Autor Thema: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten  (Gelesen 36538 mal)

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Offline Enkidi Li Halan (N.A.)

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #25 am: 15.08.2004 | 15:39 »
Fein, lass es ihn ruhig mal kalkulieren, dann haben wir einen Vergleichswert. Die Nürnberger haben sich noch nicht bei mir gemeldet :(

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #26 am: 17.08.2004 | 00:24 »
-Name unten bei dem Flavortext

Der Name beim Flavortext macht Sinn.

Offline Vash the stampede

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #27 am: 18.08.2004 | 14:52 »
Die erste Kalkulation ergab einen Betrag von 1900 Euros bei einer Auflage von 500 Stück (40 Karten plus Deckkarte, keine Packung oder ähnliches). Mein Bekannter läßt jedoch bei einer ihm bekannten Druckerei nachfragen, die wohl (viel) günstiger wäre, bei der aber der "Kalkulator" erst nächste Woche wieder im Lande ist.
Machen
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Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #28 am: 19.08.2004 | 22:07 »
bei einer Auflage von 500 Stück

Eine Auflage von 500 Sets wäre auf der Messe nur schwer vollständig an den Mann zu bringen - was hieße, dass wir wahrscheinlich auf einem Teil der Produktionskosten sitzen blieben. Bei einer kleineren Auflage wäre mir wohler.

Offline Vash the stampede

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #29 am: 20.08.2004 | 08:03 »
Nun es war ein einmal ins Auge gefasster Wert, der keinesfalls verbindlich sein muß. Mal schauen was das zweite Angebot hergibt.
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Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #30 am: 20.08.2004 | 11:44 »
Was jedenfalls Mut macht an dem Angebot, ist die Tatsache, dass wir (wenn wir wollen) ein Deck für nur 4,- Euro anbieten können, ohne Verlust zu machen (wobei wahrscheinlich bei einer kleineren Auflage der Preis pro Deck steigen würde).

Das führt dann zu der Frage: Was würden Messebesucher realistischerweise für so ein Deck bezahlen? Sicherlich doch mehr als popelige vier Euro - was denkt ihr?

Offline Enkidi Li Halan (N.A.)

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #31 am: 20.08.2004 | 16:37 »
Hmm.... sieben ist ein schöner Preis für ein Kartenset.

Offline Enkidi Li Halan (N.A.)

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #32 am: 21.08.2004 | 15:25 »
Also, die Nürnberger Spiellkarten fallen als Produzent aus, da dort erst ab einer Mindestauflage von 1500 Stück gedruckt wird.

Offline Boba Fett

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #33 am: 23.08.2004 | 10:48 »
Ich habe mal auf des Kopieren der Beiträge aus dem Nachbar Thread verzichtet, da hier schon zu viel neues kam.
Wenn ich das noch soll, bitte bescheid geben.

Bitte beachtet Copyrights... Nicht, dass Ihr Euch Ärger einfangt.
Und ggf. wäre ein nettes Deckblatt auch sehr schön (also die Rückseite).
Wenn das technisch machbar ist...
Kopfgeldjäger? Diesen Abschaum brauchen wir hier nicht!

Offline Enkidi Li Halan (N.A.)

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #34 am: 23.08.2004 | 10:49 »
Wir sollten uns allmählich auch mal Gedanken machen, wer was macht- welche Charaktere wir abbilden, welche Werte sie bekommen usw.

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #35 am: 23.08.2004 | 19:33 »
Wir sollten uns allmählich auch mal Gedanken machen, wer was macht- welche Charaktere wir abbilden, welche Werte sie bekommen usw.

Ich wäre für zehn Quartette aus jeweils einem Ritter mit drei Gefolgsleuten. Wir sollten auf jeden Fall darauf achten, dass jede der 15 großen Fraktionen und die wichtigsten Alienrassen der KW vorkommen. Die kleinen Häuser, Gilden und Sekten können wir IMHO getrost ignorieren, Barbaren braucht es auch nicht.

Da 40 Bilder, verteilt auf uns wenige Zeichner, schon eine Menge Arbeit machen, sollten wir vielleicht erstmal sehen, was wir schon Verwendbares haben, und dann den Rest verteilen  ;).

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #36 am: 24.08.2004 | 14:58 »
Ich habe gerade ein Email von Kris Widell bekommen, der gerne bei dem Projekt mitmachen würde :d. Sobald er zu uns gestoßen ist, sollten wir in diesem Thread auf Englisch posten, da Kris kein Deutsch spricht.

Offline Enkidi Li Halan (N.A.)

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #37 am: 24.08.2004 | 15:12 »
Warum denn 10 Quartette?
Ich würde eher 5 vorschlagen (die fünf Häuser), und 5er-Entourages machen. Dann kämen wir auf 25 Karten plus 5 Specials (Der Imperator und 4 Berater). Bleiben noch 3 Karten für Werbung und Spielanleitung bei einem Standard 33er-Set.

Diedne

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #38 am: 24.08.2004 | 15:45 »
I agree with whatever people have been saying ;)

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #39 am: 24.08.2004 | 23:31 »
I agree with whatever people have been saying ;)

Welcome to the Project, Kris  :).

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #40 am: 24.08.2004 | 23:37 »
Der Imperator und 4 Berater.

IMHO we should not include an Emperor Alexius card. Alexius is no QK, he has already been drawn by John Bridges several times, and there is a reason why certain NPCs are not provided with game statistics - I wouldn't want to make up a "combat" trait for ol' Al  ;).

azentar

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #41 am: 25.08.2004 | 00:10 »
If Alexius is included, then IMO as something special wo statistics: A Joker, a Wildcard, needing some explanation & special rules.
The 4 advisors should not be included (IMHO they would blur the image of A. as a mystic, divine figure the game would try to create in the FS universe).

I offer doing one set of max. 5 cards belonging together (if needed), more amount of work is not possible at the moment (illustrating for Arcane Codex has clearly the main priority).

The_Kossack

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #42 am: 25.08.2004 | 00:23 »
I love the idea of Alex as a wildcard. :)

Hey Kris! :)

Diedne

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #43 am: 25.08.2004 | 00:41 »
So.. what have you guys been talking about this far? Is there some idea/decision I need to know or will everything be crystal clear for me from now on?

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #44 am: 25.08.2004 | 01:11 »
Is there some idea/decision I need to know or will everything be crystal clear for me from now on?

You already know the basics about the project from my email  :). Here's a short briefing about the details:

The consensus of the above posts is to use the game concept of "happy families" (I hope that's the right translation of the German word "Quartett"). The "families" will each be comprised of a Questing Knight and his Cohort. Each card will display one character, his or her name and faction, a short flavor text, and some stats (we haven't agreed on which stats exactly will be used yet). At least one character from each of the 15 major factions and a member of each of the prominent alien races (Obun, Ukar, Vorox) should be included in the set. As it seems, the majority of us wants to have an Alexius Imperator card, too  ;).

What we need to do next is figure out of which characters the Cohorts will be comprised, and who will draw which character.

Other things that need to be done: Getting the OK of HDi for the project (Fading Suns is their copyright, after all), and finding a printer for the final set of cards.

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #45 am: 25.08.2004 | 01:25 »
What about making a checklist of concepts that should be included at least once? I'll make a start:

The Big Old One: Emperor Alexius
- Knights:  a Hawkwood, a Hazat, an al-Malik, a Li Halan, a Decados, optinally a more exotic one (eg a Champion of Vhem)
- Guild Cohorts:  a Scraver, a Charioteer, a Reeve, a Muster, an Engineer
- Priest Cohorts:  an Orthodox, an Avestite, an Amalthean, a Brother Battle, an Eskatonic
- Aliens:  an Ur Obun, an Ur Ukar, a Vorox, optionally some others
- Occult:  a Psychic, a Theurgist
- Misc:  a Cyborg, a Grimson

Anything to add?

Diedne

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #46 am: 25.08.2004 | 03:50 »
I actually have no idea how you have imagined this card game. Will there for example be cards with famous places, holy relics or reknown items that has something to do with the Emperor and his knights?

However, other concepts that might work; Phoenix guard, Imperial eye agent, war golem (if you own such a card you clearly are guilty of heresy;). Hm.. if we have an Emperor card, how about the Patriarch?

Offline Azzu

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #47 am: 25.08.2004 | 12:49 »
I actually have no idea how you have imagined this card game. Will there for example be cards with famous places, holy relics or reknown items that has something to do with the Emperor and his knights?

The cards will exclusively display characters from the Order of the Phoenix (plus Alexius Imp.).

It's not going to be a "real" TCG like Magic with Lands, Monsters, Spells, Artifacts etc. - we would have to create hundreds of cards and a completely new rules set to do something like that. That would be too great an effort for our little fan project, wouldn't it?  ;)

Instead, there will be only one complete set of cards, comprised of a certain number of card "families". Each "family" is comprised of a Questing Knight and the characters of his cohort. Enkidi suggests that there should be five characters in each cohort: the questing knight plus four imperial cohorts. There will be at least five cohorts in the game, each led by a knight from a different house.

Here's the (very simple) rules of the game (if I got them correctly):

The cards are distributed evenly among the players. Every player now has a pile of cards in his hand.

The player who goes first looks at the card on top of his hand. Every card has a certain number of stats (in case of our game, stats like "combat prowess", "glory", "quests fulfilled," etc.). The player now makes a guess which is the best stat of his card - that's the "tactical" part of the game  ;).

The player now reads the chosen stat to the other players - for example, "Don Goleath Marcelo Hazat has Glory 5". Every player then reads the "Glory" stat of the card on top of his hand to the others. The player whose card has the highest stat wins the round and gets the cards of the others.

Now, it's the winner's turn to look at the next card on his hand chose a stat. Etc, etc.

The game ends once a player runs out of cards. The final winner of the game is the player who has the most cards at that time.

You probably played that kind of game in your childhood  ;).

Offline Enkidi Li Halan (N.A.)

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #48 am: 25.08.2004 | 13:37 »
Hi everyone, hi Chris- welcome on board ;)

Hmm, a Patriarch card... good idea ;-) That could lead us to a "royal" set with five major characters, including Alexius, the Patriarch, the Leaguemeister plus... let's see, how about a Vau ambassador? Each of them would have the highest possible rank in one stat, e.g. Alexius --> Glory, Patriarch --> Lore, Leaguemeister --> Tech etc.

BTW, which stats make sense for the characters? My proposal was Ruhm (Glory), Quest (Accomplished tasks for the Empire, e.g. rediscovering a Lost World), Kampf (Fight), Wissen (Lore) und Rang (Rank). Tech could also be a comparable stat, with a clear advantage for the guildmembers, though ;-)

« Letzte Änderung: 25.08.2004 | 13:44 von Enkidi Li Halan »

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Re: [PROJEKT] Questing Knights Spielkarten
« Antwort #49 am: 25.08.2004 | 14:53 »
Hmm, a Patriarch card... good idea ;-) That could lead us to a "royal" set with five major characters, including Alexius, the Patriarch, the Leaguemeister plus... let's see, how about a Vau ambassador? Each of them would have the highest possible rank in one stat, e.g. Alexius --> Glory, Patriarch --> Lore, Leaguemeister --> Tech etc.

Nah... the Empire wouldn't dare to print a trading card of the Patriarch, much less invent stats for him  ;). Except for the Imp., the "royals" wouldn't have anything to do with the Order of the Phoenix anyway. But if the project is a success, we could make an "Order of Lextius" expansion set later, including the Patriarch.