Zeit für einen großen Round-up:
PUBLIKATIONENZwischenzeitlich erschienen:
13th Age MonthlyThese bizarre, other-dimensional creatures present themselves as aspects of mortal concepts — meanwhile twisting reality into shapes that have nothing to do with mortal concepts. This comprehensive 13th Age Bestiary-style monster writeup is a gift to GMs who don’t mind shaking the tree until walruses and new philosophies fall out.
Eidolons is the fifth installment of the 13th Age Monthly subscription. It will be available to buy in the webstore in June. When you subscribe to 13th Age Monthly, you will get all issues of the subscription to date.
http://pelgranepress.com/index.php/eidolons/13 True Ways introduced druids and necromancers as the first summoning spellcasters. Now this installment of the Monthly adds:
Updated summoning mechanics for 13th Age
New demon and elemental summoning spells for the wizard’s spellbook
New archon summoning spells for the cleric’s prayer-roster
Stats for summoned archons, demons and elementals
A new demon type: the laughing demon!
Summoning Spells is the sixth installment of the 13th Age Monthly subscription. It will be available to buy in the webstore in July. When you subscribe to 13th Age Monthly, you will get all issues of the subscription to date.
http://pelgranepress.com/index.php/summoning-spells/A thrillride of an adventure for 3rd or 4th level heroes, designed to be played in one or two sessions. If you play Robin D. Laws’ The Strangling Sea at first level you can use Sharpe Initiatives as a callback to events earlier in the PCs’ careers; but this adventure is designed to bulldoze itself into any campaign in which dwarves aspire to re-engineer the broken underworld.
At Land's EdgeYou set off with a fair wind behind you and the blessings of the Icons lighting your way. You hoped for an easy voyage.
That was before the unnatural storm shipwrecked you.
That was before a gigantic living dungeon rose out of the ocean and vomited a swarm of monsters.
That was before everything went wrong.
Now you’ve got to – quite literally – salvage the situation. Reunite your crew, repair the ship, plumb the mysteries of this strange island, and escape before the living dungeon returns. You’re right on the precipice of doom here, in AT LAND’S EDGE.
13th Age is a d20 game of battle, treasure, group storytelling and heroic adventure. This introduction to the game includes pre-generated characters and a full adventure for the GM and 3-6 players.
(Als PDF kostenlos erhältlich für Abonnenten von 13th Age Monthly - ebenso das bereits früher erschienene und ebenfalls als Prequel zu Eyes of the Stone Thief gedachte
Make Your Own Luck)
GERÜCHTEShards of the Broken Skysoll mittlerweile inhaltlich fertig sein. In welcher Form eine Publikation erfolgt, ist derzeit unklar, weil gerade erst eine große Kampagne erschienen ist (Eyes of the Stone Thief) und man den Markt nicht mit Material fluten will.
Battle Scenesist mittlerweile mehrere hundert Seiten schwer, so dass die Publikation auf drei Werke (nach Icons, nicht nach Stufen) aufgeteilt wird. Die einzelnen Battle Scenes sind Abenteuer-/Encountergerüste mit jeweils 4 Encountern einschließlich Monstern, Map und Magic Items sowie passenden ikonischen Einflüssen.
N.N.ist ein weiteres Buch, welches sich mit ikonischen Gruppierungen beschäftigen wird.
GM-Screenwird derzeit von Cal Moore und Wade Rockett erstellt. Dieser soll auch Regeln und Tipps für den GM in konsolidierter Form enthalten. Dazu wird Material aus dem Blog und den Bücher zusammen getragen. ASH LAW hat angekündigt, die Erstellung der großartigen Skillchallenge Gerüste, bekannt aus den Tales of the 13th Age, für die GMs zuhause näher zu erläutern - es ist aber noch unklar, wo und wie dies publiziert wir, würde hier aber gut dazu passen.
ORGANIZED PLAYDie frisch mit einem
Silver Ennie für
The Archmage's Orrery prämierten Tales of the 13th Age gehen nach dem großen 8th-Level-Kampagnenfinale
The Battle of Axis in den Ruhestand. Die Reihe hat damit nicht weniger als 20 kostenlose Abenteuer für 13th Age hervorgebracht und sicherlich die Spielweise von 13th Age an vielen Tischen dieser Welt geprägt.
Nachfolger wird die
13th Age Alliance.
13th Age organized play is more than creating and delivering new content: it’s a community of GMs and players. That’s why, starting with the new season, the 13th Age Alliance will take its place among the Societies and Leagues of the roleplaying world.
(If you signed up for Tales, you are already in the Alliance — no need to complete a separate sign-up process.)
Signing up for organized play will continue to be free.
13th Age Alliance members will have access to all Season 1 adventures for free. We have other exclusive OP community stuff planned, but it’s too early to talk about those right now.
13th Age Alliance members will ALSO get the first three episodes of Season 2 for free. If you aren’t already familiar with our OP adventures, download the ENnie award nominated Archmage’s Orrery to get an idea of their quality.
The remaining ten Season 2 adventures will be bundled with 13th Age Monthly, and will be available exclusively to 13AM subscribers over the next year. We knew that we couldn’t repeat the Season 1 experience of giving away 70+ hours worth of official adventures for free, but we also didn’t want to charge for OP. Bundling the adventures with 13AM was the best solution, especially if we included a free option that would help take 13th Age OP to the next level.
13th AGE - DEUTSCHE AUSGABE ist beim
Uhrwerk Verlag als reguläre
und limitierte Ausgabe erschienen.
13TH AGE IN GLORANTHAWir sind (soviel darf man sagen) seit kurzem in der zweiten Playtest-Runde mit einem 200 Seiten langen Manuskript.