Autor Thema: [WoD] Grenzenloser Smalltalk  (Gelesen 749525 mal)

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Offline Teylen

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2425 am: 12.04.2013 | 22:47 »
I call Bullshit on this one!
Dann hat mich MoC in dem Post:
http://tanelorn.net/index.php/topic,69692.msg1681975.html#msg1681975
Einfach nur verkohlt?

Nu und die Schwäche gibt es ja nicht nur mit "Ein paar Stunden" sondern auch in der Variante "Den größtenteil des Tages in der Sonne gestanden",.
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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2426 am: 12.04.2013 | 23:49 »
Vielleicht hast du ihn auch nur falsch verstanden? Gibt doch sicher 'ne Regelstelle/ Seitenzahl dazu, oder?
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Offline Teylen

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2427 am: 12.04.2013 | 23:59 »
Das Regelwerk ist doch noch nicht erschienen?
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Offline Wisdom-of-Wombats

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2428 am: 13.04.2013 | 01:25 »
Dann hat mich MoC in dem Post:
http://tanelorn.net/index.php/topic,69692.msg1681975.html#msg1681975
Einfach nur verkohlt?

Nö, soweit ich weiß nicht. David Hill macht ziemlich schwer Andeutungen in die Richtung.

I call Bullshit on this one!

Warum? Weil uns Nosferatu und 100 Jahre Hammerfilms das Quellenmaterial aus dem 19. Jahrhundert vergessen lassen?
Dracula konnte bei Tag raus, nur war er tagsüber nicht so mächtig wie nachts...

Desweiteren: VtR operiert seit Danse Macabre tatsächlich mit den  Begriffen Requiem und Maskerade. Letzteres steht für die Tarnung in der menschlichen Gesellschaft, während das Requiem das Unleben in der Vampirgesellschaft bezeichnet. Leider haben sie wohl die unterschiedlichen Requiems und Maskeraden aus Danse Macabre nicht nach Blood & Smoke übernommen.

Und ich glaube nicht, dass man Crúac nur bei der Charaktererschaffung lernt, sondern auch später noch steigert. Auf jeden Fall macht das alles Sinn. Menschlichkeit fällt, je weiter man sich von den Gepflogenheiten und Illusionen der Menschen verabschiedet und tiefer in das Requiem eindringt.
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Offline La Cipolla

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2429 am: 13.04.2013 | 09:08 »
Maskerade ist auch im normalen VtR schon ein Begriff, wenn ich mich recht entsinne (eins der üblichen Gesetze, das die Prinzen durchsetzen).

Offline Teylen

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2430 am: 13.04.2013 | 10:47 »
Nö, soweit ich weiß nicht. David Hill macht ziemlich schwer Andeutungen in die Richtung.
Macht auch Sinn wenn da steht, bei Humanity:
Humanity 9 (Five Dice)
[..]
Spending an hour in the sun.

Humanity 8 (Four Dice)
[..]
Spending most of a day in the sun.

Nun und bei den Banes:
Holy Day: Your character holds one day of the week holy. She cannot resist the daysleep, and cannot awaken during that day unless her body suffers damage equal to 10 – Humanity. 

Insofern deutet schon alles darauf hin. Allein in dem Text.
Nu und in der allerersten Maskerade Edition waren sie auch Tag affiner. ^^;

Desweiteren: VtR operiert seit Danse Macabre tatsächlich mit den  Begriffen Requiem und Maskerade. Letzteres steht für die Tarnung in der menschlichen Gesellschaft, während das Requiem das Unleben in der Vampirgesellschaft bezeichnet. Leider haben sie wohl die unterschiedlichen Requiems und Maskeraden aus Danse Macabre nicht nach Blood & Smoke übernommen.
Vielleicht kommt es in die Endfassung? Immerhin heißt es bei den Modifikatoren:
Protecting your Masquerade-1
Protecting your Requiem+1
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Offline Thandbar

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2431 am: 13.04.2013 | 11:05 »

Warum? Weil uns Nosferatu und 100 Jahre Hammerfilms das Quellenmaterial aus dem 19. Jahrhundert vergessen lassen?
Dracula konnte bei Tag raus, nur war er tagsüber nicht so mächtig wie nachts...

+1

Ich glaube, der wichtigste Einfluss für Vampire sind hier die Anne-Rice-Bücher. Genau weiß ich es nicht, aber ich glaube, die Autorin brauchte diese Verwundbarkeit, weil ihre Vampire an allen anderen Fronten quasi unsterblich sind.
Die Dracula-Variante fand ich jedenfalls immer viel spannender, zumal Dracula in der Dämmerung am verwundbarsten ist und er unter zahlreichen zusätzlichen Einschränkungen leidet, die nicht auf "Sonnenlicht, arrrgh, tot" hinauslaufen.

Ich als Freund gemischter Runden fände eine solche Änderung jedenfalls sehr toll.
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Offline 8t88

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2432 am: 13.04.2013 | 15:05 »
Maskerade ist auch im normalen VtR schon ein Begriff, wenn ich mich recht entsinne (eins der üblichen Gesetze, das die Prinzen durchsetzen).
Die 3 Traditionen sind im Fluch/Blut aller Vampire inbegriffen. Jeder Vampir hat ein Intuitives verständnis dafür. Siehe VtR Grundregelwerk.

Menschlichkeit fällt, je weiter man sich von den Gepflogenheiten und Illusionen der Menschen verabschiedet und tiefer in das Requiem eindringt.
Menschlichkeit bei VtR bedeutet sich weg vom Menschen und allem hin zum Tier zu begeben. Das hat nichts mit deiner Tiefe im Requiem zu tun.

Ich habe ja auch nicht gesagt dass das alles mist ist. und ich sehe mir die Neue Edition gerne und mit Interesse an.
Ich mag Sie einfach nur lieber wenn Sie bei Sonnenlicht in Flammen aufgehen.
Diese vielen einzelnen Sonderregelungen nerven mich aber auch schon bei anderen Spielen.
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Offline Wisdom-of-Wombats

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2433 am: 13.04.2013 | 15:08 »
Die 3 Traditionen sind im Fluch/Blut aller Vampire inbegriffen. Jeder Vampir hat ein Intuitives verständnis dafür. Siehe VtR Grundregelwerk.
 Menschlichkeit bei VtR bedeutet sich weg vom Menschen und allem hin zum Tier zu begeben. Das hat nichts mit deiner Tiefe im Requiem zu tun.

Das Requiem bezieht sich auf die Vampire und damit auf das Tier. Wenn man sein Requiem verfolgt, dann beschäftigt man sich fast automatisch weniger mit dem Dasein als Mensch und wendet sich dem Tier zu.
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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2434 am: 13.04.2013 | 15:21 »
Also ich persönlich würde eine solche Änderung durchaus u.U. interessant finden.
Nun und könnte mir auch vorstellen das es für V:tM Gruppen eine willkommene Abwechselung bieten könnte mal Vampire zu spielen die auch tagsüber raus können. (Das heißt es wurde als ein großes Plus seitens meiner Gruppe (in Bezug auf HEX war's) genannt das man nun endlich mal wieder Chars am Tag, im Licht, rumlaufen hat)
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Offline 8t88

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2435 am: 13.04.2013 | 22:41 »
Das Requiem bezieht sich auf die Vampire und damit auf das Tier. Wenn man sein Requiem verfolgt, dann beschäftigt man sich fast automatisch weniger mit dem Dasein als Mensch und wendet sich dem Tier zu.
Das Requiem als solches und damit der Danse Macabre ist allgemein das Unleben nach dem Tot.
Sich dem Tier zuwenden ist etwas anderes als sich von dem Mensch sein zu entfremden, oder sich nur noch auf dem politischen Vampirparkett herum zu treiben.

Ich finde es ohnehin schon schlecht dass das so in einen Topf geworfen wird. Und ja: implizit ist klar dass ein alter Vampir an menschlichkeit verliert.
Ich denke halt es braucht es nicht noch als Regel. (Befürchte halt eine sehr kleinschrittige Überreglementierung).



Zudem: Wenn Rewuiem = dem Tier zu wenden bedeuten würde, wäre die Vampirgesellschaft einfach nur voller Draugr.
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Offline Wisdom-of-Wombats

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2436 am: 13.04.2013 | 22:58 »
Das Requiem als solches und damit der Danse Macabre ist allgemein das Unleben nach dem Tot.
Sich dem Tier zuwenden ist etwas anderes als sich von dem Mensch sein zu entfremden, oder sich nur noch auf dem politischen Vampirparkett herum zu treiben.

Doch letztlich schon. Die Vampirgesellschaft ist alles andere als menschlich, sondern folgt vollkommen fremden Regeln. Ja, damit ist das identisch.

(Befürchte halt eine sehr kleinschrittige Überreglementierung).

Das befürchte ich wegen der dutzend Conditions auch.

Zudem: Wenn Rewuiem = dem Tier zu wenden bedeuten würde, wäre die Vampirgesellschaft einfach nur voller Draugr.

Naja, laut Breaking Points nicht, weil auf den unteren Stufen Requiem, Covenants etc. keine Rolle mehr spielen.

Ich bin da ziemlich der Meinung: Vampire sind grundsätzlich monströs und haben nichts menschliches an sich, auch wenn viele sich überzeugen, noch menschliche Regungen zu haben (siehe Humanity).
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Offline WitzeClown

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2437 am: 14.04.2013 | 14:23 »
Ich bin da ziemlich der Meinung: Vampire sind grundsätzlich monströs und haben nichts menschliches an sich, auch wenn viele sich überzeugen, noch menschliche Regungen zu haben (siehe Humanity).

Bei mir ist das Tier nur ausgedacht.

Chrischie

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2438 am: 14.04.2013 | 17:50 »
Bin ich eigentlich der Einzige, dem die neue "Edition" halbwegs egal ist?
Ich möchte es nicht abwerten, aber für mich scheint der Mehrwert gering. Ich hab etliche Regalmeter nWoD und bei weitem nicht alles bespielt. Die Baukästen bieten soviele Stellschrauben, die teilweise nun in die "neue Edition" einfließen. Ich fühle mich gerade wie einer der ewig Gestriegen, aber habe noch nichts gelesen, wo ich sage, dass es mich zum Kauf verleitet. Beziehungsweise Hunderte von Euro erneut zu investieren. Dank PoD würde ich eher Bücher kaufen, die mir noch fehlen.

Offline La Cipolla

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2439 am: 14.04.2013 | 17:57 »
Kurzer Kommentar am Anfang: Ohne klugzuscheißen, das wird keine neue Edition, nicht mal tatsächlich. Sie werden mit Sicherheit keine neuen Clanbücher, Covenantbücher etc. machen. Du müsstest also definitiv nicht so viel Geld irgendwo reinsetzen wie bei einer neuen Edition - rechne mal mit 2, 3 Büchern, wenn das Ganze gut läuft (wahrscheinlich vergleichbar mit Requiem for Rome), und die alten Bücher sind immer noch kompatibel - abgesehen von den Regeln, würde ich allerdings tippen. Man sollte das Ganze vielleicht eher wie ein Regelupdate +alternative Settingaspekte verstehen.

That aside kann ich deinen Gedanken nachvollziehen. Bei mir ist es die Perfektion, die auf eine bessere WoD ohne ganz so viele Hausregeln hofft (und inzwischen schon wieder davon ausgeht, enttäuscht zu werden ;D). Das optionale Setting finde ich aber auch ziemlich interessant, und zwar sowohl im Core als auch bei Vampire.

Offline WitzeClown

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2440 am: 14.04.2013 | 18:04 »
Bin ich eigentlich der Einzige, dem die neue "Edition" halbwegs egal ist?
Ich möchte es nicht abwerten, aber für mich scheint der Mehrwert gering. Ich hab etliche Regalmeter nWoD und bei weitem nicht alles bespielt. Die Baukästen bieten soviele Stellschrauben, die teilweise nun in die "neue Edition" einfließen. Ich fühle mich gerade wie einer der ewig Gestriegen, aber habe noch nichts gelesen, wo ich sage, dass es mich zum Kauf verleitet. Beziehungsweise Hunderte von Euro erneut zu investieren. Dank PoD würde ich eher Bücher kaufen, die mir noch fehlen.

Nein bist du nicht. Mir geht es da ganz ähnlich.

Ich schüttele nur ein wenig den Kopf darüber, dass sie sovielen (in meinen Augen) unnützen Kram mitschleppen der teils noch aus dem alten WoD System stammt.


Chrischie

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2441 am: 14.04.2013 | 18:10 »
@La Cipolla

Neue und somit nicht kompatible Regeln sind für mich eine neue Edition. Genau das passiert gerade mit der nWoD. Sie geben den einen anderen Namen, aber wir sind schon damals nicht bei der 2ed Revised aka 3 Edition darauf hereingefallen und da waren die Unterschiede wesentlich geringer. Es ist auch nicht schlimm, dass eine neue Edition kommt. Immerhin gibt es die nWoD nun seit 2004 und irgendwo mit muss OPP nun Geld verdienen. Die alten Fans geben ihr Geld für die Luxusausgaben aus und die Fans der nWoD bekommen die nWoD2. Egal ob es nun 3 oder 200 Bücher werden.

Offline Thandbar

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2442 am: 14.04.2013 | 18:13 »
Das Regelupdate wird umsonst sein. Stand zumindest so in den WW-Foren.
Ansonsten würde ich je und je entscheiden, wie verlockend es klingt. Farbigere Merits für Vampire hört sich zum Beispiel meiner Meinung nach sehr gut an, und wenn sie es schaffen, die - in meinen Augen - fürchterlichen Mage-Fraktionen aufzupeppen, sollte es mich auch sehr freuen.

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Offline La Cipolla

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2443 am: 14.04.2013 | 18:18 »
@Chrischie:

Okay, wenn du das für dich so definierst. Für mich impliziert eine neue Edition meistens auch ein Reboot, was die Veröffentlichungen angeht (die Industrie scheint sich da ja auch nicht einig zu sein - einige, etwa Shadowrun oder D&D, gehen diesen Weg, andere unterstützen nur die alte Bibliografie mit neuen Regeln). Und das wollte ich lediglich klarstellen: Niemand sollte auf die Idee kommen, seine alten Bücher wären für die God-Machine-Reihe nutzlos, zumindest was den Fluff angeht. Die Regeln in der nWoD nehmen ja eh nur in sehr wenigen Büchern den Hauptteil ein. Spontan fallen mir bloß die beiden Armorys und Second Sight ein, letzteres dürfte noch größtenteils funktionieren.

Offline Wisdom-of-Wombats

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2444 am: 14.04.2013 | 19:37 »
Neue und somit nicht kompatible Regeln sind für mich eine neue Edition. Genau das passiert gerade mit der nWoD. Sie geben den einen anderen Namen, aber wir sind schon damals nicht bei der 2ed Revised aka 3 Edition darauf hereingefallen und da waren die Unterschiede wesentlich geringer.

Es ist v1.5 und keine neue Edition, weil sie nicht dürfen. Aber ja, die Regeländerungen sind weitreichend. Es ist aber wohl nicht geplant, alle alten Veröffentlichungen abzulösen.

Ich bin Fanboy genug, um es einfach haben zu wollen, damit ich es habe. Allerdings stehe ich auch vor dem Dilemma, dass das neue Material so anders ist, dass ich meine bestehende Chronik (8,5 Jahre laufend) nicht einfach umstellen kann. Nicht ohne eine gewaltige Realitätsverschiebung, die erklärt, warum auf einmal alles anders ist.

Aber ich für mein Lieblingssystem entwickle ich pavlov'sche Reflexe: gebt mir was neues und ich werde es kaufen.
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Nin

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2445 am: 16.04.2013 | 09:49 »
Zitat
A Taxing Day in the USA
By
richt
– April 15, 2013Posted in: Monday Meeting

In more ways than one. First, here in the US April 15 is the deadline to send in our income tax to the government. This year was the first year I did it for Onyx Path, and so it was a tad stressful and complicated but ultimately it was nice to know that the company made a little bit of a profit last year. (Enough to send a bunch of us to Gen-Con and buy some meals and drinks for the team). Second, I had to be on the phone all afternoon with my IT guy trying to figure out why my main computer no longer believes our network printer in online. And third, I have friends and family in Boston that needed checking on after this afternoon’s cowardly attacks. (So far, everybody is reporting in OK).

Before any of these things happened this afternoon, Eddy and I spoke at lunch, as is our wont. I let him know that not only are we doing the PDF and PoD versions of projects and having traditionally printed versions made via our Kickstarter campaigns, and the ePub versions of our fiction projects like The God Machine Chronicle Anthology, but thanks to Manly Mike Chaney we’re making some serious head-way with other formats that tie into other venues. That’s about all I can say about that now, but we continue to move in that direction as I really want Onyx Path to create tabletop RPGs in the formats people get their entertainment in.

We also talked a lot about a topic near and dear to my heart as Eddy attended and spoke at the 221b Convention over the weekend. It seems that an interest in Sherlock Holmes has really grown with the success of the movies, Moffat’s Sherlock, and Elementary. Now, Eddy and I are fans- we can talk about ACD canon, and the importance of Watson, and all sorts of stuff, but what we generally discuss is the broader picture of how this specific interest informs an overall view of media. In this case, Eddy pointed out that a lot of the growth of interest has been from more and more women becoming fans of Holmes. While incredibly thrilled and not wanting to jinx such a thing, we still wondered at where such interest is coming from. Or to phrase that better: why the upswell in interest now? Is it the modern day settings for the TV shows, or Watson being a woman in Elementary that is more appealing compared to the original stories? In addition, there’s the fact that Eddy was told several times by Holmesian newbies that they got into the character via the TV shows, but started reading the fiction afterwards as they were intrigued by what they learned from their entry material. So much that they’d attend a convention about it, even. This is for us a great trend to examine in terms of whether interest in game worlds would/could have the same patterns.

And from there, more discussion of Eddy’s story for the W20 Fiction Anthology- his Werewolf heist story. Eddy has a tendency towards a Noir sensibility which seems appropriate for WtA, while I maintained that the best heist or caper flicks are actually upbeat. The protagonists can have dark secrets in the past, even painful ones, but the resolution has to show how they win out through tricky planning. So I think Eddy’s offering in that anthology is going to be walking a very fun line and I’m really looking forward to it.

Some updates here:

-  God Machine Chronicle (nWoD) Waiting for PoD proof copies.

-  Strix Chronicle Fiction Anthology (VtR) Strix is in Editing.

- Blood and Smoke: The Strix Chronicle (VtR) is in a crisis right now. Rose was scrambling last week to fill the loss of two of our writers who had to drop out of the project because of very real personal issues, and then was sick all this weekend so I haven’t been updated yet as to whether this will delay the book a month or more.

- Mummy the Curse - The single volume PDF and standard color PoD, as well as the “virtual box set” PDFs are on sale and doing great. We’ve added separate product listings for the Player’s Book, the Screen PDF, and the SAS. Sent the KS edition files to the printer.

- Exalted 3rd Edition:  I’ve been told that John and Holden are feeling much better and were recording voice-overs for the Kickstarter today. So I expect to get the KS pulled together this week if those VOs work. Sketches are all approved for the map and the artist/cartographer is moving to finalize the painted map.

- V20 Hunters Hunted 2:  New sections are in layout and almost all the art is in and in for approval. Justin is reaching out to writers for the HHII Fiction Anthology and has signed Bill Bridges, Rich Dansky, Alan Alexander, Matt McFarland, and more to come.

- V20 Anarchs Unbound is in editing and we are getting art for it.

- Deluxe Werewolf 20th Anniversary Edition:  Sent the Deluxe W20 files to the printer (both Standard Deluxe and the Heavy Metal Edition). So far, no issues with the printer. The W20 PoD versions look good right now, but we did make a few changes that have to also be set into the PoD files and all new proofs sent out. Mike Lee is three quarters-way through the W20 “Houses of the Moon” novel.  The Storyteller Screen files are going to press with W20. Bill has prepared the W20 Anthology outline and contracting prospective writers.  The Skinner is in layout and almost all the art is in. Jess Hartley is writing the White Howlers Tribe Book  and the W20 Cookbook is being outlined. Check out some news here: http://whitewolfblogs.com/w20/2013/03/18/w20-cookbook-update-white-howlers-outline/

-Deluxe Mage the Ascension 20th Anniversary Edition has Phil Brucato writing like a maniac and developing his writers, also like a maniac. Art notes and contracts out to our full-page artist, once we have some feedback from him I’ll look a posting an art blog along with Phil’s developer notes. I’m looking at very early sketches this week for the fulls, I hear. Phil and I had a huge talk about other artists we’d love to work with on the book.

- W20 Changing Breeds is in layout.

- W20 Rage Across the World: Most of the art is in but a bit continues to trickle in.

- Guildhalls of the Deathless (MtC) is being written.

- Conventionbook: Progenitors (cMtA) waiting for DTRPG PoD proofs.

- Mage Translation Guide is almost done in Editing.

- W20 Book of the Wyrm is being written and red-lined. Check out the W20 blog notes: http://whitewolfblogs.com/w20/

- Trinity Continuum: we had a great call last week that really pinned down the last vague overall Continuum issues, and are looking at the schedule to start setting up writing.

- Scion: some very impassioned creators sharing their ideas at this very early stage.  Scion: Extras, has had a huge number of downloads- thanks! We’ll be offering a PoD version later on that we’ll charging for, and will probably drop a small price tag on the PDF as well, so get it free now.

- Demon: The Frutang: lots of example of play commentary including from Black Hat Matt McFarland’s play test are up on the new Demon blog: http://whitewolfblogs.com/demon/ Check it out, there are quite a few playtests posted now and they give a very interesting (if early) look at the game

- Free RPG Day Project: Reap the Whirlwind, for VtR, is a combined 64 page booklet that combines a revised version of “Into the Void” and additional rules files from the Strix and God Machine Chronicles. This will be available at participating friendly local game stores June 15, I think, and is at press.

Reason for Drinking: Mmmm, W20 and Mummy files to the printer- now I think I need a triple for when the EX3 KS is ready!

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Offline Ein Dämon auf Abwegen

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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2446 am: 21.04.2013 | 09:00 »
Mal wider ne kleine Regelfrage, was passiert bei Grimaldi-Wiedergängern mit der Familien-Schwäche wenn sie zu Vampiren erschaffen werden?
Die besteht ja im Dark Age daraus das sie als Ghule nur 8 statt 10 Blutpunkte haben und in Maskarade darin das sie an irgengend einen Sabatt-Bischof Blutgebunden werden.

Bleiben die bestehen oder fallen die durch die Erschaffung weg?
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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2447 am: 21.04.2013 | 11:06 »
Ehrlich gesagt keine Ahnung.
Vielleicht findet sich in Ghouls Fatal Addiction etwas?

Zumal es wohl auch mit darauf ankommt ob man dem Ex-Ghoul die erworbenen Disziplinen streicht oder nicht.
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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2448 am: 22.04.2013 | 23:08 »
Stell dir mal vor du sitzt mit Freunden auf der Bank und jede Woche kommt ein Bote vorbei der sagt "Der EX3 Kickstarter naht!"

Zitat
All Things Are Better With More Arms

By richt – April 22, 2013Posted in: Monday Meeting

Before getting to the Monday Lunch Meeting Notes, here are a few thoughts that have arisen based on some emails I received last week (although we did talk about these at lunch too). I got an interesting message from one of our Mummy: The Curse Kickstarter backers where they let me know that they didn’t think that they’d back any more Kickstarters since while they appreciate all the “free stuff” they really didn’t like having to wait for the KS edition while the PoD was available. They much preferred to just go to DTRPG and click on an available product that’ll be sent pretty fast (instantly if a PDF). Their tone was that they wanted to be supportive, but that KSs just don’t work for them. My response to them was to suggest that they probably shouldn’t back any more of our Kickstarters. Not in a dismissive way, but because we really don’t want backers who aren’t comfortable with the process and/or aren’t really excited about the Rewards. Because the whole point of adding Kickstarters to the Onyx Path business methodology is to add fun to how we all make these great projects, not to force folks to adopt a process they’re not in tune with. We’ve said this a few times, but it bears repeating here: Kickstarter is not a pre-order system, but a chance for backers to enable, and be engaged with, the creation of the project. Some folks really get into that- they love the whole participatory aspect of a KS- but some don’t and there’s nothing wrong with that. Like I said to our concerned fan, the KS support is awesome, but so is showing your support by purchasing the PDF or PoD from DTRPG- we need both those kinds of fans, and more!

And that point is similar to some other messages I got concerning our Open Development Process and why project X is more or less Open than project Y. And by similar, I mean that in the same way I don’t want fans to try to adopt systems we’re using that don’t work for them, I also don’t want our creative teams trying to force themselves to work to a strictly defined set of Open Dev processes if those processes actually impede their quality of work on their projects. Some developers and writers thrive on the immediate feedback and intellectual bantering that goes on when they post whole swathes of their current project for the fans to see, others want to percolate and iterate their work until they, the creator, is ready to present a polished, finely-crafted work to open consumption. And most fall somewhere in between and are comfortable with different feedback loops at different stages. There’s really not a magic formula for “optimum genius” with this, or all creators and their creations would start to seem the same. And so, in the interest of encouraging as much pre-publication interaction with you great folks as possible, but not forcing it, you’re going to see varying levels of how we define the “Open” part of the Open Dev Process with each project.

And now, the meeting: not much on the Approvals end of things as we’re in a slight lull of project parts needing to go to the Approval Board. Eddy and I talked about the V20 Rites of Blood project he’s developing and how the idea of referencing other books in a text has been changed by the easy availability of the White Wolf backlist on DTRPG. While we agree that telling a reader “look it up, we’re not writing it again” isn’t how we want to go, the accessibility of old WW PDFs and PoDs means that adding a reference can be done specifically to let readers know that there is broader or deeper or just additional info at a place if they choose to access it. As opposed to telling a reader to look it up in a book that’s out of print and expensive to get a hold of. We also went over a definition Eddy found of just what long-term fans want from new editions: “What I liked before, but different”. Maybe, yes/no? Neither of us is sold on that being all there is to it- what do you think?

Here’s some more of that, but different updates:

- God Machine Chronicle (nWoD) Had to reorder proofs after discovering a couple of mechanical errors so we’re again waiting for PoD proof copies. Still trying to get this on sale in April.

- Strix Chronicle Fiction Anthology (VtR) Strix is in Editing.

- Blood and Smoke: The Strix Chronicle (VtR) Crisis handled, new authors working on the project, and we’ve pushed back our release estimate by a month to compensate.

- Mummy the Curse - The single volume PDF and standard color PoD, as well as the “virtual box set” PDFs are on sale and doing great. We’ve added separate product listings for the Player’s Book, the Screen PDF, and the SAS. Sent the KS edition files to the printer.

- Exalted 3rd Edition: Voice-overs came in mid last week, Ian is working on the KS video. I’m putting in the Reward Tiers all wordified, and the main text and we’ll combine these efforts with a KS preview for the dev team. From there we’ll submit. Sketches are all approved for the map and the artist/cartographer is moving to finalize the painted map- looking at printer samples this week that might be related to the map.

- V20 Hunters Hunted 2: New sections are in layout and almost all the art is in and in for approval. Justin is reaching out to writers for the HHII Fiction Anthology and has signed Bill Bridges, Rich Dansky, Alan Alexander, Matt McFarland, and more to come.

- V20 Anarchs Unbound is in editing and we are getting art for it.

- Deluxe Werewolf 20th Anniversary Edition: Sent the Deluxe W20 files to the printer (both Standard Deluxe and the Heavy Metal Edition). So far, no issues with the printer- hoping to see printer proofs this week. The W20 PoD versions look good right now, but waiting on new proofs. Mike Lee is three quarters-way through the W20 “Houses of the Moon” novel. The Storyteller Screen files are going to press with W20. Bill has prepared the W20 Anthology outline and contracting prospective writers. The Skinner is in layout and almost all the art is in. Jess Hartley is writing the White Howlers Tribe Book and the W20 Cookbook is being outlined. Check out some news here: http://whitewolfblogs.com/w20/2013/03/18/w20-cookbook-update-white-howlers-outline/

-Deluxe Mage the Ascension 20th Anniversary Edition has Phil Brucato writing like a maniac and developing his writers, also like a maniac. Art notes and contracts out to our full-page artist, once we have some feedback from him I’ll look a posting an art blog along with Phil’s developer notes. Very early sketches for the fulls look awesome. We are very sad that Quinton Hoover, one of the artists we had hoped to work with to provide new art for the book, passed away last week. He was an amazing talent and his work improved every project he was in (check out MtA first edition’s Sons of Ether Tradition Book).

- W20 Changing Breeds is in layout.

- W20 Rage Across the World: Most of the art is in but a bit continues to trickle in.

- Guildhalls of the Deathless (MtC) is being written.

- Conventionbook: Progenitors (cMtA) is onsale now at DTRPG: http://rpg.drivethrustuff.com/product/113471/Convention-Book%3A-Progenitors.

- Conventionbook: Syndicate (cMtA) is in editing and art direction.

- Mage Translation Guide is almost done in Editing.

- W20 Book of the Wyrm is being written and red-lined. Check out the W20 blog notes: http://whitewolfblogs.com/w20/

- Trinity Continuum: Looking at the schedule to start setting up writing.

- Scion: Scion: Extras, has had a huge number of downloads- thanks! We’ll be offering a PoD version next week that we’ll charging for, and will drop a small price tag on the PDF as well next week, since it will have been out free for a month, so get it free now.

- Demon: The Frutang: lots of example of play commentary including from Black Hat Matt McFarland’s play test are up on the new Demon blog: http://whitewolfblogs.com/demon/ Check it out, there are quite a few playtests posted now and they give a very interesting (if early) look at the game. Text is being redlined and Rose is trying to get early art notes together.

- Free RPG Day Project: Reap the Whirlwind, for VtR, is a combined 64 page booklet that combines a revised version of “Into the Void” and additional rules files from the Strix and God Machine Chronicles. This will be available at participating friendly local game stores June 15, and is on its way to the FRPGD warehouse.

Reason for Drinking: We’re up to a quadruple shot, but very close now to when the EX3 KS is ready!
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Re: [WoD] Grenzenloser Smalltalk
« Antwort #2449 am: 22.04.2013 | 23:26 »
Da hat es mich mehr interessiert das CB: Progenitors draußen ist...
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