Diese Waffe kann man sicherlich passend reskinnen. Sie nimmt die Fehlschlagchance beim
Shadow Walk etwas raus, indem die Waffe den Escalation Die Bonus verdoppelt. Vielleicht wäre dann ein Shadow Theme passender als das Gladiator Theme. Beispielsweise könnte man mit dem Schatten verschwimmen und braucht 2 Runden bis man mit ihm eins geworden ist. Wäghrend der Zeit ist man halt verwundbarer. Aber irgendeine Kröte muss man immer schlucken
Book of Loot S. 30 (Emperor)
Glorious Gladiator’s Blade (standard action – recharge 16+):
This weapon is a trophy of the arenas of Axis, handed down from champion to champion. To activate it, the escalation die must be 3+ and you must spend a round showboating for the crowd (even if you don’t have an audience.) While showboating, you may not attack and take a -2 penalty to all Defenses. Furthermore, the other players (and anyone else in the room) must chant your character’s name. The first attack you make in the round after showboating is enhanced by the sword – you may double the to-hit bonus from the escalation die, and add the value of the escalation die to your crit range. So, if the escalation die is 4, you get a +8 bonus to hit and have your crit range increased by +4. Quirk: Craves the adulation of the crowd.
Alternativ, um die zwei Runden etwas anders auszugleichen wäre auch eine Verfluchte Waffe passend.
Book of Loot S. 41 (Lich King)
Haunted (recharge 16+): An unquiet spirit haunts your weapon. At the end of your turn, if you did not make an attack, the ghost
may make a basic attack using the weapon as a free action, using a +5 as its attack bonus (champion: +10; epic: +15). This basic attack may not trigger flexible attacks; treat it as if an ally was attacking an enemy, and it doesn’t benefit from the escalation die. Quirk: It’s a talkative ghost. Or maybe it just screams in your ear all the time. Either way, you’re the only one who can see or hear it.
Oder klassischerweise eine Waffe mit Glück
Book of Loot S. 50 (Priestess)
Lucky (any weapon – recharge 16+): If you miss, you can choose to make another attack on a different target instead of dealing
miss damage. Quirk: Oblivious.
Oder ein wie wäre ein Arrow of Invisibility, aber vielleicht reskinned als Dolch. Bei dem man unischtbar wird, wenn man verfehlt hat. Hätte den Vorteil, dass man nach einem Miss, erstmal unsichtbar wird, zwei Runden Shadow Walk macht und dann versucht zu treffen. Ändert zwar nichts an der Fehlschlagchance, aber man kann versuchen Würfelpech in eine vorteilhafte Situation zu wenden.
Book of Loot S. 51 (Prince of Shadows)
Arrow of Invisibility: If you miss with this arrow, you become invisible until the end of your next turn, or until you attack, whichever comes sooner.
Der Rest aus der Liste im Anhang des Book of Loot. Ich bin zu faul wieder zurück zu scrollen
Was abgefahrenes, wenn der SL mal wieder mehr Glück als die Gruppe hat.
Kilt of the Swamp Leech: Use enemy's dice rolls as your own - S. 56 (The Three)
Für den Mach ihn/sie Fertig Effekt!
Gloves of the Low Blow: Attack vulnerable foes Adventurer - (Orc Lord) S. 44
Reroll
Ancestral: Reroll damage or healing Adventurer - (Dwarf King) S. 21