Ich könnte mir das System sehr gut für eine Kampagne um die Erbfolgekrise in Kaldor (Hârn) vorstellen. Das Regelwerk ist in Teilen dieselbe Schublade wie HârnMaster, so dass das schon eine gewisse Grundpassung ist, und die Traits und Passions liefern für so eine spezielle Sache einfach einen besonderen Bonus, der sicher ein anderes Kampagnenspiel erlaubt als die HârnMaster-Regeln, wenn die Spieler:innen sich darauf einlassen wollen. Der Werbe-/Klappentext für Kaldor entwirft im Grunde schon das halbe Kampagnenkonzept:
Kaldor is a land-locked feudal kingdom in eastern Hârn. Since its founding more than 500 years ago, external threats have been minimal but internal strife has been common. The current dynasty, Clan Elendsa, has sought to uphold the traditional principles of feudalism, chivalry, and royal justice. King Miginath Elendsa is popular with the common people because he has kept the kingdom prosperous and at peace.
King Miginath is in poor health and has never married, leaving the succession a matter of contention between three bastard sons and a score of nieces and nephews. Intermarriage with other noble clans and the granting of royal offices in exchange for concessions has created a complicated web of alliances that may discourage a civil war when the king dies. While he lives, the factions plot and scheme for advantages.
Much of the land claimed by Kaldor is controlled by tribal nations, some peaceful, others decidedly less so. The kingdom maintains two standing armies on the marches, but relations with the tribes are not always warlike. A few hardy miners, trappers, and explorers venture in the wilderness, and tribesmen are a common sight in border settlements. (-Quelle: Produktbeschreibung Kingdom of Kaldor)
Ob ich je dazu kommen werde, das umzusetzen, halte ich jedoch derzeit für utopisch.