0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.
PS We announced we'll be launching an official gaming line based on the John Carter of Mars stories!
The Dying World of Barsoom Needs Heroes: Will You Answer the Call? First brought to life by Tarzan author Edgar Rice Burroughs in 1912, John Carter is a Confederate officer who survives the American Civil War only to find himself transported to a fantastic version of Mars called Barsoom. The Mars stories spawned a generation of writers who went on to create such classic worlds as Dune, Star Wars, Superman, Avatar and Dungeons & Dragons. It is only fitting that John Carter is brought to life in the industry Burroughs’ ideas helped inspire. As with many other gamers, the John Carter books inspired a love for Barsoom in Chris Birch, founder of Modiphius, who nurtured a collection of gradually disintegrating novels:“I remember finding the whole set in a quirky bookstore in Shepherds Bush when I first moved to London, complete with gorgeous 70’s art. The adventures of the Warlord and his friends were hugely inspirational. These classic planetary-romance stories took me on a fantastic journey, and it’s been a dream to see Barsoom come to life through a series of games and miniatures.”Modiphius is committed to a faithful adaptation of Burroughs’ planetary romance and Edgar Rice Burroughs’ John Carter draws directly from Burroughs’ original texts. John Carter —The Roleplaying Game-- Due for release: Christmas 2015Explore the wonders of Barsoom from the vast deserts to the ancient cities. Discover the forgotten secrets of a world that was old when life first spawned in the oceans of Earth. Play as pilots, warriors, scientists, or one of the terrifying green Tharks. Create you own Barsoom adventures or take on the great journeys as John Carter himself along side Dejah Thoris, Kantos Kan, Xodar, Tars Tarkas, Thuvia of Ptarth, Carthoris of Helium or any of the other major heroes and heroines of Barsoom. The John Carter roleplaying game uses 2d20 LITE—a streamlined version of the 2d20 system featured in the Mutant Chronicles, INFINITY and Conan roleplaying games. Designed for fast flowing action accentuating the exuberant adventures of the original books, 2d20 LITE let’s you dive into the game immediately with a sleek, pulse-pounding system. Major industry artists will help bring Barsoom to life. John Carter: Swords of Mars—Miniatures-- Due for release: Spring 2016A line of collectible miniatures for use with the roleplaying game brings your adventures to the battlefield. Play small skirmishes or fight a war for the dying planet—scalable rules provide for both. Defend ruins against a horde of Tharks, raid the city of Helium to capture the Princess or take your battle airborne with the Red Martian navies. John Carter: Warlord of Mars—The Board Game—Due for release: Summer 2016Enact the greatest adventures across the ancient world of Barsoom as you lead your heroes through crumbling ruins and take to the skies in the beautiful ships of the Helium Navy. Can you save Barsoom from ruin at the hands of dastardly scientists or ancient forces?
Die Bücher sind ja leider schwer auf Deutsch zu bekommen. Hatte beim John Carter-Kinofilm gehofft, dass es die mal als Neuauflage gibt.
Mich würde interessieren, was dieses Spiel bringt - was Mars Savage Worlds etc. nicht bringen?
Auch wenn das etwas OT ist, bei der Übersetzung dürfte der Tod des Übersetzers das interessante Datum sein, und Wiki sagt mir der Herr Dieck ist 1989 verstorben, +70 Jahre und wir können uns das 2059 im Altersheim von Projekt Gutenberg runterladen.
Bei wem liegt denn das (c) einer Übersetzung? Doch eher beim Verlag, der den Auftrag an einen Übersetzer vergeben hat?
Nein, im deutschen Recht sind Übersetzungsrechte (zumindest bei im weitesten Sinne literarischen Werken) personengebundene Urheberrechte, die kann man nicht abtreten. Der Verlag hat lediglich (in der Regel umfassende und exklusive) Verwertungsrechte, die aber an ihre Ausübung gebunden sind. Wenn ein Buch für eine gewisse Frist (habe gerade vergessen, wie lange) nicht lieferbar ist und vom Verlag auch nicht nachproduziert wird, kann der Übersetzer beispielsweise die Verwertungsrechte zurückfordern. Das heißt natürlich nicht, dass er die Übersetzung dann nach Belieben verwerten darf, denn er hat ja auch noch die Urheberrechte des Autors zu beachten ...
(Klicke zum Anzeigen/Verstecken)Hm, ok... hat dann der org. Autor (falls er noch lebt) oder der org. Verlag da auch etwas mitzureden?
och nöö, ne? Die nehmen weider 2d20? Wie bei Conan? b-u-u-u-h!Naja, gerade ist ja wenigstens das langersehnte Revelations of Mars rausgekommen. Carteresque genug und mit anständigem System...Die Romane auf Englisch sind im Übrigen auch sehr gut lesbar und günstig als Softcover Sammelband zu bekommen.
complete with gorgeous 70’s art.
Kommt IMHO immer drauf an, zu was das Ganze passen soll. Zu John Carter passt so ein Retro-Stil meines Erachtens ganz gut - den Romanen merkt man ihr Alter ja auch an.
Ich frage mich übrigens, ob das hier:wohl was über die graphische Gestaltung aussagt. Der Schriftzug schaut ja schon ein wenig so aus wie von einem 70er-Jahre-SF-Taschenbuch, das man in irgend einer Ecke eines Antiquariates gefunden hat...
Das steht doch gar nicht beim Spiel?
the John Carter books inspired a love for Barsoom in Chris Birch, founder of Modiphius, who nurtured a collection of gradually disintegrating novels:“I remember finding the whole set in a quirky bookstore in Shepherds Bush when I first moved to London, complete with gorgeous 70’s art. The adventures of the Warlord and his friends were hugely inspirational. These classic planetary-romance stories took me on a fantastic journey, and it’s been a dream to see Barsoom come to life through a series of games and miniatures.”