der unterschied zu den meisten anderen systemen ist, dass es fast keine statischen werte hat:
z.b. eine gute lederrüstung wäre bei den meisten systemen: RS von 4. bei D6 jedoch 1d+1.
mir ging es hauptsächlich ums einschüchtern im kampf. da untote einen sehr guten wert darin haben und für mich die regel relativ wichtig ist, habe ich das gefunden:
Creatures and Their Fear Factor
Animals and similar creatures often try to scare interlopers in their territories, either to weaken them or frighten them away. To simulate this, the gamemaster may have the creature make a threatening gesture and make an intimidation attempt. Since the intimidation attempt is an instinctual reaction, it only may be performed once per encounter, but it affects all who witness it. For example, bears rear and often growl or roar, while a bull stamps its hooves and tosses its horns.
Should the intimidation attempt succeed, the target character or group flees, possibly pursued by the creature if it is hungry or provoked enough.
For more details of the game mechanics of intimidation attempts, see page 73 of the D6 Fantasy Rulebook
(erklärt die sache schon mal weitaus besser als im buch...O.O, aber mit was widersteht man? mit "mettle"?)