Direkt aus dem Races of Ansalon(Gnomish Tinker, S. 106):
"Contrary to popular belief, not all gnomes in Mount
Nevermind have the knowledge, skill, and temperament
to develop a mastery of invention and gadgetry."
........
"Becoming a Gnomish Tinker:
Most gnomish tinkers are experts, rogues, or masters with
the craftsman focus. The class has few benefits for those of
the warrior classes, so fighters, rangers, and other martial
classes rarely become gnomish tinkers. Clerics and wizards
are seldom found among the gnomes, but those few who
are may find the gnomish tinker an excellent choice.
Entry Requirements:
To qualify to become a gnomish tinker, a character must
fulfill all the following criteria:
Race: Gnome or half-gnome.
Skills: Appraise 4 ranks, Craft (tinkering) 8 ranks,
Disable Device 4 ranks.
Special: Approval of the Chief Review Sub-Committee
of Engineers, Consultants, and Inventors by a majority
vote and a signed waiver lodged with the Registrar
of Contributing Administrative Functionaries and
Governors. This may eliminate
wild gnomes, mad gnomes,
and half-gnomes, depending on how the Sub-Committee
feels about their performance."
Es gäbe übrigens allein im Races of Ansalon noch 3 "Subrassen"(im obigen Absatz
fett markiert) neben den Tinker Gnomes
Der Tinker von DLNexus ist ein, IMHO eher schlecht zusammengeschriebener, Homebrew. Nutzung auf eigene Gefahr^^
Nachdem das geklärt ist:
Eure Drachenlanze-Kampagne hat leider mit D&D by the book nicht mehr viel gemeinsam,
weshalb ich kaum gute Ratschläge bezüglich der Entwicklungsmöglichkeiten geben kann.
BTW hast Du nicht gepostet, welche Feats der Gnom hat(mindestens 2, von Stufe 1 & 3).
Regulär(also so, wie die Regeln geschrieben wurden) wäre dein Gnom momentan
Irgendwas(wahrscheinlich Schurke, da ebenfalls 8+Int Skillpunkte/Stufe^^) 5/nächste Stufe(6te) dann Gnomish Tinker 1(wenn er die Voraussetzungen erfüllt, die ich oben gepostet habe)