Und wenn ich deine Antwort richtig lese, gibt es tatsächlich immer nur eine Beschädigung pro Treffer, egal wie viel Schaden er auch gemacht hat.
Aus dem englischen Regelwerk:
"Reduce the total damage rolled by one for each point of total Resistance. If there’s one or more damage remaining after this reduction, the starship loses one point of Shields for each point of remaining damage. The ship may also suffer one or more Breaches to the system struck, if any of the following conditions occur (if more than one condition occurs, each one causes a Breach). Breaches are defined below.
A. If the ship suffers five or more damage from a single attack or hazard, after reduction from Resistance, the system hit suffers a Breach.
B. If the ship is reduced to 0 Shields by that attack or hazard, it suffers a Breach.
C. If the ship had 0 Shields before the attack or hazard, and the attack or hazard inflicts one or more damage, the ship suffers a Breach."
Also 5+ Schaden 1 Beschädigung; Schild wird auf 0 reduziert 2 Beschädigungen; Schild schon auf 0, dann reicht schon 1 Schaden und nicht 5+, das ist dann auch 2 Beschädigungen.
Dann haben Torpedos noch dieses Trait: "HIGH-YIELD: The weapon inflicts massive damage to enemy vessels; if the Attack inflicts one or more Breaches to a system, it inflicts one additional Breach"
Das heißt, wenn mindestens 1 Beschädigung verursacht wird, dann gibt +1 Beschädigung.