenced to Life
HOUSTON, TEXAS—Judge Donna Brandenburg sentenced “vampire-hunter” Ernesto Gutierrez to life in prison Monday after a jury unanimously found him guilty. Gutierrez murdered eight individuals between the years of 1997 and 2003, though none of their bodies have been found. Gutierrez was arrested after an attempted murder during which his victim escaped and contacted authorities. The victim testified at night, as she suffered from acute hepatic porphyria (a.k.a. “Schere’s Disease”), an allergy to direct sunlight—likely the source of Gutierrez’s belief that she was a vampire.

Gutierrez ist selbstverständlich ein Hunter, ein Märtyrer um genau zu sein. Scheint auch ein ziemlicher Killer zu sein, wenn er so viele Blutsauger erledigt hat, und ich gehe davon aus, dass es in Wirklichkeit noch mehr sind.
Der letzte Absatz macht es einfach zu deutlich, dass da ein Vampir am Werk war ("hepatic porphyria" na klar), um den Jäger hinter Gitter zu bringen. Und ich vermute mal, dass im im Gefängnis bald ein bedauerlicher Unfall passieren wird ...

Selganor [n/a]:
Die Ghille Dhu sind Feen deren Lebensenergie stark mit der Natur und den Jahreszeiten verbunden sind. Man kann das also als einen "Sieg der Natur ueber die Zivilisation" sehen...

Vandal Savage:
Monday December 8, 2003
Explosion Reveals Hundreds of Bodies in Michigan Factory
IRON RAPIDS, MICHIGAN—Local and national media today descended on the wreckage of the Iron Rapids Manufacturing plant after a series of explosions rocked the depressed steel belt town last night. Rows and rows of bodies, all with wooden stakes driven through their hearts, were found in a variety of windowless rooms, sources say. Law enforcement sealed off the area after one Detroit-area station broadcast footage of several of these corpses coming to life when the stakes were removed. Local resident Douglas Sands, arrested at the scene, screamed, “I got them, Faye!” to the cameras before being dragged away, apparently referring to his wife, abducted from their home last March and never found.

Hmm, Reihe um Reihe gestakter Vamps liegen in einem fensterlosen Raum.
Hier könnte es sich um das Lager eines Hunters handeln, obwohl das ein ziemlich seltsames Vorgehen wäre. Alternativ könnte es ne Art "Trophäensammlung" des Prinzen sein, oder der Sabbat hält hier Spatenköpfe bis zum Kampfeinsatz ruhig.
Ist aber irgendwie alles so nicht das gelbe vom Ei.

Aber dafür auf jeden Fall ein richtig krasser Maskeradebruch  :o

Navigation

[0] Themen-Index

[#] Nächste Seite

[*] Vorherige Sete

Zur normalen Ansicht wechseln