Autor Thema: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.  (Gelesen 2164 mal)

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Offline 1of3

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Hallo.

Ich habe wiederrufen. Ich habe numehr folgendes Post auf story-games.com hinterlassen und euch wollte ich das auch nicht vorenthalten.

Zum Verständnis: Die Big Three sind drei Fragen, die auf der Forge als Hilfe beim Spieldesign benutzt werden und mit The Power 19 auf neunzehn Fragen aufgeblasen wurden. (Was an sich schon wiedersinnig ist, weil sich diesen Katalog niemand merken kann.) Bei den Drei handelt es sich um:


1. What is your game about?
2. What do the players do?
3. What do the characters do?



Clinton R. Nixon bezeichnete mich als "high as kite" aber damit kann ich leben. 8)


Zitat
Welcome.

You are here to see the end of my support of Forgian principles of design. Hereby I declare - through my very own arrogance - the Big Three dead.

These questions are the very centre of what has been taught at the Forge. Although it is true that some very important principles of RPGs have been first formulated at the Forge and presented to the larger public, the conclusions drawn from these principles are often biased. The Big Three tell us that it is important, what the characters do and what the players do. The first question is kind of fuzzy and usually hard to answer. Often the answer summarizes at least some parts of the answers to question two and three. We can therefore say that the actions of charcters and players are aspects or at least symptoms of what the game is about.

The problem with these questions is that one aspect which is very important in traditional design is completely ignored: The setting, the playground as Levi Kornelesen described it. Setting is usually considered an important aspect of RPGs. Often I hear, that people play RPGs because of the setting. Can they be wrong?

No, obiously they can't. At least not, if there is no inferior way of play. But, you might say: "Look at the Power 19. The setting is right there. Question 4. It is not that bad."

Well, let's read it again:

4. How does the setting reinforce what the game is about?

As you see, the phrasing differs significantly from questions two and three. The difference is that this formulation discourages one answer: "You see, my game is about that setting, really."

But this ignorance of one important part of RPGs is not only the problem with the Big Three. Although we can be sure that every game played by any gamer will contain characters' actions, players' actions and a setting not every RPG book contains all three and often some parts are changed by players. We therefore have to ask:


1. What do you imagine the players to do?
2. What do you imagine the characters to do?
3. How do you imagine the setting?
4. Which of these answers will you present in your game and which do you consider most important?
5. The inclusion of which techniques have you deducted from answers one to four?
6. Finally, how do you summarize, what your game is about?
« Letzte Änderung: 10.04.2006 | 18:21 von 1of3 »

Preacher

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Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #1 am: 10.04.2006 | 18:23 »
Wo hast Du das denn gepostet? Auf der Forge?

Offline 1of3

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Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #2 am: 10.04.2006 | 18:24 »
Zitat
story-games.com

Preacher

  • Gast
Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #3 am: 10.04.2006 | 18:28 »
Urks.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil ::)

Danke.

Offline Arbo

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Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #4 am: 10.04.2006 | 18:34 »
Ähm, ich weiß nicht so recht, worauf das hinaus läuft ...

Die Fragen am Ende halte ich für recht sinnvoll :d , zumal das ja mal wieder "meinen" Lieblingsbereich "Motivation" und "Verhalten" betrifft.

-gruß,
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Offline Fredi der Elch

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Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #5 am: 10.04.2006 | 18:34 »
Wie du selber schon bemerkts hast: Du bist nur ein armseliger Kerl ohne Selbstbewusstsein. Und das ist ein Schrei nach Aufmerksamkeit. Also Schnautze, Lutscher. ::)

Oder inhaltlich: Auch endlich auf den Trichter gekommen? Nettes Beispiel für "saying it in ones own words". Aber neu ist es nicht wirklich.
Where is the fun at? - The rules should tell me clearly - And how to get there
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Zitat von: 1of3
D&D kann immerhin eine Sache gut, auch wenn es ganz viel Ablenkendes enthält: Monster töten. Vampire kann gar nichts.

Offline 1of3

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Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #6 am: 10.04.2006 | 19:31 »
Amerika heißt ja auch nicht Columbia. 8)

Offline Fredi der Elch

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Re: [Offen] Ich nehme alles zurück und behaupte das Gegenteil.
« Antwort #7 am: 10.04.2006 | 20:44 »
Point taken. ;D
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Zitat von: 1of3
D&D kann immerhin eine Sache gut, auch wenn es ganz viel Ablenkendes enthält: Monster töten. Vampire kann gar nichts.