Exkurs: Pollute the elven memory water
Warum ist das für mich eine Sandbox?
Der Auftrag ist genau definiert und bietet 2 Erfolgskonditionen. Der Weg dahin ist frei:
"For the mission to be successful the pooling Memory Water Jars in Room 4 on the ground floor need to be poisoned, or 4 outgoing Memory Water Jars being transported to building 24 on the suburb map (without detection by Deyn Rei)."
Die NSCs haben klar erkennbare, einfache Ziele: "Wants: The heads of recently deceased, interesting beings."
Ein lebendiges Setting mit Massen von interessanten Interaktionsmöglichkeiten wird geboten:
4) Oam Mu, Black eyes, wears cloak of birds, untold cages of catlike animals available for purchase. Convinced Jzzkk the scrabmen running the eatery (22) is stealing, cooking and eating his cats. Willing to pay for him to be killed. (1 storey.)
5) Buid Bor, Elf, sells attractive charms imbued with some elfin witchery. Sips crystal clear water luxuriously. Has trained birds that flitter about the store. Is terrified of next door Oam Mu taking them for his coat (4). (3 Storey.)
Und, natürlich, eine genau ausgestaltete Location. Da das AB Location-based ist, herrscht keine Railroad-Gefahr.
Es ist alles da: die SC können auskundschaften, können so tun, als ob sie Aufträge erledigen wollen, können Hilfe oder sogar Henchmen gewinnen, einen Betrug versuchen, können kleine Nebenquests erledigen oder können mit gezogenem Schwert reinstürmen.
Zusätzlich ist das Abenteuer voller kleiner, cooler Ideen - die Auftraggeber, z.B. : "Equis Jud is composed entirely of eymen, brittle, fragile people - vaguely humanoid but having heads of pure round eyeball orbs. They are always heavily armoured, wearing long full body chain suits and thick ornate helmets to cover their delicate all seeing heads. Communication is conducted through lip shaped amulets that speak on behalf of the eymen."
Für mich ist die Präsentation beinahe perfekt. Superschnell durchgelesen - durch bereits vorgenommenes highlighten - super strukturiert, und die richtige Balance zwischen Inspiration und Ausgestaltung.