In den schlammigen Höhlen haben wir zum ertsen Mal die terrain checks getestet.
Muddy cave floor
1. This battle, as soon as the escalation die is higher than your Constitution modifier, you are stunned until you succeed on a save.
2. When the escalation die is odd, you are stuck, unless you succeed on an easy save.
3. This battle, everytime you roll a natural odd miss, you lose a recovery.
4. This battle, roll Initiative twice and take the lower result. If you already roll twice (as a human) you lose the Bonus die and just roll once.
5. When you roll an natural 1 on an attack roll this battle, you take miss damage equal to the level of the enemy you missed.
6. You take a -2 penalty to disengange checks this battle.
Statt auszuwürfeln habe ich alle sechs Optionen auf Karten gedruckt. Am Anfang des Kampfes wurde ein DC 15 check fällig, wer den nicht schaffte, musste eine Karte ziehen, die für den gesamten Kampf galt. "Leider" (zwecks testen) hat nur ein Spieler den check nicht geschafft und Option 4 gezogen, was ihn stark in der Initiative nach unten gezogen hat aber im Kampf dann keine wirkliche Rolle spielte. Erzählerisch hat das gut funktioniert.